Lunanoa schreef:Vraagje:
Ik lees overal de afkorting NOD. Ben hier pas een paar dagen. Wat betekent NOD ?
haha ik had precies hetzelfde.
had er zelf al een aantal varianten op bedacht... maar nu snap ik het eindelijk
Lunanoa schreef:Vraagje:
Ik lees overal de afkorting NOD. Ben hier pas een paar dagen. Wat betekent NOD ?
kadwiel schreef:Lunanoa schreef:Vraagje:
haha ik had precies hetzelfde.
had er zelf al een aantal varianten op bedacht... maar nu snap ik het eindelijk
Lunanoa schreef:Super bedankt voor het snelle antwoord.
Nu kan ik me helemaal bij de gesprekken voegen! 😉
Helaas ben ik zelf erg onregelmatig met mijn cycles. Zal de afkorting dus weinig gaan gebruiken.
Maar nu kan ik met jullie meeleven met de NOD!!
Lunanoa schreef:Ben al een aantal jaren van de anticonceptie af. In eerste instantie niet om zwanger te raken.
Ben nu 7/8 maanden bezig. Twee maanden geleden zwanger geweest, na 5 weken een miskraam.
Ik blijf positief, "het kan dus wel".
Vanaf deze maand om de 2/3 dagen "klussen". Hopen dat het dan goed gaat. Door de onregelmatige cycles is het ook moeilijk met ovulatie testen. Je moet zo vaak testen, de mijne mag je niet gebruiken bij ochtend urine & je mag twee uren voor het testen niet drinken.
Ik hoop dus dat we raak schieten als we om de 2/3 dagen klussen 😛
En nu jouw verhaal Leoni? ;)
Fiemo schreef:Disney-Baby schreef:oke dat is wel een heel goed idee zo'n thuistest dan kan hij het lekker thuis in een vertrouwde omgeving doen.
heel erg bedankt het lucht alweer heel erg op dat ik mijn verhaal kwijt kon.
Jullie ook veel sterkte met alles!
Liefs
Hoe is het gesprek gegaan? Ik ben erg benieuwd en was gister niet op het forum en kan nog niets terug vinden...
Ik hoop dat je vriend goed heeft gereageerd!!
lonnekeleoni schreef:Ja, wij zijn meteen volop aan de slag gegaan toen. Maar wel met het idee dat het waarschijnlijk wel minstens een half jaar zou gaan duren. Maar omdat je het stiekum toch heel graag wilt ben je er toch te veel mee bezig en heb je iedere keer als je NOD nadert het gevoel dat je zwanger bent (je lichaam kan je dan echt voor de gek houden)
Gelukkig kan ik het nu wel iets nuchtiger bekijken, maar toch blijft het altijd spannend als je NOD nadert....
Laten we hopen dat het snel raak is voor ons...
Leoni
Meldena schreef:Heey mensen,
zal hier dan ook maar even mijn verhaal neer zetten.
Ik zelf ben 18 (bijna 19) en mijn vriend is 25. De vraag kwam idd vanuit hem van hoe denk jij over kinderen. Nou ja ik wil de kinderopvang in dus ja met kids zit het wel goed. Na een tijdje dat we verkering hadden begon het jaar 2008. hierin overleden 10 leden van zijn familie plus zijn eigen moeder. Je kunt je voorstellen dat hij totaal niet lekker in zijn vel zat. Ik had op dat moment ook een hoop gezeik thuis met mijn ouders en dat werd een ruzie waarbij ik met koffers en al werd buitengezet. Nou ja ik bij me vriend en zijn vader gaan wonen. Ze hebben me super opgevangen ook al hadden ze eigenlijk iets heel anders aan hun hoofd. Zijn vader kreeg nog al snel een nieuwe relatie (na 3 maanden) en mijn vriend is een heel gevoelige jongen en was een echt mama's kindje. Hij kon dit ook niet echt aan. En dacht dat als we op vakantie zouden gaan het daarna misschien wel mee viel. Maar dat deed het niet en daarom zijn we oktober jongstleden ook gaan samen wonen. Tijdens al deze moeilijke situatie's zijn we elkaar altijd blijven steunen, zijn we volledig op elkaar aangewezen geweest, hadden we alleen elkaar. Hij stond daarom ook meteen met een JA klaar toen ik hem in sept vroeg wat hij er van zou vinden als ik zou stoppen met de pil. Toen ik echt gestopt was werd hij toch wel zenuwachtig want het was kan ik het wel aan heb toch eigenlijk wel een hoop meegemaakt en ja dat moet ik ook nog plaatsen. Maar nu (we zijn ook een half jaar verder) is hij sterker dan ooit. Natuurlijk nog wel is een mindere dag maar echt heb zoveel respect voor hem.
Nja nu iedereen dus weet dat de basis goed is en dat we echt wel tegen een stootje kunnen ben ik ook niet bang voor om jong moeder te worden. Ik heb het altijd al geroepen en nu ga ik die droom uit laten komen. Het lijkt me zo heerlijk dat als mijn kind straks de leeftijd heeft om te gaan stappen dat ik als moeder en hij als vader echt nog gezien worden als van die ouders waar het gezellig is om naar toe te gaan net voor het stappen. Omdat ze het gevoel hebben dat we hun helemaal begrijpen. Het lijkt me ook dat door een kindje ons leven compleet zal zijn. Natuurlijk komt er nog wel eentje bij (als het kan) maar nu missen we echt nog iets. Een kindje zal ons dit wel kunnen geven denken we.! En tja wat maakt leeftijd eigenlijk uit? je bent er klaar voor of niet.
liefs Mel
linsem schreef:Hallo allemaal,
iedereen een goed klus weekend gehad?! Wij niet ik was namelijk ongi dus we gaan vanaf vandaag weer klussen. Wel spannend hoor. Iedereen om ons heen wordt zwanger. Nu dat we bezig zijn valt het pas op dat toch wel veel mensen proberen om zwanger te raken of je ziet alleen maar dikke buiken.
Ik heb volgende week maandag mijn vruchtbaarste dag en dinsdag de eisprong dus we wachten af.
LadyDanielle: ik wil je niet uit een droom helpen, maar mijn vriendin was 2 weken overtijd en werd gisteren toch ongi. Ze had heel veel stress. Ik hoop voor je dat jij dat niet hebt en toch positief kunt testen. Zal voor je duimen.
Meldena: Ik hoop dat het raak is voor jullie. Zal ook voor je duimen.
Mijn nod is 21 april dus wie weet kan ik dan ook testen. Ben dan alleen op kamp met mijn werk dus ik hoop niet dat ik dan ongi wordt. Kan niet anders dan gewoon afwachten hoe het loopt niet dan?!
Liefs
mayella schreef:Heey Mel,
Wat een verhaal zeg... Wel goed dat jullie er toch al zo snel klaar voor zijn!! En jong ouders worden.. 😃 Vinden ook wij een mooi idee.. Hoop voor jullie dat het snel raak mag zijn!!
Liefs mayella
Meldena schreef:mayella schreef:Heey Mel,
Wat een verhaal zeg... Wel goed dat jullie er toch al zo snel klaar voor zijn!! En jong ouders worden.. 😃 Vinden ook wij een mooi idee.. Hoop voor jullie dat het snel raak mag zijn!!
Liefs mayella
Heey Mayella, Tja de basis is dus wel goed haha. maar hoop idd ook dat het snel raak is. ben nu ook weer overtijd maar voelt niet zo van ja je bent nu zwanger.
liefs mel
anoniempje schreef:hoi allemaal,
vraagje ben vandaag absoluut niet fit. Voel me slap, zweterig, hoofdpijn, keelpijn. Nou zitten we midden in de klusperiode. Maar zou een paracetamol kwaad kunnen?
groetjes
anoniempje schreef:Hallo allemaal,
Snap er niks meer van. Heb een aantal verschillende cycles berekenaars ingevuld en bij de 1 ben ik vandaag het meest vruchtbaar en bij de ander morgen. Zou het nog uitmaken wanneer we klussen?
Voel me overigens helemaal niet vruchtbaar. Geen draderig slijm enz. :oops: (sorry)
groetjes
lonnekeleoni schreef:anoniempje schreef:Hallo allemaal,
Snap er niks meer van. Heb een aantal verschillende cycles berekenaars ingevuld en bij de 1 ben ik vandaag het meest vruchtbaar en bij de ander morgen. Zou het nog uitmaken wanneer we klussen?
Voel me overigens helemaal niet vruchtbaar. Geen draderig slijm enz. :oops: (sorry)
groetjes
Hey,
Ik heb ook vandaag/morgen mijn ei, heb eergister al geklust en vanavond gewoon weer, de zaadcellen kunnen 1 of 2 dagen overleven, dus je kan beter te vroeg klussen dan te laat....
lonnekeleoni schreef:Gewoon rond de vruchtbare periode om de dag klussen, dan is de kwaliteit van het zaad ook het beste (is dus beter dan iedere dag meerdere keren klussen)
Jij ook heel veel klusplezier toegewenst!!!
moon80 schreef:Wij zien hier ook weer aan de klus. Gebruiken ovutesten maar ik heb nog geen ene keer gehad dat de teststreep echt donker werd. Das toch vreemd? Hij verschijnt wel maar niet donkerder dan de controlelijn. Weet iemand hoe dat kan?? Iemand ervaring mee?
Possie schreef:Ik heb me toch de laatste dagen alleen maar knallende hoofdpijn en zelfs afgelopen maandag zomaar spontaan te hebben moeten overgeven (sorry mensen)...En voel af en toe wat korte steekjes binnen in me pfoe!!
Ik heb dat vele hoofdpijn gedoe eigenlijk nog niet eerder gehad dus zou echt niet weten hoe dat nou zo is komen opdagen.
Sofia schreef:Hoi meiden,
Ik schrijf de laatste tijd niet meer zo vaak in dit onderwerp, maar voor de meiden die me nog kennen wil ik even melden dat ik ZWANGER ben!!! Half uur geleden getest en een overduidelijke 2e streep! 😊 Echt heel onwerkelijk nog.
Veel succes allemaal deze ronde!
Liefs, Sofia
Sofia schreef:Bedankt, meiden! 😃
@ Possie: Eigenlijk voel ik niet heel veel anders dan normaal. Afgelopen week kreeg ik lichte ongi-achtige buikpijn, maar na 2 dagen was dit over. Ietsje misselijk, maar dit kan ook komen doordat ik de laatste dagen erg slecht geslapen heb. Dit heb ik namelijk wel vaker. Verder heb ik wel de afgelopen tijd erg gevoelige en soms jeukende tepels en nu ook pijnlijke borsten. Verder niks eigenlijk. Soms een raar steekje in mijn buik. Hoe gaat het met jou?
ikkewil schreef:hey meiden,
Eindelijk heb ik het idee dat ik bijna mee kan kletsen... Ik vind het moeilijk om te kletsen omdat wij nog niet bezig zijn... Over 2 weken ongesteld en dan gaan de rubbertjes de deur uit..... 😃
Heerlijk gevoel echt waar.
Mijn schoonzusje is over 2 weken uitgerekend, en ik weet niet wat het word (zij ook niet) spannend dus...
Voor de net zwangeren onder ons: GEFELICITEERD (o.a. Sofia)
Weet je, ik voel me schuldig naar mijn baas toe (nu al) Ik ben nog niet eens zwanger, maar werk nu niet 100%. Ik ga er niet van uit dat het in 1x raak zal zijn, maar straks is dat wel zo, ben ik net uit de ziektewet, dan ben ik zwanger, snappen jullie wat ik bedoel??? Helaas denk ik er ook teveel over na, wat als ik straks zwanger schijn te zijn....
Liefs Wilma
nella schreef:sophia gefeliciteerd :
hallo meiden alles goed,
ik heb een vraagje mijn zusje is naar de gyn geweest omdat zij blijk ook zwanger te zijn, volgens de gyn is ze 5 weken zwanger, voor de zekerheid wouden ze een bloedtest bij haar doen om te weten hoe hoog is haar hcg in de bloed. het bleek dat haar hcg heel laag is en gyn heeft de conclussie genomen dat ze misschien in de vroege weken een miskraam zou hebben gehad, maar ze zij zelf dat ze helemaal geen bloedverlies heeft gehad of gezien en ook niks die kon blijken dat ze een miskraam gehad heeft. gisteren heeft ze weer een zwangertest gedaan en het bleek weer positief te zijn, ze had de gyn gebeld en ze hadden tegen haar gezegd dat kan niet je kon niet positief testen terwijl zij wel positief heeft gezegd. ze hadden tegen haar gezegd dat haar hcg in de bloed 0,6 was. ze wilde haar niet geloven dat ze wel positief heb gestest ondanks een te lage hcg in de bloed. de telefoniste had tegen haar gezegd misschien heb je positief getest omdat je misschien een blaasontsteking heeft. maar ze zei ze heeft geen blaasontsteking omdat bij een blaasonsteking moet je een brandende gevoel hebben en alleen een paar druppels plassen en je urine is ook troebel. mijn vraag is weet iemand meer over die dingen :?: .wat zou mijn zusje nu moeten doen :?: omdat ze heeft veel symptonen die lijk op een zwangerschap. als iemand meer hierover kan zeggen graag. alvast bedankt ;)
nella schreef:sophia gefeliciteerd :
hallo meiden alles goed,
ik heb een vraagje mijn zusje is naar de gyn geweest omdat zij blijk ook zwanger te zijn, volgens de gyn is ze 5 weken zwanger, voor de zekerheid wouden ze een bloedtest bij haar doen om te weten hoe hoog is haar hcg in de bloed. het bleek dat haar hcg heel laag is en gyn heeft de conclussie genomen dat ze misschien in de vroege weken een miskraam zou hebben gehad, maar ze zij zelf dat ze helemaal geen bloedverlies heeft gehad of gezien en ook niks die kon blijken dat ze een miskraam gehad heeft. gisteren heeft ze weer een zwangertest gedaan en het bleek weer positief te zijn, ze had de gyn gebeld en ze hadden tegen haar gezegd dat kan niet je kon niet positief testen terwijl zij wel positief heeft gezegd. ze hadden tegen haar gezegd dat haar hcg in de bloed 0,6 was. ze wilde haar niet geloven dat ze wel positief heb gestest ondanks een te lage hcg in de bloed. de telefoniste had tegen haar gezegd misschien heb je positief getest omdat je misschien een blaasontsteking heeft. maar ze zei ze heeft geen blaasontsteking omdat bij een blaasonsteking moet je een brandende gevoel hebben en alleen een paar druppels plassen en je urine is ook troebel. mijn vraag is weet iemand meer over die dingen :?: .wat zou mijn zusje nu moeten doen :?: omdat ze heeft veel symptonen die lijk op een zwangerschap. als iemand meer hierover kan zeggen graag. alvast bedankt ;)
Possie schreef:nella schreef:sophia gefeliciteerd :
hallo meiden alles goed,
Als ik je zusje was zou ik als de wiedeweerga een S.O. (second opinion) aanvragen!! En desnoods in een ander zknh bij een verloskundige oid...
Lindy schreef:Tara bijna je ei, succes met klussen meis!