naatje83Oud lidBerichten: 1.377Lid sinds: 1 januari 2005
Ook wij weten wat jut en jul worden. Joepie
Mariekepiek schreef:Kennissen van mij zijn met 36 weken bevallen van een gezonde jongen van 2470 gram en een gezonde meid van 2900 gram. Ik vroeg me even af wat jullie van het gewicht vinden bij zwangerschapsduur en het feit dat het een tweeling is. Puur uit nieuwsgierigheid.
Mariekepiek schreef:zij heeft lang met hoge bloeddruk thuis gezeten en diabetes in de laatste 1 a 2 maanden. Dat laatste schijnt ook invloed te hebben. Maar ik vind het erg netjes met 36 weken bevallen als ik de verhalen hier op het forum lees hoor! Maar het is dan ook geen eeeige tweeling natuurlijk. Die hebben geen last met tts toch?
Mariekepiek schreef:het zou wel makkelijker zijn als deze dan kunnen lopen en niet meer van die handenbindertjes zijn he?!
ik wil waarschijnlijk ook 3 kinderen. Eerst maar eens kijken hoe deze zwangerschap blijft gaan en een evtuele volgende.
finaly87 schreef:ben benieuwd heo t nu met boba gaat..
boba80 schreef:Mooie gewichten hoor Anita en Naatje.
Vandaag het gesprek gehad met de kraamzorg.
en alles is nu duidelijk.
Eigenlijk moeten we gewoon afwachten hoe en wanneer de kleintjes geboren worden en dan kunnen we pas kijken op welke zorg we recht hebben.
Ik ben nu geindiceerd voor 65 uur, maar een ziekenhuisopname wordt daar dan weer vanaf getrokken.
We zien allemaal wel.
Wel is het mogenlijk om de kraamzorg als ik zonder de knullen thuis kom op zo min mogenlijk uur te zetten en die uren op te sparen voor wanneer de knullen thuis komen.
Ze wilde me ook nog voorlichting geven over de borstvoeding, maar dat vond ik niet nodig omdat ik hier in het ziekenhuis ook al een paar gesprekken met de lactatiekundige heb gehad.
anita schreef:@mama 1988.... 😮 wat lees ik nou, ben je weer zwanger???? wat leuk zeg gefeliciteerd!!!
Eva_697 schreef:het kan dan toch ook nog gewoon twee-eiig zijn hoor:P
Gefeliciteerd Nina, heel bijzonder:D!!! snap dat het even een shock is;) Geniet ervan!
jep schreef:Hoe dat kan? Dubbele eisprong gehad... Het ligt dus aan mij ;)
boba80 schreef:Hallo meiden...hier eindelijk een berichtje van mij.
Bedankt alvast voor alle felicitaties
Ik ben nu eindelijk na al die weken ziekenhuis weer thuis.
Zondag ging het ineens heel snel, begin van de middag kreeg ik last van m'n bovenbuik (dacht dat ik gewoon erg last had van brandend maagzuur), maar zelfs na een extra slokje antagel zakte de pijn niet.
Deze straalde door naar m'n bovenrug tussen m'n schouderbladen.
Toen manlief zag dat ik echt geen houding meer kon vinden van de pijn heeft hij mij gedwongen toch maar de verpleging te roepen.
Die schok toen ze mij zag...ze heeft gelijk m'n bloeddruk gemeten die 160/95 was en met de gyn overlegd.
Ik heb een tabletje losec gekregen voor de maagpijn, maar dat deed niks.
Na een half uur was m'n bloeddruk nog steeds torenhoog en werd ik aan het CTG gelegd.
Gelukkig deden de boy's het prima, wel had ik enorm veel harde buiken maar door de pijn voelde ik die niet eens.
Er werd bloed bij mij afgenomen en de ass. gynaecoloog kwam langs.
Zij heeft eerst gekeken of ik geen ontsluiting had van alle harde buiken (dat was niet zo) en vervolgens heeft ze nog even met de echo gekeken hoe het met de knullen ging...maar dat was helemaal prima.
Ze zou overleggen met de gynaecoloog en kwam na 10 minuten terug om te vertellen dat het er op leek dat ik zwangerschapsvergiftiging had gekregen en ze op korte termijn een keizersnede zouden doen.
Manlief werd gezegd dat hij beter nog even kon blijven.
Het was inmiddels alweer half elf en toen kwam de gynaecoloog zelf ook nog even kijken...en vertellen dat de knullen zo snel mogenlijk gehaald zouden worden...ik vroeg nog doodleuk...morgenochtend zeker?....nee zei ze vanacht al...waarschijnlijk zelfs vandaag nog.
En toen ging het snel...er werd een infuus geprikt, catheter ingebracht, Ok-jasje aangedaan en ik mocht al naar de OK.
Daar heb ik pas de magnesium via het infuus kunnen krijgen (tegen de vergiftiging).
Gelukkig waren mijn trombo's op dat moment nog hoog genoeg om via een ruggeprik de verdoving te krijgen, dus manlief mocht er bij zijn en zelf was ik ook gewoon wakker.
Om 23.19+10sec werd Bas (voluit: Bastiaan Dennis)geboren en om 23.19+40 sec volgde ook Wim (voluit: Willem Harry).
Bas begon al te huilen toen hij nog boven mijn hoofd hing...Wim had wat meer moeite met opstarten...maar al vrij snel hoorde ik ook hem huilen.
Bas was 1280 gram bij de geboorte en Wim woog 1930 gram.
Bas heeft geen ondersteuning nodig gehad met ademhalen...zelfs geen zuurstof.
Wim heeft t/m dinsdag wat ademhalingsondersteuning d.m.v. C-pap gekregen en hierna nog heel even een neusbrilletje....woensdag was dit ook al niet meer nodig.
Het gaat nu goed met de boy's, voorlopig moeten ze nog wel een poosje in het ziekenhuis blijven.
Dinsdag zijn wij met z'n drieën overgeplaatst van het Sophia Kinder Ziekenhuis naar het SFG dat nog dichter bij ons huis is.
Daar had ik helaas geen internet meer zodat ik geen berichten kon plaatsen.
Gisteren mocht ik lekker naar huis.
Eerst zijn we nog even bij de boy's langs gegaan en heb ik geprobeerd om Wim aan de borst te leggen...alleen snapt de kleine man nog niet wat hij met dat ding moet.
Vervolgens heb ik hem voor het eerst een flesje met afgekolfde melk gegeven.
Ik ben maandag-ochtend gelijk begonnen met kolven en inmiddels is de melkproductie goed op gang...en heb ik genoeg om beide kerels volledig te kunnen voeden.
Bas krijgt nog hele kleine porties via de sonde en ook extra voeding via het infuus omdat z'n maagje nog maar weinig verdraagt.
Wim krijgt 8 voedingen van 20 cc die hij probeert zelf te drinken en wat hij niet weg krijgt wordt via de sonde gegeven.
Ik ga nu thuis rustig een beetje bijkomen van alles....want ik ben echt nog lang niet de oude.
Ga nu genieten van al het eten wat ik de afgelopen maanden niet mocht.
Gisteren als eerste een broodje filet american en s'avonds een biefstukje gegeten.
Vanavond staat er stokbrood met gerookte zalm en hollandse garnalen op het menu...
Gelijk ook maar even foto's plaatsen.
Dit is Bas die bij mij aan het buidelen is (geloof ik dinsdag gemaakt)
en dit is Wim (hier nog aan de C-pap ademhalingsondersteuning, inmiddels heeft hij dit ook niet meer)
leeuwinnetje schreef:dat buikje zal alleen nog maar meer gaan groeien. 😉
En ik kreeg ook al rond de 30 weken opmerkingen van je hoeft niet lang meer he?
nu heb ik ook maar de 32,5 week gehaald, maar je hoort ook tweelingmamam's die wel de 40 weken passeren.
weet je ook hoe ver je nu bent?