struffle schreef:liminous ik ben 23
en het gaat er idd niet om of ik wel of niet te oud ben, mijn moeder heeft in mijn optiek geen recht van spreken. Ik denk dat zij haar eigen wensen op mij projecteert, als je begrijpt wat ik bedoel. Ik heb haar meerdere malen geconfronteert met haar falende opvoeding, wat heel pijnlijk en emotioneel is voor beide kanten, maar nog meer omdat mijn moeder alles wat er is gebeurd in alle talen ontkent. Dit is de kern van mijn wrok, ook omdat mijn moeder dus doet of er nooit wat gebeurd is. Heel pijnlijk en ingewikkeld allemaal.
Nouja, zoals je zegt storm, het is wel je moeder die zulke dingen zegt. En hoe gek dat ook klinkt, voor mij is hรกรกr mening en bevestiging op alle gebieden altijd de allerbelangrijkste, want ondanks alles blijf ik toch altijd hรณpen op dat kleine beetje liefde en waardering van haar, wat ik altijd zo gemist heb.
Zo, nou ben ik even heel open geweest wat misschien niet zo slim is op het forum, maar dan begrijpen jullie misschien iets meer hoe de situatie in elkaar steekt.
Daarbij komt trouwens, over leeftijd gesproken, dat ik door veel dingen al vroeg wijs ben geworden. Dat heb ik al van meer mensen gehoord, en is ook niet gek als je nagaat dat ik al van klein af aan veel te veel verantwoordelijkheden heb gekregen, waardoor ik wel vroeg wijs moest worden. Dus ik heb er alle vertrouwen in dat het goed gaat komen, daar gaat het niet om, het is gewoon het feit dat je moeder je eigenlijk in je gezicht uitlacht om die belรกchelijke gedachte.
Allereerst: Jeetje, dit had ik kunnen typen.. Heel herkenbaar allemaal.. Enne, 23 is sowieso een mooie leeftijd al zeg ik het zelf.. Ik ben zelf pas net 22.. Daarbij komt dat je er zelf klaar voor moet zijn, en het is niet aan de omgeving om zoiets te bepalen.. Meis, ik hoop dat je het van je af kunt zetten, maar ik denk (hoop) dat je mams gewoon bijdraait als het eenmaal zo ver is!
Ik volg naast mijn werk ook nog een studie die nog 2 jaar duurt.. Als ik zwanger ben dan ga ik dat zo goed als het gaat proberen te combineren, zeker als het kindje er eenmaal is. Maar mocht ik het niet trekken dan is voor mij de keus makkelijk gemaakt: Een kindje is voor mij belangrijker dan een opleiding..