snippie schreef:jah ik hoop dat het niet ontpillen is ben vanaf april gestopt en krijg er sinds 4aug alleen maar klachten bij.
Het kàn dan natuurlijk allemaal van 'ontpillen' zijn, maar hòeft niet! 😊
Ik heb uiteindelijk 3 cycli getempt en bij de laatste 2 ook ovu-tests gebruikt.
Bij de eerste 2 cycli was m'n temp. wel hoog na m'n eisprong (kan overigens ook meer of minder dan 14 dagen zijn, hoor, die 14 is maar een gemiddelde), maar niet zo constant (schommelde tussen nèt boven m'n gemiddelde temp. (36.6°C) en zo 37.0°C, alleen bij de 3e cyclus, steeg m'n temp. goed een week (dacht ik) na m'n vermoedelijke eisprong aan tot net bòven de 37°C en bleef daar vervolgens heel constant 'hangen' (dus net als bij Mili 😊 ). Toen op m'n NOD de :twisted: :twisted: :twisted: zich niet gelijk aandienden, heb ik getest en natuurlijk positief! 😃
Je kàn ook wel vòòr je NOD testen, maar toch lang niet alle vrouwen hebben dan al HCG genoeg voor die 'ultra gevoelige' tests, dus zegt een neg. test dan op zich helemaal niets. Aan de andere kant, is de bevruchting vééél vaker succesvol, dan wij weten, maar omdat het bij zeker de helft van alle bevruchtingen al direct (dus al voor, tijdens of net na het innestelen) verkeerd gaat, is het heel goed mogelijk dat je ook na een hele vroege positieve test alsnog 'gewoon ongesteld' wordt...
Vandaar dat altijd aangeraden wordt min. tot je verwachtte NOD te wachten, liever zelfs nog tot 1 week nà NOD (week 5 is nl ook nog heel cruciaal). Test je 1 week of later na je NOD positief, is de meest risicovolle periode dus al achter de rug! 😊