Fijn dat de echo goed was Bente...wonderlijk om te zien he..zo'n kleintje dat nu al zo beweegelijk is.
Andrea fijn dat je een goed gevoel had bij de intake van de VK en die week is zo om en dan krijg jij ook je kleintje te zien.
Sylvestertje...hoop dat je je snel een beetje beter gaat voelen en kan gaan genieten van je zwangerschap....de echo zal je vast ook veel goed doen...geniet ervan.
@ Lein80 gezellig dat je ook mee komt kletsen...gaat voor jou al opschieten he.
@ Hier...maandag intake gehad voor de prenatale screening (omdat we een één-eiige tweeling verwachten komen we in aanmerking voor een extra uitgebreide 20 weken echo)...en 2 november hebben we dan de 20 weken echo.
Omdat de arts waarmee we het gesprek hadden zag dat één van de 2 (ukkie) iets kleiner is dan de ander (pukkie) ging hij ook nog even met de echo kijken hoe het nu ging.
Zowel ukkie als pukkie waren goed gegroeid, beide hadden een vol blaasje en maagje en waren lekker bewegelijk.
Ukkie lijkt nu wel iets minder vruchtwater te hebben dan pukkie wat het begin kan zijn van het tweeling-transfusie syndroom (TTS....voor info zie
http://www.lumc.nl/home/0001/12556/19997/805221031372715 )
Morgen hebben we weer een afspraak staan bij onze gynaecoloog en krijg ik weer een echo... we worden dus gelukkig goed in de gaten gehouden.
Verder blijf ik met vlagen misselijk en mag dan ook nog doorgaan met de emesafene zetpillen.
Vanochtend en gisteren-ochtend heb ik ook weer lekker hangend boven de wc-pot door kunnen brengen.
Had gehoopt er met 17 weken wel eindelijk vanaf te zijn....maar volgens de arts kan het bij een tweeling-zwangerschap veel langer aanhouden..
Gisteren een drukke avonddienst gehad en ik ga nu toch wel merken dat het misschien wel iets te zwaar voor me wordt.
Morgen dus ook maar bespreken met de gynaecoloog.
En gelijk maar eens even vragen of ik geen tabletten kan krijgen tegen het maagzuur, heb nu antagel, maar vind het elke keer een drama om dat in te nemen..wordt er ook een beetje misselijk van.
Verder geniet ik vooral erg van het feit dat ik ukkie en pukkie nu ook af en toe kan voelen...ik voel dan kleine plopjes rondom m'n navel...echt zo bijzonder.