Kaarin...
Meid wat een hond van een huisarts! En jouw schuld? Helemaal niet!
Een collega van mij woog bijna 150 kilo en is ook gewoon zwanger geworden en heeft een gezonde baby gekregen..
En 10 kilo overgewicht...joh das toch helemaal niet erg. Het gaat erom of je lekker in je vel zit, genoeg vitaminen binnenkrijgt, niet rookt en dat soort dingen.
Die paar kilo extra zou ik me niet druk over maken hoor! Je kan beter wat meer reserves hebben dan dat je graatmager bent 😉
Elmo,
Hou oud is je moeder, zou die een optie zijn? Heb je tantes ( van je moeders kant, of nichten van je moeders kant) die je kan vragen? Dan is er nog wel iets eigen genetisch materiaal in het eitje wat gelinkt kan worden aan jou. Veel ziekenhuizen hebben speciale mensen in dienst die je in dit traject zouden kunnen begeleiden. Ons is dat ook aangeboden. Wij hebben er geen gebruik van gemaakt omdat we meteen achter onze keus stonden. En zaad is iets makkelijker te krijgen dan een eicel.
Wel zou je kunnen kijken op de website van freya
http://www.freya.nl volgens mij. Daar staan bergen info op omtrent dit onderwerp en vele andere onderwerpen.
Anders zou je een eicel kunnen krijgen van een anonieme donor..volgens mij beginnen een aantal ziekenhuizen daar ook al mee.
Zoek alle info op die je kan vinden, en denk er dan eerst eens rustig over na!
Ik zou het liefst een eitje willen van familie denk ik...we wilden ook graag zaad van lief zijn vader, maar dat kon niet omdat die al 17 gesteriliseerd is.
susanne, balen van ongiklachten! Stel al je vragen bij de gyn meid!
liefs