IndootjeOud lidBerichten: 1.012Lid sinds: 1 januari 2005
Ik heb van de VK een brief gekregen dat je je na de 13e week mag laten inenten tegen de Mexicaanse griep.
Indootje schreef:Ik heb van de VK een brief gekregen dat je je na de 13e week mag laten inenten tegen de Mexicaanse griep.
Indootje schreef:Andrea80 schreef:Hello Ladies,
Echo was geweldig!!! 😃
Hartje gehoord, armpjes en beentjes aanwezig, maagje en blaasje werken.
Kindje was druk aan het bewegen, zo druk dat we niet echt een mooie foto hebben.
Hij draaide iedere keer weg.
Maar was wel geweldig om te zien.
Volgende week weer op controle bij de VK.
Trouwens een vraagje:
Wanneer vertellen of vertelden jullie het op je werk?
Ik ben nu de 12 weken gepasseerd en vraag me af wanneer ik het zal gaan vertellen?
groetjes Andrea
Sorry, kon even paar dagen niet op het forum komen, maar wat super dat alles goed was hoor!!! Gaaf he!
Ik ga het morgen aan mijn baas en team vertellen, ben dan ruim 13 weken, want volgens de echo afgelopen woensdag loop ik 2 dagen voor op schema. Vind het nog wel heel eng om te vertellen, maar ook wel prettig dan hoef ik er niet meer geheimzinnig over te doen en vanalles te verbloemen met ruimzittende kleding en sjaals :-)
Tara28 schreef:Ik geloof ook niet dat ik nu alsnog misselijk zal gaan worden. Na 10 weken neemt het hcg hormoon juist alweer af en met 16 weken blijft het dan stabiel.
Ik heb een babysite gemaakt en daar de eerste buikfoto's geplaatst, want je gaat het verschil nu toch wel zien. Onder mn banner staat de link :)
boba80 schreef:@ suuzje en Tara...hoop dat bij jullie de misselijkheid achterwegen blijft.
En suuzje...vrijdag heb je toch de eerste echo..... veel plezier.
En een tweeling is inderdaad een stuk spannender omdat er veel meer risico's aan zitten.
maar ook wel erg leuk hoor...gisteren avond waren de beide knullen druk aan het schoppen toen ik in bed lag en kon m'n man ze ook heel duidelijk voelen.
Op die momenten lig ik echt te genieten.
Vanochtend toen ik wakker werd waren ze ook al lekker aan het trappelen met z'n tweetjes...heerlijk :mrgreen:
Suuzje schreef:boba80 schreef:@ suuzje en Tara...hoop dat bij jullie de misselijkheid achterwegen blijft.
En suuzje...vrijdag heb je toch de eerste echo..... veel plezier.
En een tweeling is inderdaad een stuk spannender omdat er veel meer risico's aan zitten.
maar ook wel erg leuk hoor...gisteren avond waren de beide knullen druk aan het schoppen toen ik in bed lag en kon m'n man ze ook heel duidelijk voelen.
Op die momenten lig ik echt te genieten.
Vanochtend toen ik wakker werd waren ze ook al lekker aan het trappelen met z'n tweetjes...heerlijk :mrgreen:
Dat is zo, lijkt me inderdaad ook superleuk een tweeling! Zal wel zwaar zijn in het begin denk ik, en je zwangerschap brengt wat meer risico's met zich mee. Maar ze zijn zo ver tegenwoordig, dat komt helemaal goed. Zit het tweelingen krijgen in je familie? Het is toch zo dat je meer kans hebt als er aan je (wat was het nou?) moeders kant tweelingen voorkomen? Of was het "gewoon" een gelukje? ;)
Suuzje schreef:Hoi allemaal. Ik had afgelopen vrijdag mijn eerste echo (8 weken) en deze was niet goed. Onze hele wereld stortte in. Nu moet ik maandag naar het ZH om te kijken wat we nu gaan doen. Het is zo ontzettend naar en oneerlijk...
Maar goed, ik kon het even niet opbrengen om hier eerder te komen, heb wel een eigen topic onder miskraam gemaakt. Wil iemand me van het lijstje weghalen? Dat trek ik zelf nog even niet. Wel wil ik jullie allemaal een hele fijne zwangerschap wensen, ik gun het jullie allemaal!
Boba, wat een verschrikkelijk verhaal! Ik wil jou heel erg veel sterkte wensen... en ik hoop dat het met allebei alsnog goed gaat.
Liefs.
Bente schreef:kom op Ukkie, GROEIEN NU!
Suuzje schreef:Dank jullie wel voor jullie lieve berichtjes, doet me heel goed!
Morgenochtend heb ik mijn curettage...(brrrr) en dan (na een poosje) vol goede moed verder.
Liefs
boba80 schreef:Hoi Meiden
Ben weer terug uit het ziekenhuis.
De kleintjes zijn stabiel...situatie is niet verbeterd, maar ook niet verslechterd.
Verder was de uitslag van het bloedonderzoek gelukkig in orde...pfft...tenminste iets wat goed gaat.
A.s. vrijdag moet ik weer naar het ziekenhuis voor een afspraak met de gynaecoloog en ik moet dan voor de zekerheid spullen meenemen want waarschijnlijk moet ik dan gelijk blijven.
Ik weet niet of ik in het ziekenhuis de mogenlijk heb om te internetten....waarschijnlijk niet of niet zoveel.
Dus als jullie willen weten hoe het met mij gaat kunnen jullie het beste onze web-site in de gaten houden.
mijn mannetje en zus zullen die een beetje bij gaan houden.
De 3D echo moeten we dus helaas afzeggen...maar tja..het is niet anders...de gezondheid van de mannetjes gaat natuurlijk voor.
boba80 schreef:Vandaag weer een echo gehad.
Toestand eigenlijk nog onveranderd.
Het probleem is dat er een ongelijke placenta verdeling is tussen Ukkie & Pukkie .
Ukkie krijgt hierdoor minder voeding dan Pukkie.
De doorbloeding van de navelstreng is bij Ukkie ook minder dan bij Pukkie.
Hierdoor kan Ukkie in gaan storten en uiteindelijk overlijden.
Gelukkig is de toestand nu al een week stabiel.
De ongelijke placenta verdeling kent 3 gradaties en gelukkig vallen wij in de gunstigste groep met de meeste overlevingskansen.
Vandaag kregen we een aantal keuzes voorgelegd.
1) we gaan voor Pukkie en laten Ukkie overlijden voordat hij er zelf tussenuit knijpt met de kans dat hij Pukkie meeneemt. We moeten hiervoor naar België omdat ze voor de nederlandse wet allebei levensvatbaar zijn en tevens is er bij de ingreep een kans van 10% dat de bevalling in gang wordt gezet en Pukkie dus ook geboren wordt.
2) De natuur z’n gang laten gaan met het risico dat Ukkie uit zichzelf overlijdt en in dat geval is er 20% kans dat Pukkie ook overlijdt of anders 20% kans dat hij zware hersenbeschadiging hieraan overhoudt.
3) mij goed in de gaten houden doormiddel van opname met dagelijks CTG, longrijpingsmedicatie geven en wanneer Ukkie het slechter gaat doen beide kindjes geboren laten worden…ze hebben dan allebei kans om te overleven.
4) 2 x per week controle d.m.v. echo en als Ukkie het slechter gaat doen ingrijpen door ze allebei geboren te laten worden…risico hiervan is wel dat tussen de 2 echo’s door Ukkie ook nog in kan storten zonder dat het gezien wordt.
Wij hebben voor optie 3 gekozen.
Ik heb net m’n eerste prik voor de longrijping gekregen en morgen geeft manlief mij de tweede.
Maandag wordt ik dan opgenomen want het weekend zouden ze toch nog niets met me doen.
I.p. zouden Ukkie & Pukkie nu allebei levensvatbaar zijn…wel met flinke risico’s want zo vroeg geboren worden is natuurlijk niet niks.
De arts vertelde dat er een kans is dat ze van de week al geboren moeten worden, maar er is ook een kans dat we het nog tot een week of 30 (of langer) weten uit te stellen.
Tot die tijd zal ik in iedergeval elke dag een CTG krijgen en heel goed in de gaten worden gehouden.
En nu is het afwachten geblazen.
Eigenlijk zou ik morgen voor de 2e injectie naar het ziekenhuis moeten…maar omdat manlief ook verpleegkundige is mag hij hem míj morgen thuis geven…zijn we het weekend tenminste nog lekker saampjes thuis.
Maandag moet ik me om 10.00 melden en ik zal dan pas weer naar huis gaan wanneer de boys geboren zijn.
Gekke gewaarwording hoor.
Ze worden trouwens pas gehaald wanneer Ukkie het niet meer trekt…de bedoeling is dus om ze zo lang mogenlijk in m’n buik te laten zitten.
boba80 schreef:Vandaag weer een echo gehad.
Toestand eigenlijk nog onveranderd.
Het probleem is dat er een ongelijke placenta verdeling is tussen Ukkie & Pukkie .
Ukkie krijgt hierdoor minder voeding dan Pukkie.
De doorbloeding van de navelstreng is bij Ukkie ook minder dan bij Pukkie.
Hierdoor kan Ukkie in gaan storten en uiteindelijk overlijden.
Gelukkig is de toestand nu al een week stabiel.
De ongelijke placenta verdeling kent 3 gradaties en gelukkig vallen wij in de gunstigste groep met de meeste overlevingskansen.
Vandaag kregen we een aantal keuzes voorgelegd.
1) we gaan voor Pukkie en laten Ukkie overlijden voordat hij er zelf tussenuit knijpt met de kans dat hij Pukkie meeneemt. We moeten hiervoor naar België omdat ze voor de nederlandse wet allebei levensvatbaar zijn en tevens is er bij de ingreep een kans van 10% dat de bevalling in gang wordt gezet en Pukkie dus ook geboren wordt.
2) De natuur z’n gang laten gaan met het risico dat Ukkie uit zichzelf overlijdt en in dat geval is er 20% kans dat Pukkie ook overlijdt of anders 20% kans dat hij zware hersenbeschadiging hieraan overhoudt.
3) mij goed in de gaten houden doormiddel van opname met dagelijks CTG, longrijpingsmedicatie geven en wanneer Ukkie het slechter gaat doen beide kindjes geboren laten worden…ze hebben dan allebei kans om te overleven.
4) 2 x per week controle d.m.v. echo en als Ukkie het slechter gaat doen ingrijpen door ze allebei geboren te laten worden…risico hiervan is wel dat tussen de 2 echo’s door Ukkie ook nog in kan storten zonder dat het gezien wordt.
Wij hebben voor optie 3 gekozen.
Ik heb net m’n eerste prik voor de longrijping gekregen en morgen geeft manlief mij de tweede.
Maandag wordt ik dan opgenomen want het weekend zouden ze toch nog niets met me doen.
I.p. zouden Ukkie & Pukkie nu allebei levensvatbaar zijn…wel met flinke risico’s want zo vroeg geboren worden is natuurlijk niet niks.
De arts vertelde dat er een kans is dat ze van de week al geboren moeten worden, maar er is ook een kans dat we het nog tot een week of 30 (of langer) weten uit te stellen.
Tot die tijd zal ik in iedergeval elke dag een CTG krijgen en heel goed in de gaten worden gehouden.
En nu is het afwachten geblazen.
Eigenlijk zou ik morgen voor de 2e injectie naar het ziekenhuis moeten…maar omdat manlief ook verpleegkundige is mag hij hem míj morgen thuis geven…zijn we het weekend tenminste nog lekker saampjes thuis.
Maandag moet ik me om 10.00 melden en ik zal dan pas weer naar huis gaan wanneer de boys geboren zijn.
Gekke gewaarwording hoor.
Ze worden trouwens pas gehaald wanneer Ukkie het niet meer trekt…de bedoeling is dus om ze zo lang mogenlijk in m’n buik te laten zitten.