Lunanoa schreef:Waarom vergezellen jullie ons niet in het zeer actieve forum:
Jonge meiden die ook mama willen worden
Erg gezellig!
Liefs
Euhm omdat ik daar al een paar keer wat heb gezegd maar er nooit op mij gereageerd wordt.... :oops:
Lunanoa schreef:Waarom vergezellen jullie ons niet in het zeer actieve forum:
Jonge meiden die ook mama willen worden
Erg gezellig!
Liefs
jamilah79 schreef:Vind het hard gezegd Finaly. Je kent de situatie van miss Amy niet compleet, dus kan je niet oordelen vind ik dan he!
Ik heb trouwens ook geen baan, maar heb wel een kindje! Dus met meiden die geen baan hebben zouden geen kids mogen van jou?
Wat ben ik dan blij dat jij er niet over beslist. Iedereen heeft zijn eigen reden om met iemand die stap te wagen, soms lukt het en soms niet....Tuurlijk mag een kind niet de dupe worden van ouders die problemen hebben, maar problemen tussen oudders kunnen gebeuren in de beste relaties!
miss_amy schreef:dat doet hij nu ook wel ..
thtje schreef:Hallo meiden
ik ben 25 jaar en wij willen ook graag ons eerste kindje, maar idd als je er teveel mee bezig bent dan lukt het echt niet,
heb afgelopen maand een spannende maand gehad... me ongi bleef uit..erg onzeker allemaal, maar toch nog gekomen.. dus we gaan voor de volgende ronde!
miss_amy schreef:nee nee nee en nee
ik praat er niet graag over vandaar discussie gesloten
miss_amy schreef:sommige mensen kennen andere mensen niet in hun waarde laten ..
en bedankt ..
wie is er hier nou zielig
Storm1987 schreef:miss_amy schreef:sommige mensen kennen andere mensen niet in hun waarde laten ..
en bedankt ..
wie is er hier nou zielig
Ik kan mensen wel in hun waarden laten. Maar volgens mij begrijp jij zelf nog niet zoveel van normen en waarden. Wanneer je man je in elkaar mept en je accepteert dit als vrouw, heb je mijn inziens niet bepaald de juiste normen en waarden. Hoe kan ik je daar dan in laten zetten en daar respect voor hebben?
Dat lukt me niet, met alle wil van de wereld niet.
miss_amy schreef:hij is er mee bezig praat met iemand die er verstand van heeft .. heeft een goede baan ..
en heeft niets meer gedaan bij me.. sinds zo de bom is gebarsten ik zie dat hij wilt veranderen
en dat hij echt met mij verder wilt.
ik heb hem duidelijk gemaakt dat ik dit niet nog eens accepteer..
mag een mens dan geen 2e kans hebben ..?
miss_amy schreef:we wonen samen
we werken alle 2 full time ik ben full time beveiligster..
dus hebben alle 2 inkomen .. en verdienen goed..
het is moeilijk om bij iemand weg te gaan en dan voorgoed te zeggen doeii!.
maAr wat ik al zei ik
heb hem gezegtd at ik dit niet meer accepteer
en als hij het nog een keer doet hij lekker terug mag naar zijn moeder.
en sinds dien is de knop omgedraait
hij doet meer in het huis..
werkt..
doet echt alles voor me..
ik zie dat hij wilt verandern ..
ik zie dat hij verder wilt..
waarom verdient hij dan geen 2e kans..
? slaan is fout !.. dat weet ik !!
maar iemand die slaat heeft wat te verbergen
en ik ben er nu achtergekomen wat ..!.
en met behulp van zijn therapie gaat het prima..
tis even afwachten maar tot nu toe heb ik me nog nooit zo goed gevoeld
miss_amy schreef:nee zo ver was ik ook wel..
ik weet ook dat je er voor je kind moet zijn
dat je door het vuur moet gaan
en zeker een goede toekomst moet hebben *zekerheid* moet hebebn voor je kindje !.
miss_amy schreef:mijn fam zegt er niets over..!.
ik woon op mezelf dus heb ik eigen beslissingen
finaly87 schreef:amy.. zijn jullie nu weer bezig met een kindje krijgen of niet???
Eva_697 schreef:Tja kan wel heel cliche gaan roepen met hem voor het leven en ik ga noooit bij hem weg.. en zo voelt dat nu ook!. maar dat kan altijd veranderen.. ook al begin je op je 30e aan kinderen.. dus dat vindt ik altijd een slecht argument.. op je 19e dacht je dat blabla.. want dat is net zo goed op je 25e.
finaly87 schreef:haha ja dat is zo.. verschilt nogal..
hier gaat t wel, laatste loodjes en die zijn idd zwaar (lees = frustrerend) wil zooo graag gaan bevallen maar t zet allemaal niet door! Kan niet wachten tot ik strax mn ukkie in mn armen heb!
Genoeg klachten gehad de hele zwangerschap.. geen mega klachten maar gewoon dingen als misselijk, moe, futloos, etc.. nu ook heel energieloos en kan weinig.. beetje jammer, maar ach, strax is dat ook allemaal vergeten he 😉
Hoop dat je nog een heeeele fijne zwangerschap mag hebben!! :)
miss_amy schreef:we wonen samen
we werken alle 2 full time ik ben full time beveiligster..
dus hebben alle 2 inkomen .. en verdienen goed..
het is moeilijk om bij iemand weg te gaan en dan voorgoed te zeggen doeii!.
maAr wat ik al zei ik
heb hem gezegtd at ik dit niet meer accepteer
en als hij het nog een keer doet hij lekker terug mag naar zijn moeder.
en sinds dien is de knop omgedraait
hij doet meer in het huis..
werkt..
doet echt alles voor me..
ik zie dat hij wilt verandern ..
ik zie dat hij verder wilt..
waarom verdient hij dan geen 2e kans..
? slaan is fout !.. dat weet ik !!
maar iemand die slaat heeft wat te verbergen
en ik ben er nu achtergekomen wat ..!.
en met behulp van zijn therapie gaat het prima..
tis even afwachten maar tot nu toe heb ik me nog nooit zo goed gevoeld
miss_amy schreef:@ chocola./
ja zulke dingen hebben wij ook allang besproken
wats al we uit elkaar gaan
maar al ben je 40 kan je nog uit elkaar gaan dus leeftijd maakt geen verschil..
en er wordt hier dus ff gezegt dat ik niet verantwoordelijk ben,?
en dat ik die keuze dus ook niet moet maken ,.
mijn familie staat er wel achter
en dan wordt ik opeens in een hoekje gesloten!..
finaly87 schreef:ik wou net zeggen.. vind het zo scheinheilig als mensen daarmee beginnen he: egoistisch om in deze tijden een kind te krijgen... kom op, er is nooit een goede tijd qua hoe de wereld algemeen er uit ziet.. dat was het ook 22 jaar terug niet toen ik werd geboren, maar heb er geen last van en ben leuk opgegroeid.. ook 80- jaar terug niet toen mn opa werd geboren.. is ook gewoon 80 jarige opa geworden, etc.. dus hoe ver wil je gaan in egoisme.. kan je op zn minst ervoor zorgen dat je kindje in een veilig "milieu" opgroeid, of niet dan??
finaly87 schreef:precies dat is t belangrijkste, dat laatste wat je zegt..
maar goed, in welke tijd dan ook, niet iedereen heeft een perfecte jeugd, ik ook zeker niet, maar dat stond los van het feit dat er oorlogen zijn, het milieu naar de klote gaat, er veel geweld is, etc... dat is gewoon puur hoe je opgroeid.. en al was de hele wereld clean, dan nog kan een kind in aanraking komen met problemen in zn jeugd zoals scheidingen, etc.. dus daarom bedoel ik, hoever wil je gaan wta betreft egoisme??
en daarbij, hoe je eigen jeugd ook was, leer ervan en probeer je eigen kindje een zo goed en fijn mogelijke jeugd te geven.. Vaak hoor je mensen ook zeggen: ja maar hij/zij weet niet anders want is zelf ook zo opgegroeid.. Onzin!! Mijn eigen vader is als kind door zijn pa mishandeld, maar hij heeft mij nooit met 1 vinger aangeraakt, sterker nog, heb een beter band met mn pa dan met mn ma.. is maar net wat je er zelf van maakt en hoe je er van geleerd hebt..
finaly87 schreef:ja iedere leeftijd scheiden mensen.. oke, maar daar ging t niet om.. is t verstandig om een kind te nemen van zo een vent als jij beschrijft.. nee niet verstandig.. welke leeftijd je ook hebt, klaar. Ik vind dat jij bij deze aan kindermishandeling doet aangezien je het je eigen kind gunt om een vader te hebben met losse handjes en jij jouw kind geen veilige omgeving kunt bieden.. absoluut geen veilige basis voor een kind om in op te groeien.. ookal weet je dat je uit elkaar gaat, ook dat is geen goede basis..
mijn mening
finaly87 schreef:precies, denk het ook.. weet t wel zeker 😉
ik weet juist hoe ik de dingen niet wil voor mn kindje, en dat scheelt veel hoor!
Genoeg negatieve "voorbeelden" gezien, en daar leer je juist van, als t goed is 😉 hahaha
xx
EstherH schreef:hallo dames!! ik kom ook ff meekletsen hier als het goed is ;)
EstherH schreef:hahaha ik heb even een stukje terug gelezen en ik kom maar wat gezelligheid brengen haha 😉
grapje hoor meiden!
EstherH schreef:De zon (tenminste die schijnt hier) :mrgreen:
mayella schreef:Even iets anders he 😉
Eigenlijk vind ik dat iedereen egoistisch is om voor een kindje te gaan in deze tijden. Wat gebeurt er allemaal wel niet in de wereld.. Waar laat je je kindje in opgroeien... Scheiden kan ook als ouders 19 jaar samen zijn, 17 jaar getrouwd zijn en 2 kinderen hebben rond lopen van 7 en 8....
maargoed het is niet mijn bedoeling een andere discussie uit te lokken. Mijn mening is bovenstaande..
Maar dat wil niet zeggen dat wij niet voor een kindje gaan.. Dit is onze wens.. En ik blijf nog steeds van mening dat als het voor jezelf goed voelt, je er voor moet gaan...
chocola schreef:mayella schreef:Even iets anders he 😉
Eigenlijk vind ik dat iedereen egoistisch is om voor een kindje te gaan in deze tijden. Wat gebeurt er allemaal wel niet in de wereld.. Waar laat je je kindje in opgroeien... Scheiden kan ook als ouders 19 jaar samen zijn, 17 jaar getrouwd zijn en 2 kinderen hebben rond lopen van 7 en 8....
maargoed het is niet mijn bedoeling een andere discussie uit te lokken. Mijn mening is bovenstaande..
Maar dat wil niet zeggen dat wij niet voor een kindje gaan.. Dit is onze wens.. En ik blijf nog steeds van mening dat als het voor jezelf goed voelt, je er voor moet gaan...
Ik dacht er eerst voor mezelf ook zo over... Bang dat ik een kindje op een rot-wereld zou neerzetten. Ondertussen hebben wij alles voor elkaar (stabiliteit-huisje-boompje-beestje) en denk ik dat wij juist een goede plek hebben om een kindje groot te brengen. Sinds alles voor elkaar is, is onze kinderwens eigenlijk pas gekomen :oops:
Sinds ik een nichtje heb (nu 4), zie ik hoe goed het kan gaan en je behoorlijk veel keuze hebt om je kind in een relatief veilige en vriendelijke omgeving op te laten groeien.
De onzekerheden over de toekomst had je vroeger ook en dat zal nooit veranderen. 😞
Ik heb trouwens wel een fijne en relatief makkelijke jeugd gehad 😉
Maar goed ik hoor hier eigenlijk niet thuis - zal geen jonge moeder worden :lol:
chocola schreef:miss_amy schreef:@ chocola./
ja zulke dingen hebben wij ook allang besproken
wats al we uit elkaar gaan
maar al ben je 40 kan je nog uit elkaar gaan dus leeftijd maakt geen verschil..
en er wordt hier dus ff gezegt dat ik niet verantwoordelijk ben,?
en dat ik die keuze dus ook niet moet maken ,.
mijn familie staat er wel achter
en dan wordt ik opeens in een hoekje gesloten!..
Wat wil je nou?
Dat ik (of we) het geweldig vind(en) dat je weer samen bent met je vriend en dat je vooral aan kinderen moet beginnen? :roll:
Het percentage dat op 40 jarige leeftijd uit elkaar gaat is véél lager dan bij 19 jarige, daarbij het verhaal dat je hersens pas uitgegroeid zijn op je 23 ste, maken behoorlijk veel verschil!
Je familie staat er nu wel achter, terwijl je eerder scheef dat ze er niks over gezegd hebben?