Vickie schreef:Hoi allemaal,
Ik weet niet of ik hier in het juiste topic zit (ben wel uit 1983 ;-)), maar ik zit met een soort van probleempje.
Mijn vriend en ik willen allebei graag een kindje (ik misschien al iets meer dan hij). We wonen inmiddels alweer 2 jaar samen in een appartement met 2 slaapkamers, woonkamer enz. Hij is 26 en ik ben 25. Allebei een baan, ik nog wel een jaarcontract maar ik neem aan dat ze me niet mogen ontslaan omdat ik zwanger ben?.
Maar...
Ik weet dat mijn ouders liever zien dat we eerst bv een rijtjeshuis kopen, gaan trouwen (wil ik ook, maar dat komt dan misschien door mijn ouders, is dat eigenlijk wel nodig?) en dan gaan beginnen. Ik denk dus dat mijn ouders niet blij zullen zijn als ik nu zwanger zou worden. Dit terwijl we van het weekend besloten hebben na de laatste strip (nog 3) te stoppen. Ik zit hier best heel erg mee en ik weet ook niet of ik dit tegen mijn vriend moet zeggen. Hebben jullie een reactie? of stel ik me misschien aan ofzo? Ben misschien te ver aan het nadenken over alles, en hoe het moet als ik eenmaal zwanger ben enzo. In mijn omgeving (vrienden) is er nog niemand zwanger, we zullen dus de eerste zijn (hopelijk). Mijn vrienden zijn nl allemaal rond de 21-22 en nog niet eens samen met een vriend enzo. Aan hun hoef ik dus ook niets te vragen en zij zullen er zeker ook van op gaan kijken als het eenmaal zover is.
Wat moet ik nu allemaal doen? me misschien niet zo druk maken?
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Het is jouw leven he! Je krijgt geen kinderen om je ouders gelukkig te maken!
Maar ik snap dat je er mee zit, je wil toch je ouders nooit teleurstellen..
Maar als jullie het allebei echt heel graag willen, gewoon er voor gaan hoor! je hebt ook een mooie leeftijd enzo( niet dat je net 18 ben bedoel ik..), en stabiele relatie neem ik aan.. dus ja..
Ik zou het ook niet gaan overleggen met je ouders ofzo hoor, je hebt je eigen leven en je bepaalt zelf wat goed voor je is!
Succes ermee... o ja ik zou dit wel gewoon met je vriend bespreken hoor!
xx