ff groter (trotse mama hè..) 😉
ezzieOud lidBerichten: 590Lid sinds: 1 januari 2005
ezzie schreef:Hier even een superkort berichtje van een kersverse moeder 😃
Ik ben afgelopen nacht bevallen van een zoon, Aron, 3470 gram en 48 cm.
Woensdag om 23.00 uur braken mn vliezen en had ik meteen heftige weeen van om de 5 minuten, maar meteen ook pijnlijke!
Verloskundige kwam om 23.45 en had ik 3 cm ontsluiting. Om de weeen goed op te vangen ben ik onder de douche gaan staan en heb ik in bad gelegen, om 01.45 trok ik het niet meer en kreeg ik al persweeen.. Gauw vk weer gebeld en we hadden nieteens meer tijd om het bevallingsbad op te zetten, hij is om 03.01 uur geboren (zonder knippen/scheuren 😂 )
Het is een geweldig tevreden mannetje en ik ga m nu weer proberen te voeden, heb ook lang genoeg op de bureaustoel gezeten 😮 AU!!
Liefs Es
amy-baby schreef:@moi; wat was ook al weer de actiecode voor centerparcs, kan hem niet meer vinden?
gr. Amy
Mamaleroy schreef:He amber hoe was jullie weeknd??????
vond het wel weer ff gezellie samen,, jammer dat het zo kort was. kusssss aan Lisa en daan
Moi schreef:ben nu even voor zo'n leukeooievaar aan het kijken om te bestellen via internet..je hebt echt grappige er tussen zitten zeg.
verder voel ik mij vandaag erg down en zit niet lekker in mn vel bah!
Amber wagner schreef:Moi schreef:ben nu even voor zo'n leukeooievaar aan het kijken om te bestellen via internet..je hebt echt grappige er tussen zitten zeg.
he die heb ik net besteld ik zou je de site geven daar waren ze niet zo duur...ik betaal 31 euro..incl kosten van de post! http://www.jasadi.nl
LIEVERD geniet van het weer! ik hoop dat het helpt voor je! :(
amy-baby schreef:@moi; ik ga ook mooi een huisje boeken op de roompot, ziet er super uit, en stukken goedkoper zeg!!! Bedankt voor de goede tip!
groetjes Amy
karin26 schreef:@moi, wat herkenbaar!!! Dat had ik ook de laatste weken.. Pfff alsof je ff op een andere planeet woont. Tenminste ik kon geen auto meer rijden i.v.m de gordel en ik kon ook niet lekker een eind gaan wandelen of fietsen i.v.m bekken. Dus ik had echt het gevoel dat ik een kluizenaartje was..
Ik ga hopen dat je vandaag gaat bevallen. Steek een kaarsje voor je aan...
ezzie schreef:Ik hoop dat jouw tijd vannacht komt Moi! We hopen het allemaal hier voor je!!
Het gaat vandaag alweer wat beter met me, vanochtend een bak kraamtranen geloosd en dat lucht heerlijk op!!
De kleine slaapt al de hele dag goed (hoop vannacht ook 😉 ) en de borstvoeding is al iets minder pijnlijk!!
Zie het weer zitten 😛 , tussen de middag even lekker buiten gezeten, heerlijk genoten van het zonnetje!! Eind van de week lekker even met mn grote vent op stap, dan hoop ik toch al een beetje bijgekomen te zijn.
Moet morgen in een biotex badje, ben wel een beetje ingescheurd en 1 wondje begint wat te trekken/pruttelen :x
voelt niet fijn met plassen.. had er eerst minder last van maar nu loop ik ook meer en de trap op en af dus trekt het steeds weer open.. Nou ja, je moet er wat voor over hebben hè! (en dat heb ik hoor!! 😃 )
Liefs Ezzie
Moi schreef:Amber wagner schreef:Moi schreef:ben nu even voor zo'n leukeooievaar aan het kijken om te bestellen via internet..je hebt echt grappige er tussen zitten zeg.
he die heb ik net besteld ik zou je de site geven daar waren ze niet zo duur...ik betaal 31 euro..incl kosten van de post! http://www.jasadi.nl
LIEVERD geniet van het weer! ik hoop dat het helpt voor je! :(
ik zat net ook te kijken op die site...zit te twijfelen voor die grote of die kleine... die grote is veel leuker, maar iets te groot voor onze raam..
liever anoniem schreef:dag dames,
wat is er weer een hoop geschreven ik heb gister niet gelezen dus moes een hoop inhalen.
heb gister heerlijk genoten van het zonnetje..... 8-)
vandaag moet ik weer werken van 14.00-22.00uur, maar ik was afgelopen maandag bij me vk en die heeft me afgeraden om nog avondiensten te draaien dus dat ga ik vanmiddag bespreken met me afdelingshoofd, hopelijk begrijpt hij het en veranderd hij me late diensten in vroege diensten :roll:
ik heb ook de uitslag van mijn bloedtest gehad en ik zit net op het randje met me ijzer, dus moet nu aan de rovicee ferro, ze wil me nog niet aan de staaltabletten hebben want daar krijg je weer obstipatie en dan weer kans op aanbeien van :roll: wat een gedoe allemaal. dus we proberen het eerst met ijzerrijk voedsel en die rovicee en dan prikken we over een paar weken opnieuw....
me bloeddruk was nog steeds goed en met die kleine gaat het ook geweldig, ze groeid goed en ik heb genoeg vruchtwater. toch heb ik het idee dat ik haar wat minder ga voelen( hadden jullie dat ook) waarschijnlijk komt dat omdat ze minder ruimte krijgt denk ik???
ik wens jullie allemaal een fijne dag 😉
ik ga zo even strijken en daarna werken 😈 helemaal geen zin maarja we zijn aan het aftellen..... 😉
liefs
Kyratje schreef:hoi meiden,
alles was goed bij de gyn...
Net zoals ik dacht kreeg ik de eendenbek ingebracht, nog eens een uitstrijkje genomen van de baarmoederwand (wat is dat een vies gevoel zeg) :? Dat uitstrijkje heeft ie gedaan om te onderzoeken op baarmoederkanker (zou een virus zijn).
Daarna heeft ie nog eens getoucheerd auch! En nog eens naar mijn aambeien gekeken :oops:
Daarna moest ik nog een echo laten nemen, zegt ie eerst dat ie ging proberen gewoon op de buik,
had ik weer pech, mocht inwendig... :twisted:
Maar goed, mijn baarmoeder is volledig leeg (nog één brokje laat maar zeggen), moet vanaf morgen terug aan de pil 😂 en als ik dan mn regels heb, dan moet ik terug naar de gyn toe om die spiraal te laten plaatsen.
Ben blij dat alles goed is, maar heb wel terug afgezien hehe 😂
En ja hier in belgie is het altijd bij de gyn te doen hihi 😂 geen bepaalde reden voor.
@moi, ik duim voor je hoor meis! 😃 Ben zooooooooo benieuwd!
isa schreef:kyra'tje, wat verwoord je dat toch mooi, en ja je mag zeker trots zijn op je meisjes 😉
ja, zo kun je eht idd wel omschrijven een soort van spierpijn.. mamleroy, hoe snel na de bevalling heb jij eht alweer gedaan dan?
en nu is alles wel weer zoals ervoor?
ik heb nog steeds een klein stukje open vanaf de vagina, het is maar 3 mm ofzo maar ben ook bang dat ik daardoor nu wat ruimer ben :oops:
ik wacht nog even totdat ik de nacontrole heb gehad met 6 weken, maar ga wel vast de pil weer bestellen 😉
liefs
isa schreef:kyra'tje, wat verwoord je dat toch mooi, en ja je mag zeker trots zijn op je meisjes 😉
ja, zo kun je eht idd wel omschrijven een soort van spierpijn.. mamleroy, hoe snel na de bevalling heb jij eht alweer gedaan dan?
en nu is alles wel weer zoals ervoor?
ik heb nog steeds een klein stukje open vanaf de vagina, het is maar 3 mm ofzo maar ben ook bang dat ik daardoor nu wat ruimer ben :oops:
ik wacht nog even totdat ik de nacontrole heb gehad met 6 weken, maar ga wel vast de pil weer bestellen 😉
liefs
sofietje schreef:@Ezzie: Je bent niet de enige die bv geeft hoor, ik doe het inmiddels al bijna 7 mnd 😉 En idd: die stuwing hoort erbij, maar is heel vervelend 😞 Ik heb er toen ook twee nachten van wakker gelegen. De boel een beetje masseren onder de douche en een klein beetje (niet teveel, anders krijg je nog meer stuwing..) afkolven helpen vaak wel wat, en ik mocht als ik er echt heel veel last van had ook wel een paracetamol nemen.
Maar vaak zijn de 4e en 5e dag het ergst, dus ws heb je dat inmiddels wel achter de rug 😉
Wat een lekker ventje trouwens op de foto!!
@Kyra; suc6 bij de gyn!
karin26 schreef:Nou moi, IK hoop zo dat je je kleintje hebt... Dan heeft mijn kaarsje geholpen.
@ Jorike en Oh sorry naam even kwijt, waarvan de mannen vaak van huis zijn.
Het is idd balen, maar jullie hebben wel een man die tussendoor thuis is. Ik zal mijn vriend vreselijk missen hoor.
Maar als ik nu kijk naar mijn vriendinnetje. Gisteren heeft ze definitieve NEE te horen gekregen. Hij gaat door met het meisje die die amper 4 weken kent... Dus zij doet haar hele zwangerschap, bevalling en opvoeding in haar eentje.
Ik snap jullie natuurlijk dondersgoed hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar ik vind het zoooo zielig voor haar. Pfff kan er gewoon om janken....
Ik miste mijn mannetje al toen hij in het ziekenhuis lag, ik weet dus niet hoe het is als je man zo veel van huis weg is.
amy-baby schreef:Moi is echt wel of bevallen of aan het bevallen. Ze is altijd op het forum, en een dagje niet, kan dat alleen maar betekenen. Ik hoop dat alles goed gaat/is gegaan.
Wij zijn net terug van een BBQ bij mijn zus, was even gezellig. Voor het eerst echt met de kleine weg. Hebben flessenwarmer gekocht, en dat werkt perfect.
@Ezzie; stuwingen heb ik ook gehad, en geef geen borstvoeding, dus dat hoeft geen reden te zijn om het niet te geven. Ook ik heb dit rond die dagen gehad, en daar moet elke vrouw ff doorheen. Het voordeel van de borstvoeding is juist dat je wel iets mag afkolven, ik mocht dat niet (want dan ga je het alleen maar stimuleren). Mijn buurvrouw in het ziekenhuis, die ging om 4 uur 's nachts afkolven....en ik bleef liggen met de pijn...ach ja na 2 dagen is het ook voorbij.
@karin; wat zijn er toch K . T mannen op de wereld he? Ik zou het niet aan moeten denken om dit allemaal alleen te doen. Helaas heeft zij geen keuze, en petje af voor haar, en het gaat haar vast lukken!!
@kyra; misschien een gekke vraag, maar gebeurd dat bij iedereen. Ik moet over 3 weken weer naar de gyn, gaan ze dit dan ook allemaal bij mij doen. Zit toch niet te wachten dat ze er weer met een eendenbek ingaan en toucheren...pff...
Ik heb trouwens wel weer de behoefte aan SEX (haha daar is ie weer kyra...hihi) maar ik vloei nog steeds en volgens mij zijn mijn hechtingen ook nog niet helemaal goed...dus moet nog even geduld hebben. Oh ja ook niet geheel onbelangrijk, moet weer beginnen met de pil.
Ik ga hier ff lekker relaxen, want de nacht gaat straks weer beginnen...hihi...Ons moppie doet het zo goed...
Groetjes Amy
Mamaleroy schreef:Ben gewoon nu al weer ongesteld.. al 4 dagen en heftig ook... normaal geen last van haast maar nu wel hoor!!!!!!!!!
Ondanks dat ik al aan de pil begonnen was..
Slik nu voor 4 maanden de pil en dan daarna gebruiken we niets meer ... as dinsdag gaat mijn mannetje onder het mes en dan zijn wij klaar!!!!
isa schreef:ja moi is echt wel bezig, ben errug benieuwd 😂 heelveel suc6 meid!!!
wat vervelend mamleroy, hier nog zo 1tje die moeilijk in slaap kan komen, het is ook zo warm voor die kleintjes... :roll:
ik denk dat ik ook alweer ongi ben geworden maar weet het neit cker, ik vloeide bijna neit meer, en opeens weer heelveel en na een week ongv was het weer over..
even een vraagje als ik na de wc moet, een grote boodschap of kleine boodschap moet dan voel ik heelveel druk op mn clit, en als ik eht kwijt ben, is dat gevoel weer weg ook als ik opgewonden word bv, heb ik dit..
is dit normaal? hebben hier meer last van, ik durf ook nog niet weer aan seks te beginnen nog :oops:
liefs
Kyratje schreef:lol heb weer een boek geschreven hihi! 😂
Kyratje schreef:He Ilse, ik voelde me strakker de eerste keer dat ik sex had na de bevalling van Kaylie (was rond de 3de week na :oops: )
Mijn vriend zijn joystick was er geschaaft van hahah 😂
Dus volgens mij was het dan nauwer genaaid hihi :oops:
liever anoniem schreef:goedemorgen dames 😃
ben weer aan het werk.... :roll: dus even een kort berichtje.
nog niets van moi gehoord? :shock: hopelijk heeft ze der kleintje lekker bij zich :oops:
sex tja.. blijft een veel besproken onderwerp. ik vind het nu vooral lastig om sex te hebben met die dikke buik hahahaha 😂 ik hoop dat het weer helemaal terug komt als ik bevallen ben... ik mis het wel hoor.... echt genieten gaat nu toch niet zo goed... :|
liefs
amy-baby schreef:@amber; haha...de behoefte is er ja, maar mijn mutsje doet nog wel te pijn hoor. Lijkt me ook doodeng hoor!
Ik heb even gekeken, maar volgens mij heb ik nu een lip meer :oops: , maar dat heb ik vaker gehoord. Ik weet niet of mijn hechtingen eruit zijn, zal ik wel horen bij de gyn over 3 weken.
Ik wil weer aan de pil, maar dan moet je toch eerst wachten tot je weer ongi wordt toch? en dan beginnen, en volgens mij (maar dat weet ik niet zeker) ben je de eerste maand nog niet veilig of wel? Zit er toch neit op te wachten om een rubber te gebruiken, gaat alleen maar stroever...haha...
Lisa kwam vannacht weer, een paar keer huilen. We hebben een schema van het ziekenhuis aangehouden, alleen sliep lisa in het ziekenhuis wel door... 😢 . Ze krijgt op 12 uur en dan weer om 5 uur (7 voedingen 65cc). Nu wordt ze wakkeer rond half 3, 3 uur (precies die 3 uur weer). We geven haar dan gewoon de fles en tegen half 6 ook weer. Weet niet of dat goed is, maar ze heeft gewoon honger. En meer om 12 uur geven, lukt ook niet, want dan valt ze in slaap. Wie o wie kan mij helpen
Groetjes Amy
Amber wagner schreef:[quote="liever anoniem":3eofhcz7]goedemorgen dames 😃
ben weer aan het werk.... :roll: dus even een kort berichtje.
nog niets van moi gehoord? :shock: hopelijk heeft ze der kleintje lekker bij zich :oops:
sex tja.. blijft een veel besproken onderwerp. ik vind het nu vooral lastig om sex te hebben met die dikke buik hahahaha 😂 ik hoop dat het weer helemaal terug komt als ik bevallen ben... ik mis het wel hoor.... echt genieten gaat nu toch niet zo goed... :|
liefs
Amber wagner schreef:[quote="amy-baby":25rmm33x]@amber; haha...de behoefte is er ja, maar mijn mutsje doet nog wel te pijn hoor. Lijkt me ook doodeng hoor!
Ik heb even gekeken, maar volgens mij heb ik nu een lip meer :oops: , maar dat heb ik vaker gehoord. Ik weet niet of mijn hechtingen eruit zijn, zal ik wel horen bij de gyn over 3 weken.
Ik wil weer aan de pil, maar dan moet je toch eerst wachten tot je weer ongi wordt toch? en dan beginnen, en volgens mij (maar dat weet ik niet zeker) ben je de eerste maand nog niet veilig of wel? Zit er toch neit op te wachten om een rubber te gebruiken, gaat alleen maar stroever...haha...
Lisa kwam vannacht weer, een paar keer huilen. We hebben een schema van het ziekenhuis aangehouden, alleen sliep lisa in het ziekenhuis wel door... 😢 . Ze krijgt op 12 uur en dan weer om 5 uur (7 voedingen 65cc). Nu wordt ze wakkeer rond half 3, 3 uur (precies die 3 uur weer). We geven haar dan gewoon de fles en tegen half 6 ook weer. Weet niet of dat goed is, maar ze heeft gewoon honger. En meer om 12 uur geven, lukt ook niet, want dan valt ze in slaap. Wie o wie kan mij helpen
Groetjes Amy
karin26 schreef:@amber: Nou hij kwam met het idee om met de pil te stoppen enz enz enz. Dus daarom vind ik het helemaal een laffe actie.
@Amy, je mag 10 dagen na de bevalling weer met de pil beginnen, dan is hij de eerste maand nog niet veilig. Je kan ook wachten op je eerste ongi, en op die eerste dag begin je weer met de pil. Dan is hij wel meteen veilig..
Nou gisteravond ineens geen internet meer gehad. Ik balen, en vanmorgen gebeld. Bleek er 1 betaling niet afgeschreven te zijn, maar ik heb NOOIT een brief gehad met die vermelding. Dus ik net maar gelijk overgemaakt. En die vrouw heeft gezorgd dat ik weer op internet kon. Pffff wat irri zeg, geen internet. Hoe bedoel je verslaafd hahahahahaha..
Volgens mij is Moi al bevallen, zal alles goed gegaan zijn:???????
karin26 schreef:@amber: Nou hij kwam met het idee om met de pil te stoppen enz enz enz. Dus daarom vind ik het helemaal een laffe actie.
@Amy, je mag 10 dagen na de bevalling weer met de pil beginnen, dan is hij de eerste maand nog niet veilig. Je kan ook wachten op je eerste ongi, en op die eerste dag begin je weer met de pil. Dan is hij wel meteen veilig..
Nou gisteravond ineens geen internet meer gehad. Ik balen, en vanmorgen gebeld. Bleek er 1 betaling niet afgeschreven te zijn, maar ik heb NOOIT een brief gehad met die vermelding. Dus ik net maar gelijk overgemaakt. En die vrouw heeft gezorgd dat ik weer op internet kon. Pffff wat irri zeg, geen internet. Hoe bedoel je verslaafd hahahahahaha..
Volgens mij is Moi al bevallen, zal alles goed gegaan zijn:???????
Kyratje schreef:pff straks naar het stad toe...
Mijn uitkering blijft maar omlaag gaan! Nu houd ik amper 600 euro over, en had er vorige maand nog een kleine 800, ik ga niet akkoord!
Moet al een huishuur van 400 betalen, dat is toch ziekelijk!
Echt waar hier in Belgie kom je echt in de schulden van zwangerschapsverlof... Ik heb gewoon te weinig geld om rekeningen te betalen... Als je rekent, 400 huur, 145 elektriciteit, en dan ben ik al bijna blut... 😮
Ook eens rondgebeld voor een regenhoes voor mn twin buggy!
Kan die ook op internet bestellen maar die kost dan 20euro en nog eens 18euro verzendingskosten!
Nou dat vind ik iets te gek hoor! Ze hebben er nog maar één liggen bij premaman, en kost me maar 15euro 😉
Pff had gedacht me nog even te rusten te leggen tussen de kindjes door, begint mijn buur nu niet met hamers te kloppen en te boren enz!
Gelukkig heb ik een redelijk rustige nacht gehad van Kailah! 3uur aan een stuk doorslapen, dat voelt goed! 😂
Kailah ging bijna in slaap vallen nu ook niet meer! En ben dan nog eens in gevecht met vliegen die over Kailah's gezichtje lopen en ja hoor daar word ze ook wakker van... KUTBEESTEN!!!! :oops:
Kyratje schreef:klamboe??? :|
Mamaleroy schreef:He amber morgen je laatste dagje voor je verlof!!!!!!!!!!!!!!!!! dan gaan eindelijk je 16 weken verlof in heerlijk...... Ik nog maar 5,5 wkn... gaat echt snel voorbij joh...
KUSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS
Amber wagner schreef:sofietje schreef:@Ezzie: Je bent niet de enige die bv geeft hoor, ik doe het inmiddels al bijna 7 mnd 😉 En idd: die stuwing hoort erbij, maar is heel vervelend 😞 Ik heb er toen ook twee nachten van wakker gelegen. De boel een beetje masseren onder de douche en een klein beetje (niet teveel, anders krijg je nog meer stuwing..) afkolven helpen vaak wel wat, en ik mocht als ik er echt heel veel last van had ook wel een paracetamol nemen.
Maar vaak zijn de 4e en 5e dag het ergst, dus ws heb je dat inmiddels wel achter de rug 😉
Wat een lekker ventje trouwens op de foto!!
@Kyra; suc6 bij de gyn!
Sofietje, werk je er ook al bij dan? hoe doe je dat dan met je werk? (als dat zo is dan)
Syl schreef:Begin jij ook de 11e augustus weer mamaleroy?
karin26 schreef:@mamaleroy, nou ze moest op papier zetten wat ze allemaal wilde. Dus dat is een hele waslijst geworden.
Ze is er echt helemaal kapot van. En ik baal dat we zo ver van elkaar wonen.
Maar van het weekend komt ze lekker hier heen...
@amber. Ze is nu 17,5 week zwanger :(