Succes meiden, ik kruip nog ff lekker op de bank want over drie kwartier moet ik weer paraat staan haha!
Liefs
NoaMOud lidBerichten: 3.077Lid sinds: 30 november 2008
Mar22 schreef:Weet niet of dat normaal is, hihi.. Geloof normaal zo rond de 2 weken, nu dus wel wat later inderdaad want Fenna is morgen alweer 3 weken..K
Hier ook een spuger, vannacht al een keer flink gespuugd, en kwam net boven had ze alweer flink gespuugd..
NoaM schreef:Malou en Susie sterkte meiden... pfff ik kan het zoooo begrijpen! Kop op he? Nog anderhalve week max en dan hebben jullie ook je ventje! Probeer nog ff lekker te rusten, en te genieten dat je zomaar de deur uit kan stappen, je bed in kan stappen, te eten, te slapen enz wanneer je maar wilt haha!
Zoooo dan drinkt ze echt veel, ik zal eens bellen naar het consultatiebureau of Milan dan wel genoeg binnekrijgt. Hij drinkt zijn flessen wel steeds helemaal leeg, dus ik zal vanaf nu 90cc gaan proberen en dan van de week ook naar de 100.
claudiagf schreef:Hey dames, hier ben ik dan. Met mijn bevallingsverhaal. Maar natuurlijk eerst een fotootje (voor wie niet mijn Hyves heeft dan) van onze aanwinst, Milan...
Nou, jullie hebben mijn bevallingsavontuur kunnen meemaken tot ergens in de middag volgens mij.
Toen zat ik eigenlijk al best flink te puffen en wist ik steeds lastiger wat ik moest doen (staan, zitten of liggen) om de weeën op te vangen. Tegen 16 uur ofzo, toen had ik al behoorlijke pijn, had ik opeens wat bloeddeeltjes in het vruchtwater (die ik nog steeds in beetje verloor in het kraamverband). Ik wist niet zo goed of dit wel zo hoorde. Dus heb toen weer de vk gebeld. Volgens haar was dit wel een goed teken want het gaf aan dat mijn lichaam bezig was. Op dat moment had ik ongeveer om de 5 á 6 minuten weeën, heel af en toe om de 3 á 4 minuten. Het wisselde elkaar af, je kon er niet van op aan. Daarom dat de vk ook aangaf dat ze pas tegen de avond nog een keertje zou komen kijken.
Zo goed en zo kwaad als het kon, heb ik geprobeerd de weeën op te vangen in mijn eentje. Omdat ik heel erg in mezelf gekeerd was en ook graag met rust gelaten wilde worden. Zelfs mijn mannetje mocht niet bij me komen. Ik heb me een beetje teruggetrokken op de slaapkamer terwijl manlief beneden in de woonkamer moest blijven van mij :shock:
Dit was voor mij de enigste manier waarop ik het een beetje rond gebreid kreeg. Want echt waar, ik heb flink pijn geleden. Dat had ik nooit op deze manier kunnen voorstellen. Eerlijk is eerlijk! Waarschijnlijk is mijn pijngrens dan ook best laag ofzo.
Tegen 18.30 uur kwam de vk dus langs om te kijken hoe het ervoor stond. En toen kreeg ik dus te horen dat het al 7 cm ontsluiting was en dat zij dus niet meer weg zou gaan. Huh? 😮 Wist effe niet wat ik hoorde. Maar ik moet toegeven dat het het ook niet echt helemaal doordring wat ze zei. Ze heeft toen ook langzaam de kraamhulp gebeld. Ik baalde flink dat ze bleef want voor haar gold hetzelfde: Wilde gewoon met rust gelaten worden en nu opeens had ik 2 mensen die naar me zaten te staren tijdens een wee!!!! Vreselijk!
Na een uurtje ongeveer moest ik weer gaan liggen en bleek ik alweer 9 cm ontsluiting te hebben. Oef, het ging snel! Maar volgens de vk ging het juist zo snel omdat ik me afsloot van alles en me volledig concentreerde op de weeën. Waarvan ik echt af en toe dacht dat het niet erger kon!
Weer een uurtje later was het alweer 10 cm ontsluiting. Nu mocht ik langzaam mee gaan drukken. En dat was ook niet eenvoudig. Ik wist niet goed wat ik met een perswee aanmoest en hield me eerst nog erg in met drukken. Niet goed dus.
Uiteindelijk heb ik me eraan overgegeven en ben ik mee gaan drukken. En toen ging het best rap. Het ergste was nog toen het koppie eindelijk stond (en dus niet meer terugtrok na een wee) ik dus geen volgende wee kreeg. Het leek een eeuwigheid te duren eer de volgende week kwam terwijl ondertussen dus het koppie vast zat.
Uiteindelijk kreeg ik een wee en bij de volgende pers was ie er al. En begon meteen te huilen en werd ook meteen mooi roze. Zijn apgarscore was dan ook meteen een 10!!!
Uiteindelijk woog de kleine man dus een goeie 3600 gram en was 51 cm. Een flinkerd (terwijl ik toch wat sigaretjes heb gerookt tijdens de zwangerschap).
Ik ben in elk geval best flink ingescheurd. Heb inwendige en uitwendige hechtingen. Die vrij pijnlijk zijn nu. Dat is ook op dit moment het gevoeligste deel. Daarbij vind ik het bloedverlies na de bevalling ook best flink! Daar schrok ik wel van. Wist dat dit wel flink kon zijn en een paar dagen kon duren maar het is echt best flink! Ik ben in elk geval nog best draaierig en duizelig. We hebben ook niet geslapen sinds de weeën zijn begonnen. Dus hopelijk kunnen we vannacht nog een oogje dicht doen.
De kleine man heeft alleen erg veel moeite met borstvoeding. Hij hapt maar zuigt niet. En mijn borsten komen dus niet op gang. Heb een paar keer geprobeerd te kolven enzo maar dat werkt dus ook niet. Hij is dan ook erg misselijk (geweest) van het inslikken van vruchtwater/bloed. Dat kan er ook mee te maken hebben.
We hebben net geprobeerd een flesje te geven zodat ie toch iets binnen krijgt maar dat werkt op dit moment ook niet super. Dus daar zijn we nog vollop mee bezig. Gelukkig heeft ie genoeg reserves...! We zitten nu wel erg in dubio of we doorgaan met bv. Ik wil eigenlijk gewoon dat de kleine drinkt. En als dat dan flesvoedig moet zijn, tja, so be it! Morgen toch maar bespreekbaar maken met de kraamhulp.
De kraamhulp is ook een typje apart. Een hele aardige vrouw maar vreselijk onbeholpen. Ze was nog 10 minuten binnen en toen lag er al een glas kapot. We hadden haar specifieke instructies gegeven m.b.t. de katten. Maar dat kan ze blijkbaar niet onthouden want ze deed alles anders dan waar we om vroegen. In principe was het de bedoeling dat ze 6 uur per dag zou komen voor de bv. Maar als dat wegvalt, dan zullen we zeker minder uren gaan vragen.
Suus-wil-mama-worden... schreef:
Ik hoop echt dat de hel gaat losbarsten bij je nadat je gestript bent!