Roos, jee die tante zeg! Zal haar manier wel zijn om er mee om te gaan, maar handig of leuk is anders. En een baaldag moet kunnen 😉 hopelijk is ie snel voorbij, hier heeft de zon vanochtend geschenen, misschien helpt dat iets?
Marijke, nog steeds zo moe, of begint het inmiddels wat beter te gaan? Ik hoop dat die piek snel voorbij is, zodat je lekker verder kunt genieten. Hoe gaat het met je buik, begint ie al wat te groeien?
Suusgroep, leuk een nieuw huis! Wanneer hoor je of het met de hypotheek is gelukt? En moeten jullie er veel aan klussen?
Bevallingsplan: die wil ik deze keer ook opstellen. Natuurlijk is het zoals mdtje zegt: laat maar over je heenkomen, maar er zijn toch dingen waarvan ik achteraf dacht: shit, dat had ik even duidelijk aan moeten geven. Mijn bevalling verliep prima, maar achteraf zijn er toch dingen die onduidelijk hadden kunnen zijn. Paar voorbeeldjes:
- stel dat alles fout was gegaan, bijv. keizersnee onder volledige narcose, dan had ik van mijn man verwacht dat ie zou kangaroeën met ons kind en zou wachten met bellen van familie. Manlief stond daarvan te kijken, wist niet eens wat dat was.
- M'n man wilde bijv. de navelstreng niet zelf doorknippen. Nu had mijn dochter de streng om haar nekje, dus dat regelde de vk zelf snel, maar anders had je misschien wel een gesprek gehad van: nou, knip die streng maar door! ja maar, dat wil ik niet... Oh, ehm, dan doe ik het wel. Dat hadden we dus ook beter van tevoren kunnen vertellen.
- stel een keizersnee met plaatselijke verdoving: dan wil ik meteen m'n kindje, liefst ook meteen aan de borst.
- met een weeënstorm hoef ik echt niet alsnog naar het ziekenhuis, maar wil ik alsnog gewoon thuisblijven.
Nou ja, en zo nog wat dingen, zal d'r nog eens goed over nadenken. Ik vind het vooral belangrijk dat m'n man weet wat ik wil. Ik had hem aangesteld als mijn spreekbuis, maar kwam er dus achteraf achter dat hij niet op de hoogte was van mijn wensen, die ik als vanzelfsprekend achtte.