mamasanne1 schreef:.......Leuk he dat gespetter...alleen in het badje vind ik het toch echt wel wat minder worden hoor. Hoe doen jullie dat? Zodra Bart het water aan zijn billen voelt begint hij met beide handen en voeten te trappelen. Echt zo erg dat het halve kamertje + mama helemaal nat is.... Op de vloer leg ik nu al standaart 2 grote badlakens. Het wordt gewoon tijd dat hij kan zitten en in een stoeltje onder de douche kan.
......
toedels!
Hier het geluk dat D. in de badkamer in bad gaat, badje staat ook nog eens boven ons eigen bad, dus wat erover heen gaan, stroomt zo weer weg. Om te voorkomen dat ik onder gespetterd wordt door zijn benen, Laat ik D. (half)zitten in bad met zijn benen van mij af. Kan ie lekker kijken naar de schuimrubbere figuurtjes op de badkamer muur en spelen met de losse in bad. Als hij wat in zijn handjes heeft gaat ie niet spetteren met zijn handjes. Heb een nijntje beker met gaatjes in de bodem die ik als douche gebruik. Maar zelfs dan kan ik nog nat worden. Doe ook minder water in het badje want hoe meer water hoe harder hij trappelt.
Momo28 schreef:.....Denk dat ze op zich haar maagje wel vol heeft nu, maar ze wil telkens toch nog ff bij mij aan de borst......
Liefs Momo
Troost zuigen zal het wel zijn. De kids zitten nu ook in de speen hoogtij fase. Je kunt proberen of ze op een vinger of bijtring wil sabbelen/knabbelen terwijl ze op schoot ligt/zit.
Momo28 schreef:....Ja qua kdv hebben jullie wel gelijk. Heb daar zelf ook al aan gedacht, maar we bleven vooral hangen op het idee dat we het zonde van het geld vonden idd.. kost voor 1 dag (incl alle toeslagen, ook van het UWV!) toch nog 200 euro per maand... maar goed, ga het dit weekend toch nog maar eens in de groep gooien bij papanoor.. zou het voor Noor zelf erg leuk vinden!
Had het er met papanoor gisteren toevallig nog over, mocht ik pas per 1 januari een baan hebben, dan is Noor zowat een jaar en dan wordt de overgang wel erg groot natuurlijk (voor mama ook trws..).. das ook weer niet handig.
.....
Noor krijgt vanavond weer een gemengde groentemix met vlees, ook uit een potje, ik ga dit weekend eens even kip koken, dan kan ik dat gaan mengen door de diepvriesvoorraad aan aardappels en groente 😊
.....
Liefs
Momo
Al eens een berekening gedaan wat je terug krijgt van de belastingdienst voor het kdv, of bedoel je al dat dan alsnog 200 euro per maand kwijt bent. Vanaf deze week moeten wij 4 dagen kdv gaan betalen. Ga D. echter maar 2 dagen per week brengen zolang ik geen werk heb. Vast op maandag en dan een andere dag. Afhankelijk van mijn bezigheden.
Groente aardappel stampot, of aardappels los ingevroren, vindt ze ontdooide aardappel lekker? Zelf vind ik gekookte aardapels uit de vriezer smerig, kook dus steeds opnieuw een aardappel voor D.
sabien.70 schreef:....
Doen jullie die groente en potjes ook opwarmen trouwens?
.....XX Sabien
Zijn prakkie wordt altijd warm gemaakt, maar tegen de tijd dat het op zijn bordje licht en naar binnen gaat, is het al lauw en voor hij klaar is al koud. Tja wat wil je als je het vlees, de aardappel prak en de groente na elkaar opwarmt/klaarmaakt en naast elkaar op zijn bordje legt.
Potje bloemkool opwarmen gebeurde hier au bain marie(?) tijdens de vakantie, voor komende week ga ik bruinenbonen uit potje geven en die ga ik in de flessenwarmer opwarmen (is ook eigenlijk au bain marie(?))
Cato schreef:.....
o ja, de iphone van papafiene is gister bezorgd! Ipv de 6 weken levertijd, haha. Het abo gaat pas in november in dus tot die tijd kan ik 'm gebruiken, jahoe!
.....
Nu ga ik echt weg!!!!!
😃 die van papaD. is ook vrijdag binnengekomen, heeft hem leuk in het wit besteld, blijkt dat de bovenkant/voorkant gewoon zwart is, dus bij gebruik merk je niet eens dat hij wit is ha ha ha 😉 De eerste 2 dagen heeft hij alleen maar lopen schelden op dat ding, maar nu hij het apparaat een beetje doorheeft vindt hij het toch wel leuk, zit ie trouwens wel meer op de bank dan achter de compu. 😉 dus dat vinden mama en D. wel een stuk gezelliger.
Janneke14 schreef:.....
Komen we daar, Meike en ik blijven in de auto, papameike staat te kletsen met de papa van dat kindje. Dat kindje is ziek....heeft zeer waarschijnlijk mex.griep! Even Meike in de gaten houden dus. Ze heeft nergens last van hoor, behalve van hoesten en een snotneus.
.....Hoop tot straks!
Liefs Janneke
Hoesten? Meiken of dat kindje? En mochten papameike, jij of meike last krijgen, niet naar ha gaan hè maar ha langs laten komen.
(Meike dus heb ik net gelezen, maar geen koorts dus, dan zal het nog wel meevallen, is meike wel of niet in de besmettelijke periode met dat jongetje in contact geweest? of zit hij in een andere groep?)
sabien.70 schreef:.....
Bart bijna uit 68, het lijkt wel of ze steeds harder gaan groeien terwijl dat juist niet zo is toch??? Ik moet echt de maatjes 68 doornemen hoor, dat kan vaak nog maar net!!....doei Sabien
😃 D. vanmorgen in maatje 68 gestopt, broekspijpen opgerold en het shirtje floddert om hem heen. 😉 Heel veel 62 is al wegens te krap afgevoerd. D. is vooral dik bij zijn buikje, maar zijn armpjes en beentjes willen best nog wel in 62 zitten 😉
Momo28 schreef:.......
Hoe doen jullie dat tegenwoordig? Ik heb inmiddels alweer een dekentje in haar bedje liggen, maar daar blijft ze dus niet onder. Met het gevolg dat ze helemaal koud wakker wordt. Hebben jullie een goed trucje?
....
......
Waarschijnlijk dus tot morgen! Liefs Momo
Die trucjes zijn hier ook welkom, D. kruipt onder zijn dekentje vandaan en valt weer in slaap, hier is de oplossing om als we toch wakker worden effe te gaan kijken, maar ja ik weet dan niet of ie net of al 3 uur in de kou ligt. We hebben de babyfoon temperatuur alarm op 18 gezet, dus als het onder de 19 graden komt dan worden we zowiezo wakker gepiept. We gaan hem binnen kort toch maar in een trappelzak stoppen. Het bed hoger opmaken is hier geen optie omdat hij soms ook weer achteruit er onder kruipt. Schiet me hier te plekke een idee te binnen, maar effe met papaD. bespreken vanavond, Een plank tussen de spijlen steken zodat zijn bedje korter wordt. mmmm...... klinkt ook weer eng nu ik het zo type.... maar toch.....
Kletsen, jaaaa. D. doet nog steeds veel bababa en papapa, heel soms memame als hij in bedje huilt. Hij is trouwens wel heel erg met het volume aan het spelen, en gillen wat best wel auw doet aan onze oren.
Liefs L.