BenteOud lidBerichten: 469Lid sinds: 27 juli 2009
verschrikkelijk, heel veel sterkte Yinni!
boba80 schreef:Hallo meiden...hier eindelijk een berichtje van mij.
Bedankt alvast voor alle felicitaties
Ik ben nu eindelijk na al die weken ziekenhuis weer thuis.
Zondag ging het ineens heel snel, begin van de middag kreeg ik last van m'n bovenbuik (dacht dat ik gewoon erg last had van brandend maagzuur), maar zelfs na een extra slokje antagel zakte de pijn niet.
Deze straalde door naar m'n bovenrug tussen m'n schouderbladen.
Toen manlief zag dat ik echt geen houding meer kon vinden van de pijn heeft hij mij gedwongen toch maar de verpleging te roepen.
Die schok toen ze mij zag...ze heeft gelijk m'n bloeddruk gemeten die 160/95 was en met de gyn overlegd.
Ik heb een tabletje losec gekregen voor de maagpijn, maar dat deed niks.
Na een half uur was m'n bloeddruk nog steeds torenhoog en werd ik aan het CTG gelegd.
Gelukkig deden de boy's het prima, wel had ik enorm veel harde buiken maar door de pijn voelde ik die niet eens.
Er werd bloed bij mij afgenomen en de ass. gynaecoloog kwam langs.
Zij heeft eerst gekeken of ik geen ontsluiting had van alle harde buiken (dat was niet zo) en vervolgens heeft ze nog even met de echo gekeken hoe het met de knullen ging...maar dat was helemaal prima.
Ze zou overleggen met de gynaecoloog en kwam na 10 minuten terug om te vertellen dat het er op leek dat ik zwangerschapsvergiftiging had gekregen en ze op korte termijn een keizersnede zouden doen.
Manlief werd gezegd dat hij beter nog even kon blijven.
Het was inmiddels alweer half elf en toen kwam de gynaecoloog zelf ook nog even kijken...en vertellen dat de knullen zo snel mogenlijk gehaald zouden worden...ik vroeg nog doodleuk...morgenochtend zeker?....nee zei ze vanacht al...waarschijnlijk zelfs vandaag nog.
En toen ging het snel...er werd een infuus geprikt, catheter ingebracht, Ok-jasje aangedaan en ik mocht al naar de OK.
Daar heb ik pas de magnesium via het infuus kunnen krijgen (tegen de vergiftiging).
Gelukkig waren mijn trombo's op dat moment nog hoog genoeg om via een ruggeprik de verdoving te krijgen, dus manlief mocht er bij zijn en zelf was ik ook gewoon wakker.
Om 23.19+10sec werd Bas (voluit: Bastiaan Dennis)geboren en om 23.19+40 sec volgde ook Wim (voluit: Willem Harry).
Bas begon al te huilen toen hij nog boven mijn hoofd hing...Wim had wat meer moeite met opstarten...maar al vrij snel hoorde ik ook hem huilen.
Bas was 1280 gram bij de geboorte en Wim woog 1930 gram.
Bas heeft geen ondersteuning nodig gehad met ademhalen...zelfs geen zuurstof.
Wim heeft t/m dinsdag wat ademhalingsondersteuning d.m.v. C-pap gekregen en hierna nog heel even een neusbrilletje....woensdag was dit ook al niet meer nodig.
Het gaat nu goed met de boy's, voorlopig moeten ze nog wel een poosje in het ziekenhuis blijven.
Dinsdag zijn wij met z'n drieën overgeplaatst van het Sophia Kinder Ziekenhuis naar het SFG dat nog dichter bij ons huis is.
Daar had ik helaas geen internet meer zodat ik geen berichten kon plaatsen.
Gisteren mocht ik lekker naar huis.
Eerst zijn we nog even bij de boy's langs gegaan en heb ik geprobeerd om Wim aan de borst te leggen...alleen snapt de kleine man nog niet wat hij met dat ding moet.
Vervolgens heb ik hem voor het eerst een flesje met afgekolfde melk gegeven.
Ik ben maandag-ochtend gelijk begonnen met kolven en inmiddels is de melkproductie goed op gang...en heb ik genoeg om beide kerels volledig te kunnen voeden.
Bas krijgt nog hele kleine porties via de sonde en ook extra voeding via het infuus omdat z'n maagje nog maar weinig verdraagt.
Wim krijgt 8 voedingen van 20 cc die hij probeert zelf te drinken en wat hij niet weg krijgt wordt via de sonde gegeven.
Ik ga nu thuis rustig een beetje bijkomen van alles....want ik ben echt nog lang niet de oude.
Ga nu genieten van al het eten wat ik de afgelopen maanden niet mocht.
Gisteren als eerste een broodje filet american en s'avonds een biefstukje gegeten.
Vanavond staat er stokbrood met gerookte zalm en hollandse garnalen op het menu...
Gelijk ook maar even foto's plaatsen.
Dit is Bas die bij mij aan het buidelen is (geloof ik dinsdag gemaakt)
en dit is Wim (hier nog aan de C-pap ademhalingsondersteuning, inmiddels heeft hij dit ook niet meer)
jollyjo schreef:@ Loesje, dus jij heb je intake ook gehad, maakt het inderdaad echt, en vooral straks als we de echo hebben gehad. Normaal vliegen de dagen om, maar deze drie weken die ik moest wachten schoten niet echt op moet ik zeggen. :D
jollyjo schreef:@ Idootje, zo blijkt dat iedere VK toch weer een beetje anders te werkt gaat haha. ALS het maar goed is, dat is het belangrijkste toch?
Wij hebben gisteren klotenieuws gehoord mbt mijn vader. Het gezwel blijkt een 9 cm grote tumor te zijn in de slokdarm, met uitzaaingen naar de longen en lever. Maandag moet hij naar de oncoloog voor verdere informatie omtrent chemo. Dat is het enige wat ze nog kunnen doen, beetje verlengen. Zo snel dat je wereld in 1x op de kop kan staan zeg! Dit zou een mooi jaar moeten worden, mijn zusje en ik zwanger en dan krijg je dit. Best een hele grote zware zwarte domper!! 😢
En toch moeten we proberen van onze zwangerschap te genieten, maar dat is momenteel wel heel erg moeilijk!
jollyjo schreef:@ Idootje, zo blijkt dat iedere VK toch weer een beetje anders te werkt gaat haha. ALS het maar goed is, dat is het belangrijkste toch?
Wij hebben gisteren klotenieuws gehoord mbt mijn vader. Het gezwel blijkt een 9 cm grote tumor te zijn in de slokdarm, met uitzaaingen naar de longen en lever. Maandag moet hij naar de oncoloog voor verdere informatie omtrent chemo. Dat is het enige wat ze nog kunnen doen, beetje verlengen. Zo snel dat je wereld in 1x op de kop kan staan zeg! Dit zou een mooi jaar moeten worden, mijn zusje en ik zwanger en dan krijg je dit. Best een hele grote zware zwarte domper!! 😢
En toch moeten we proberen van onze zwangerschap te genieten, maar dat is momenteel wel heel erg moeilijk!
Indootje schreef:Was gewoon benieuwd 😃 Misschien dat je volgens de wedstrijdregels maar tot een bepaalde week mocht dansen ofzo, heb er geen verstand van hoor!
Nou, voorlopig lekker blijven dansen dus jij ;-)
Andrea80 schreef:Hello,
Was vanmorgen nog bij de VK.
Alles was goed. Alleen was in het begin mijn bloeddruk een beetje hoog. Later heeft ze het nog een keer gemeten en toen was hij wel goed. Had me een beetje op laten fokken tijdens het autorijden denk ik.
Ze kon me ook precies vertellen hoe het kindje lag. Was wel leuk om te horen.
16 maart mag ik voor groei echo. (omdat ik van mezelf wat zwaarder ben).
17 maart weer voor controle en dan ook meteen bloedcontrole op glucose, HB en antistoffen en ik krijg mijn anti-D prik.
Verder gaat alles wel goed hoor hier. Beetje moe af en toe. Van het weekend lekker een rustig weekend gepland.
groetjes
Suuzje schreef:Whaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhh!!!
Ik ben net terug van de echo en het hartje klopt, hij is precies zo groot als hij zo moeten zijn. 7 weken en 2 dagen!
We zijn zo onwijs blij... ik zit hier nog te shaken. Zo blij dat het goed is!
Nu moet ik weer huilen... hihi!
Liefs!!!!
loesje80 schreef:Geniet ervan meid! heerlijk!!!
PS ik moet denk ik wel eerst op echo-interpreteer-cursus... Want vind het een mooi plaatje maar om te zeggen dat ik helemaal snap wat ik zie :roll:
jollyjo schreef:
Kijken of het lukt...