Jenta87 schreef:Iets eerder terug dan verwacht want Liam was niet in zn best humeur. In het begin heel vrolijk maar wou om 16:00 uur niet drinken, in t bed van mn schoonzusje gelegd en hij was meteen vetrokken, 5 kwartier later zaten we t eten en ik dacht dat ik hem hoorde, dus naar beneden, manneke helemaal overstuur, echt zo hard brullen. En als ie stil was zo na snikken, pfff daar kan mijn mamahart niet tegen hoor, en een omahart trouwens ook niet, hihi. Toen restant fles gegeven (zo goed als koud, maar maakt hem niet uit) [color=#FF0000]Even een vraagje tussendoor: mag je melk na zo'n lange tijd alsnog geven dan? Ik dacht dat hij na het klaarmaken maar beperkt houdbaar was...maar weet niet zeker hoe dat bij FV is?!en daarna op de grond liggen spelen. Na een poosje pakt mn schoonmoeder hem op, lachen en knuffelen, maar toen kreeg mn schoonzusje een bloedneus (ze is 5) dus ze gaf Liam snel aan mij en weer helemaal overstuur 😞 Toen heeft mn sm ons maar naar huis gebracht en hij ligt nu te slapen. Pffff, arm mannetje, ken dat harde brullen helemaal niet van hem.[/color]
Sprongetje misschien?? Zit hij rond de 18 wkn met z'n leeftijd? Dat was bij mijn meisje namelijk het eerste sprongetje waarbij ze ook echt ging krijsen ipv 'gewoon huilen'. Eerst dacht ik dat ze wat mankeerde (pijn had ofzo), tot ik erachter kwam dat ze het alleen 's avonds deed en overdag niet. Als ze ziek zou zijn zou ze het altijd moeten doen, leek mij. En nu is het bij ieder sprongetje weer raak met dat krijsen, dan weet ik dus gelijk weer hoe laat het is... 😈
Wat fruit/groente betreft heb ik dezelfde mening als Saar, netjes volgens het boekje, ook ik ben pas begonnen toen mijn meisje 6 mnd was. En wij zijn zelf nergens allergisch voor. Hier op het Cb zeggen ze ook dat vanaf 6 mnd ermee beginnen het beste is. Tot aan de 6 mnd hebben kindjes in principe genoeg aan alleen melk.
En het is nu nog bijvoeding hè, dus ze 'moeten' nog niks. Pas vanaf 9 mnd of 1 jr. hebben ze echt vast voedsel nodig. Dus tot die tijd kunnen de ukjes lekker wennen aan het vaste eten. En alles wat ze nu binnenkrijgen is dan mooi meegenomen. De darmen moeten daar ook langzaam aan gewend gaan raken, want die 'snappen' het in het begin ook nog niet, vandaar dat je de inhoud van de maaltijd vaak weer net zo in de luier aantreft. :mrgreen: Dat verteren komt vanzelf goed... 😃
Ik heb gelukkig nooit echt commentaar erop gehad vanuit mijn omgeving. Mensen vroegen wel eens of ze al fruit/groente kreeg, maar als ik dan uitlegde hoe en wat dan begrepen ze het wel. De Rapley-methode is sowieso bij veel mensen onbekend en kan ook echt niet eerder dan 6 mnd.
Hier verder weinig/geen nieuws. O ja, ben afgelopen week voor het eerst sinds 16 mnd weer eens ongi geworden 😈 Wat heb ik dat gemist zeg, maar niet heus, bah bah. Ik had het idee dat ik gewoon leegliep, nog nooit zo heftig ongi geweest. Gelukkig verder geen last ervan gehad (had ik voor mijn zwangerschap ook nooit last van) en ben er inmiddels weer vanaf.
Even een vraagje aan de mama's die ook BV geven/gaven en alweer ongi geweest zijn: mijn meisje had vandaag wat bloed (een ienieminie veegje) tussen haar schaamlipjes zitten, kan dat komen door 'mijn hormonen' die mijn ongi veroorzaken en die zij dus via de BV heeft binnengekregen? Zag verder geen wondje of iets dergelijks zitten en ze had een poepbroek, dus kon in de luier ook niet zien of er nog meer zat. Ik ga Vrijdag wel even informeren op het CB, maar misschien weet 1 van jullie het toevallig? Maak me ook niet ongerust ofzo, ze drinkt goed, speelt, lacht enz. Dus ik merk aan haar helemaal niks.
Groetjes Roos