Mili schreef:Hoe zien jullie je NOD eigenlijk?? Gaan jullie dan uit van jullie langste cyclus ooit?? Of van de cyclus ervoor?
Als je al een tijdje tempt en/of ovu-tests gebruikt, kun je over het algemeen vrij precies zeggen wanneer je NOD zou moeten zijn. Je luteale fase - het aantal dagen tussen de eisprong en de volgende menstratie - is nl. elke cyclus min of meer even lang, zodra je dus weet wanneer je ei moet zijn geweest, kan je dus ook met enige zekerheid voorspellen wanneer je NOD zou moeten zijn (zo wist ik dus op een gegeven moment ook vrij zeker dat ik zwanger was)...
Als je geen idee hebt, wanneer je ei springt en hoe lang je lf ongeveer is (kan per cyclus max. een paar daagjes schelen), is het het meest zekere om van je langste cyclus tot dan toe uit te gaan + 1 week, om een evt. 'testdag' te bepalen... 😊
@ Meissie
*smak* 😊
Het stomme is alleen dat ik er - heel eerlijk gezegd :? - eigenlijk meer tegenopzie uit te dragen dan weer (wat) vroeger te bevallen... Stress is er dus eerder voor een bevalling met 'pas' 40 weken, dan voor eentje met b.v. 'al' 37 weken...
En het idee dat, als alles nu wèl 'via het boekje' verloopt, het voor mij toch even onwennig zal zijn als bij een 1e kind (omdat het de vorige keer allemaal zo anders is verlopen als 'hoort'), terwijl het toch al de 2e is, als je snapt wat ik bedoel...
Maar het komt allemaal hoe dan ook vast wel goed, daar ben ik van overtuigd! 😉 😊
En ik heb er verder toch niet veel invloed op, dus met teveel stress/zorgen, schiet ik verder toch niet op.
Zal wat dat betreft blij zijn als alles straks 'achter de rug' is, maar geniet nu heel erg van de zachte trapjes die ik regelmatig voel, hoor! 😃
Heerlijk hoor, een dag zonder bloed, dat geeft toch extra moed! 😂
@ San
Ik heb al echt een hele tijd geen last meer gehad van puistjes, maar net als meissie, had ik nog voordat ik nu wist dat ik zwanger was opeens een puistje in m'n gezicht (en sindsdien regelmatig één of een paar, maar gelukkig blijft het binnen de perken 😊 )...
Oh, Sesamstraat dvd is afgelopen: ga maar eens kijken of ik zoonlief in bed ga krijgen, anders is hij morgenochtend straks wéér pas laat wakker (was vanochtend pas om 10:30 wakker :shock: , toen van 13:00 tot 17:00 geslapen (hij zal het nodig hebben, denk ik dan maar), dus dan wil hij natuurlijk niet al om 19:00 wéér in bed 😉 )... 😊
@ Ilonana
Is weer eens wat anders, duimen voor de :twisted: :twisted: :twisted: (i.p.v. ertegen) 😂
Dus :twisted: :twisted: :twisted: kom op, allemaal naar Ilonana! Dan kunnen zij er òòk weer voor gaan! 😉