Sann schreef:Bedankt Niki!
Oei, dat lijkt me ook wel heel spannend als je nooit aan de pil bent geweest vlindertje.. Hihi
Misschien heb ik een beetje een domme vreemde vraag, maar wat ik me afvraag is of het helemaal niet mogelijk is om buiten je vruchtbare periode zwanger te worden..? De vruchtbare periode zegt eigenlijk dat je dan het meest vruchtbaar bent, maar ben je het de rest van de maand helemaal niet, of minder?
Liefs
Hey Sann!
Is geen domme vraag denk ik. Het lijkt mij enigzins van wel! Er zijn zo ontzettend veel mensen die onverwacht zwanger worden, of door de pil heen enzo. Lijkt mij sterk dat die mensen dan toevallig allemaal net tijdens de vruchtbare periode gevreeën hebben, toch? Het is natuurlijk wel zo dat je minder vruchtbaar ben als je niet tijdens je ovulatie "klust" Als er geen eitje rondzweeft om bevrucht te kunnen worden is de kans veeel kleiner dat je zwanger raakt.
Ze zeggen dat de zaadjes van een man soms wel 5/6 dagen kunnen overleven.
Als je eisprong eenmaal is geweest kan je niet meer zwanger raken. Althans 2/3 dagen erna niet meer.
Ik ben trouwens al weer 5 jaar van de pil af, dit omdat ik er gewoonweg niet tegen kon. En om nou te zeggen dat ik het altijd zo veilig heb gedaan met mijn huidige vriend....
Heb nou ovulatietesten liggen en ben van plan er zaterdag of miss eerder eentje te gaan proberen (volgens mijn schema is dan mijn ovultatie ong.) Wordt dus flink klussen van het weekend. Laten wij dan net een weekendje weg zijn, samen met mij moeder en mijn broertje.. dat wordt heel stilletjes klussen haha!!