Essiee schreef:Jullie zijn zo lief!
Maar ik hou mn hoofd nog even koel hoor, je zult zien dat ik over een paar dagen weer gewoon ongi wrd!
Gister trouwens heeeeel goed gepraat met mn ventje.
We willen pas trouwen nadat er een babytje is!
Nou weten we niet of we van te voren toch het eea moeten regelen (wat zijn de nadelen als je het niet doet en door voordelen als je het wel doet).
Ik weet van mn moeder (trouwambtenaar) dat er heeeel veel mensen trouwen, gewoon goedkoop 9uur, om alles goed te regelen als ze zwanger zijn.
Maar waarom dan? Wat regel je dan?
Ik heb beloofd dat ik dat allemaal uit ga zoeken, ben nu alleen een beetje aan ht kijken hóé ik dat moet uitzoeken!
We willen btw geen samenlevingscontract!
essie trouwen is de enige samenlevingsvorm tussen man en vrouw waarin de man direct automatisch voogdij krijgt over zijn kind.
In alle andere vormen moet hij zijn kind erkennen en heeft de moeder in beginsel alle rechten, en kan zij ook devader tegenwerken door hem geen toestemming te geven het kind te erkennen bijv.
zijn allemaal ingewikkelde rechterlijke procedures maar het is idd waar dat trouwen een aantal voordelen heeft tov andere leefvormen mbt kinderen.
Bij een geregistreed partnerschap is ook al een deel geregeld maar moet de vader het kind nog wel erkennen geloof ik, maar hij wordt wel de wettelijke vader in beginsel en het kind draagt automatisch zijn achternaam, net zoals bij een huwelijk.
Daarnaast heeft trouwen gemeenschap in goederen, als enige tov andere vormen. Dwz dat je beiden aansprakelijk bent voor alle lasten en baten. Dus stel, je man blijkt een gokker te zijn en gokt in een aantal weken al jullie spaargeld erdoorheen en haalt zo tienduizenden euro's schuld op z'n hals, dan ben JIJ daar ook aansprakelijk voor, dan kunnen ze dus ook jouw huis afpakken, etc etc.
Maar je kan ook op huwelijkse voorwaarden trouwen, dan heb je dit niet.
Maar je moet je er idd even in verdirepen want er zitten wat haken en ogen aan ;)