@ Quincey
Jammer zeg die test maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat je te weinig hormonen nog in je lichaam hebt voor een positieve test hebt.
veronikieOud lidBerichten: 266Lid sinds: 1 januari 2005
essy schreef:cervixslijm krijg je rond je vruchtbare periode... het ziet eruit als helder slijm, het is best taai.
Inge1971 schreef:Ik had op tweede kerstdag mijn ongi, normaal duurde dit 5 dagen en was duidelijk aanwezig.
Nu twee dagen en bijna niks.
Kan het zijn dat het wel raak is en een innestelingsbloeding was?
Wie kan mij dit vertellen?
Hoop natuurlijk dat het niet mijn ongi was.
Gr. I
lilian schreef:op dinsdag 9 december ben ik ongi geworden.
op zaterdag 13 december zou ik weer moeten beginnen met de pil maar dat heb ik niet gedaan!
krijg je ook een zere buik en zere tepels van het stoppen met de pil?
groetjes
Daphne1002 schreef:@Noor: ooeh wat spannend! Volgens je banner ben je nu 5 dagen overtijd. Misschien ben ik wat vergeetachtig, maar had je al getest? :oops: Of ga je dat nog doen?
Hier verder weinig nieuws.
Daphne1002 schreef:Goedemiddag!
@Iedereen die binnen afzienbare tijd kan testen: veel succes!! Echt super spannend 😃
@Iedereen bij wie het niet raak was: jammer! Komt vast helemaal goed in 2009 😃
Nu even een vraag: wie heeft er hier allemaal ervaring met het cervixslijm dat ontstaat op je vruchtbare dagen?
Ik stond vanmorgen onder de douche toen ik me af wilde drogen, kwam er ineens allemaal slijm naar buiten.. heel apart. Het was vrij stevig en helder. Is dat dan dat cervixslijm? Heb het iig nog niet eerder zo gehad. Het leek wel gel.
Noor schreef:Een aantal dagen terug had ik ook last van witte afscheiding, maar daar merk ik nu eigenlijk niets meer van. Het kleine streepje bloed wat ik gisteren in mijn inlegkruisje had, heeft niet doorgezet. Nog steeds geen ongesteldheid vanmorgen en ook nu nog niets aan de hand. Ik voel ook nog weinig aan mijn lichaam eerlijk gezegt. Mocht er nu de hele week niets veranderen dan ga ik zaterdag nogmaals testen. Dat is dan een week na mijn eerste negatieve test.
Nu jullie over boeken zijn begonnen, kunnen jullie dan goede titels aanraden? Er is zoveel te vinden op het gebied van zwangerschap, is er een echte aanrader onder onze 'vakliteratuur'? Soms denk ik wel eens dat ik een 'leek' ben op het gebied van zwangerschap. Er is zoveel te leren hier op het forum, dat een boek lezen over dit onderwerp zeker gewenst is.
Mijn man is sinds een half jaar een stuk minder gaan drinken, niet dat hij verslaafd was hoor, maar vond dat hij een beetje een bierbuikje kreeg. Ja ook mannen hebben zo hun trots. Nu beseft hij ook dat het toch ook wel heel verstandig is te zijn geminderd, nu we zijn begonnen om zwanger te raken. Zelf drink ik eigenlijk nooit. Dus het is voor mij ook niet vreemd om de alcohol te laten staan. En met roken ben ik 10 jaar geleden ook al mee gestopt. Op zich best gezond dus 😂 ...
@ noor,
mijn man drinkt maar af en toe een biertje, (dat bierbuikje heeft hij al jaren) en tijdens mijn afgelopen cyclus had hij heeeel toevallig op de dag dat ik mijn verwachte eisprong had een biertje op. Alleen was dat biertje een beetje verkeerd gevallen, hij was een beetje aangeschoten... we hebben nog wel geklust op mijn aandringen, maar volgens mij waren zijn zwemmers ook aangeschoten/dronken! 😂
Zelf drink ik af en toe een glaasje wijn. maar sinds dat we serieus aan het klussen zijn. ben ik hiermee gestopt. Verder ben ik ook gestopt met al mijn pijn medicatie(al voor de wens bestond, gewoon om te kijken of het uberhaubt lukt om dit tot helemaal niets te beperken). Dus dat is enorm wennen! Mag nu alleen nog paracetamol van mezelf hebben. Waardoor mijn lichaam het zelf moet oplossen, met als gevolg dat ik iedere avond onwijs moe ben. Van manlief moet ik nu iedere dag vitamientjes drinken, hij vind dat dit goed voor me is. Verder slik ik natuurlijk ook vit B11. En sport ik iedere week. En wandel iedere dag met de honden - en soms zij met mij.
Heb eigenlijk geen idee of ik afgevallen ben sinds het stoppen met de pil. Heb niet opeens meer ruimte in mijn broeken of zo. dus er zal weinig tot geen verschil zijn. Maar op zich lijkt het me wel logisch, als je start met de pil, wordt je (bijna) altijd zwaarder. Dus als je stopt, wordt je misschien wel lichter....
Groetjes liekkie
Hoe zit het met jullie gewoonten waar je misschien van af wil om je zwangerschap positief te beinvloeden, kortom hebben jullie al nieuwe voornemens voor 2009 die betrekking hebben op een eventuele zwangerschap, of zijn jullie daar al mee begonnen toen jullie gestopt zijn met de pil? Ben ik eigenlijk wel benieuwd naar...
Enneh... nog even een tussendoor vraag. Zijn meerdere van jullie afgevallen sinds jullie met de pil zijn gestopt? Ben nu ongeveer 4 kg kwijt in 2 maanden, terwijl ik normaal een heel contact gewicht heb....
Groeten Noor
lilian schreef:ik ben in de week na sinterklaar gewoon normaal ongesteld geweest.
toen ik weer met de pil moest beginnen heb ik dat niet gedaan.
nu nog steeds niet ongesteld!
is dat raar?
groetjes Lilian
Noor schreef:Mini update: Nog steeds geen ongesteldheid waar te nemen!
liekkie schreef:lilian schreef:ik ben in de week na sinterklaar gewoon normaal ongesteld geweest.
toen ik weer met de pil moest beginnen heb ik dat niet gedaan.
nu nog steeds niet ongesteld!
is dat raar?
groetjes Lilian
@ lilian,
dus dan ben tussen 5 en 12 december ongesteld geworden??...
Op zich niet zo vreemd hoor. Als het op 5 dec was zou je nu een cyclus van 26 dagen hebben. En als je voor de eerste keer stopt met de pil, is bijna altijd je cyclus niet "normaal" zeg maar 28 dagen. Het kan wel voor een langere tijd wegblijven......of misschien ben je wel zwanger. heb je in de 1e week na je menstruatie geklust???
Succes groetjes Liekkie
lilian schreef:al mensen een positievetest gehad die in december gestopt zijn met de pil??
ben benieuwd!
liefs
snippie schreef:poeh zeg das balen als ik het goed begrijp zit je nu op dag 30 van je cyclus.maar stel dat je uit gaat van de
28 ben je pas 2dagen overtijd.en zoals ze zeggen dan geen bloed geen moet.
maar onthoud ook dat het ook met ontpillen te maken kan hebben.
ik hoop natuurlijk dat je positief test!
liefs
Noor schreef:lilian schreef:al mensen een positievetest gehad die in december gestopt zijn met de pil??
ben benieuwd!
liefs
Negatief getest op 27 december (NOD berekent adv mijn eerste cyclusronde) en nog steeds niet ongesteld geworden!
lilian schreef:Noor schreef:lilian schreef:al mensen een positievetest gehad die in december gestopt zijn met de pil??
ben benieuwd!
liefs
Negatief getest op 27 december (NOD berekent adv mijn eerste cyclusronde) en nog steeds niet ongesteld geworden!
ik ben 13 december gestopt..
heb via een site opgezocht wanneer dan mijn vruchtbare dagen waren en wanneer ik het beste zou kunnen testen op zwangerschap.
dat is voor mij 6 januari.
de site is http://www.predictor.nl/content.asp?page=641
heel handig!
veel liefs en suc6 allemaal!
Noor schreef:lilian schreef:al mensen een positievetest gehad die in december gestopt zijn met de pil??
ben benieuwd!
liefs
snorkel schreef:Hallo Iedereen,
Wil me graag bij dit clubje aansluiten.
Begin december gestopt met Microgynon 30 die ik 10 jaar geslikt heb. 12 dec laatste ongesteldheidsdag. We wouden niet wachten tot de eerste menstruatie weer komt dus wij klussen ( zoals jullie dat mooi noemen 😃 ) al vanaf het moment dat de menstruatie voorbij is. We zien wel wanneer het voor ons zover is. Ben blij dat ik het stukje over ontpillen al had gelezen want heb ook van last van verschillende kwaaltjes 😞 . Nou hoop voor ons allen dat het een mooi jaar mag worden.
Groetjes Snorkel.
lilian schreef:snorkel schreef:Hallo Iedereen,
Wil me graag bij dit clubje aansluiten.
Begin december gestopt met Microgynon 30 die ik 10 jaar geslikt heb. 12 dec laatste ongesteldheidsdag. We wouden niet wachten tot de eerste menstruatie weer komt dus wij klussen ( zoals jullie dat mooi noemen 😃 ) al vanaf het moment dat de menstruatie voorbij is. We zien wel wanneer het voor ons zover is. Ben blij dat ik het stukje over ontpillen al had gelezen want heb ook van last van verschillende kwaaltjes 😞 . Nou hoop voor ons allen dat het een mooi jaar mag worden.
Groetjes Snorkel.
dan waren we mooi tegelijk ongesteld..
ik ben alleen na die ongi niet meer doorgegaan met slikken..
dus vanaf 13 december gestopt!
of gaan we uit van voor de ongi???
liefs