Hahaha, ik zeg: Zeg dan dat het 38 weken duurt 😉 Maar goed, eerst maar eens zwanger worden voordat ik 2 weken kado kan krijgen!
(Al blijf ik het raar vinden :oops: )
loesje80Oud lidBerichten: 2.936Lid sinds: 27 oktober 2009
loesje80 schreef:Hahaha, ik zeg: Zeg dan dat het 38 weken duurt 😉 Maar goed, eerst maar eens zwanger worden voordat ik 2 weken kado kan krijgen!
(Al blijf ik het raar vinden :oops: )
Wopper schreef: Ik vond het eerst ook een beetje raar :oops: Maar snap op zich de overweging wel. Bij iedereen kan de eisprong anders zijn, dus dan is de eerste dag van de laatste menstruatie een mooi begin om te tellen 😉 Niet iedereen weet natuurlijk zo goed als wij allemaal wanneer de bevruchting plaats heeft gevonden :mrgreen: :mrgreen: Hoezo obsessed!
Elmo80 schreef:@ Canacat super interessant artikel!
Veel paren denken dat sperma kort kan blijven leven en ze precies op het goede moment moeten vrijen. Vlak voor die eisprong dus. Dat blijkt helemaal niet nodig. Te Velde: "Wat ik vaak zie, is dat mannen hun zaad dagenlang opsparen om op dat ene goede moment voor een krachtige zaadlozing te zorgen. Want dan zou het zaad sterker zijn. Maar het is beter om, als je een regelmatige cyclus hebt van 28 dagen, de week vanaf de achtste dag van je cyclus elke dag gemeenschap te hebben. Bij de meeste stellen is dat echter onhaalbaar, logisch ook. Daarom adviseer ik mensen altijd om te proberen om twee tot drie keer in die vruchtbare week seks te hebben. Daarmee heb je een grote kans om zwanger te raken. Nog beter is natuurlijk om elke week twee tot drie keer te vrijen. Met name wanneer je een onregelmatige cyclus hebt, want dan kan die vruchtbare periode in een heel ander moment zitten."
canacat schreef:Ben het artikel nu helemaal aan het lezen, en wil er even een zinnetje uithalen voor de mensen die al langer bezig zijn:
"Te Velde: "Als je het eerste jaar niet zwanger bent geraakt, heb je nog een kans van 50% om binnen het volgende jaar zwanger te raken."
Elmo80 schreef: @ Loesje, zal ik vragen aan Sinterklaas of hij ons allemaal komt verblijden, heb nog een zak wortels in de koelkast, dus moet goedkomen ;)
Wopper schreef:Ik denk dat we dit jaar allemaal gewoon elke avond netjes een paar liedjes voor Sinterklaas moeten zingen... 😃 en inderdaad veeeel wortels in onze schoentjes neerzetten. Moet helemaal goed komen toch?! 😉
Mijn ovulatietesten waren alweer op :shock: (dure hobby zeg, vooral als je je nieuwsgierigheid niet kunt bedwingen en twee keer op een dag gaat testen :? ) Tot nu toe is het nog niet voorgekomen dat de teststreep echt dikker/groter was dan de controlestreep. Wel is de streep op dag 12 en 13 veel duidelijker. Op dag 14 waren en ze op en vandaag, dag 15, was de streep weer veel lichter danwel bijna niet meer te zien! Gelukkig hebben we op die 2 dagen geklust, dus ik wacht met spanning af!! 😃
Verder vandaag een rustig weekendje voor de boeg! Man zit voor het voetbal, dus ik heb de laptop tot mijn beschikking!! :mrgreen: Lekker hoor 😉
Hopelijk gaat alles met jullie ook goed meiden! Dat iedereen ondanks alle nare en minder positieve berichtjes toch maar een mooi weekend mag hebben :)
Babyangel schreef:@boba, ik hoop dat je snel weer wat aankomt! Gaat je vast lukken want die 5 kilo is je ook al gelukt! Ik denk dat ik dit x maar niet voor mijn nod ga testen aangezien ik er soms wel 3 tests doorheen jaag zonder zwanger te zijn :shock: Ik hoop dat ik het vol houd, ik probeer gewoon af te wachten en helemaal niet te testen. Mocht dit niet lukken dan ga ik denk ik zaterdag of zondag pas testen.
canacat schreef:JA! HOERA. Nee, niet zwanger haha.
Ik ben uitgenodigd voor een tweede gesprek... en mag een ochtend proefdraaien op de groep kinderen. En... ik ben de enige kandidaat. 😃 😃 😃
Zaterdagochtend mag ik er heen! Helemaal huppel huppel 😛
ps bedankt voor de banner uitleg, hopelijk verschijnt hij hieronder.
Wopper schreef:By the way, een tijdje geleden hadden we het nog over het aantal dagen werken... Riep ik toen dat ik minimaal 4 dagen wilde blijven werken, inmiddels begin ik toch te twijfelen... Vooral wat het ouderschapsverlof betreft. Zou ik nog 1 dag minder in de week gaan werken dan wordt dat deels gecompenseerd door ouderschapsverlofkorting. In combinatie met de ouderschapsverlofkorting van mijn man en kinderopvangtoeslag etc. scheelt het ontzettend weinig met wat we nu maandelijks overhouden. Al met al is me dat dan die ene dag wel waard... ik ben dan van plan om tzt een andere baan te zoeken (zodra ik afgestudeerd ben). Tot die tijd wil ik nog wel van die toeslagen gebruik maken! 8-)
Hadden jullie daar ook over nagedacht... en dan vooral wat die tegemoetkomingen betreft? Ik vroeg me af of je ergens helemaal kunt laten uitrekenen wat belastingtechnisch het voordeligste is. :)
loesje80 schreef:nee, ik ben niet lui, ik word gewoon graag voorgelicht 😉
Andrea80 schreef:@ tante80:
Ze was toen ongeveer 24 nu ook 28 en alles gaat nog steeds goed.
Ze heeft volgens mij er zelf ook niets aan over gehouden.
groetjes
Elmo80 schreef:Ff snel ga later uitgebreid reageren..
De tip van de dag :mrgreen: gratis zwangerschapstesten ( 2 stuks je betaalt wel 3,95 verzendkosten) op:
http://www.testjezelf.nu/zwangerschapstest.html ( helemaal naar beneden scrollen)