He meiden,
Ben weer thuis, gelukkig! Hartstikke koud hier maar wat ben ik blij dat ik weer lekker op mijn eigen plek zit.
Nog bedankt voor jullie lieve berichtjes na mijn drama!
Even goedmaken voor mijn onattente bericht van de week - ik moest het gewoon even kwijt. Heb praktisch niemand wie ik het verteld heb dus ook niemand (behalve manlief natuurlijk) met wie ik het er over heb en dan is het best lekker om af en toe hier te kunnen spuien. Wel grappig om te zien hoe een ipod zelf woorden corrigeert. Ik had natuurijk een Taco Bell verslaving, niet een taco help, haha!
Maar eerst natuurlijk dat vreselijke nieuws van Roosie: wat een rotstreek zeg! Heb eigenlijk niets toe te voegen aan Dribbels verhaal, maar aanvechten zou ik ook doen. Iemand ontslaan kan niet zomaar! Je moet ofwel structureel vreselijk werk verrichten - en dan moeten ze je daar eerst op wijzen, ook schriftelijk is volgens mij wettelijk verplicht - ofwel het bedrijf moet in dusdanig financiele problemen zitten dat ze je niet meer kunnen betalen (als je bij ING werkte bijvoorbeeld 😛 ), maar dan nog is daar een opzegtermijn en moeten ze de mogelijkheid voor jou bieden om eerst iets anders te zoeken, of zelf een alternatief bieden.
Hoe dan ook belachelijk hoe het gegaan is. Ik voel de verontwaardiging gewoon door het scherm heen branden, bah, als ik ergens niet tegen kan is het onrecht!
In ieder geval ontzettend veel sterkte, je klinkt in ieder geval alsof je niet zomaar opgeeft. Lekker die pit erin houden meid!
Ilonana nog een ei gezien? Ben je al op vakantie?
Wat is het hier sowieso rustig zeg, meer meiden op vakantie?! Paar berichtjes maar in een paar dagen... Of zitten jullie hier met de kou lekker in een deken gewikkeld op de bank? Ga ik zo ook maar doen. Brrrr koud hier!
Ok, update van mij.
Dat "bloeden" blijft een vaag verhaal: het begon 's nachts met krampen (al dan niet vanuit mijn darmen icm diarree) en een verse druppel bloed. Dat werd al snel bruinig, dus oud bloed en dat heeft me hooguit 2 inlegkruisjes gekost. Bijna niks dus. 's Avonds was het weg.
De dag erna begon het heeeeel lichtjes opnieuw: 1 inlegkruisje een lichtroze veeg. That's it. Sinds die nacht ervoor ook geen krampen meer gehad, dus ik kreeg voorzichtig mijn hoop terug. Wel tussendoor even lekker met mijn beste dinnetje gebeld en samen besloten we dat er waarschijnlijk niks aan de hand was (we vonden onder andere deze links:
http://www.babycenter.com/400_bleeding- ... 3161010.bc (ervaringsverhaaltjes, behoorlijk geruststellend) en een iets professioneler verhaal:
http://womens-health.health-cares.net/p ... tting.php# ) en dat ik even de huisarts zou bellen (heel convenient om 3u 's nachts vanwege het tijdsverschil :roll: ). Dit omdat ik toch die krampen niet vertrouw.
En gelukkig (not) zijn onze Hollandse artsen broodnuchter: waarschijnlijk niks aan de hand, komt vrij vaak voor, maar het KAN natuurlijk dat het een MK was en in het ergste geval een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Bel maandag maar terug.
Moet eerlijk zeggen dat ik daar wel een beetje kribbig van werd want ik had net al die amerikaanse forumantwoorden gelezen en het is overduidelijk dat wanneer je zwanger bent in de VS, de zorg optimaal is. Meteen langskomen, bloed afnemen voor je hCG levels en een echo om te kijken waar het zakje zit en of het niet op de verkeerde plaats zit, of dat er bv iets van een groot stolsel naast het zakje zit. Na een paar dagen nog een keer bloed voor hCG om te kijken of het goed stijgt, dat gebeurt nml niet na MK of niet voldoende bij buitenbaarmoederlijk, dus dan weet je waar je aan toe bent.
IK mag maandag terugbellen....
Nou ben ik normaal ook hartstikke nuchter, ik ziek mijn eigen griep rustig 3 weken uit voor ik uberhaupt overweeg om naar een arts te gaan, maar dat buitenbaarmoederlijke maak ik me echt zorgen om, godverju!
De symptomen passen min of meer (vanmiddag weer een goeie krampscheut gehad, maarja ook weer aan de diarree dankzij die rottige lange vliegreis) ware het niet dat het bloeden gestopt is en de krampen niet erger worden zijn (maar dus ook niet zijn verdwenen). Moet er overigens wel bij zeggen dat ik een prikkelbare darm patient ben; daar heb ik normaal niet heel erg last van maar wel als ik structureel verkeerd eet, zoals de afgelopen weken dus. En misschien dat de hormonen nu ook niet helpen, maar toch. Extra zorgen: bij echte darmkramp kan ik linksonderin het laatste deel van mijn dikke darm makkelijk door mijn buikwand heenvoelen. Altijd linksonder.
En dat heb ik nu ook. Lees je op internet dat je bij buitenbaarmoederlijk ook vaak krampen aan 1 kant hebt, namelijk de kant waar het vruchtje in de eileider kan zitten.
Gestoord word ik van die onzekerheid!!
Ik heb dan ook besloten dat als ik de HA weer bel maandag dat ik wil afdwingen ergens een echo te krijgen. Al dan niet bij een verloskundige. Had het zelf ook niet voor 8 weken gewild want ik wil zeker weten een mooie hartslag zien, en ik weet dat ik die nu echt niet te zien krijg - HA zei zelfs dat je "niets" ziet nu, maar dat "niets" kan wel een vruchtzakje op de verkeerde plek zijn. En dat wil ik dan graag weten voordat ik met een forse buikbloeding en een operatie met afgebonden eileider in het ziekenhuis terecht kom.
Jeetje wat word ik hier strijdbaar van zeg...
Nog even 2 dingetjes (ja ik zit lekker op mijn praatstoel zeg! Heerlijk weer thuis, achter mijn eigen computertje, lekker van me afschrijven! Wat zullen jullie blij met me zijn zeg! :roll: 😂 ): thuis voor de zekerheid nog een test gedaan (die had ik toevallig nog liggen). Natuurlijk verwachtte ik positief, maar ik dacht, als het nou een MK was, zullen mijn hormonen weer afnemen en zal het streepje weer lichter worden. Zeker gezien het vorige week ook geen superstreep was wilde ik dat graag.
Nou de streep stond er al voordat de controlestreep opkwam (Clearblue is echt een fijn merk!) maar helaas heb ik er sinsdien nog geen glimlach om gelaten. Lukt me gewoon niet. Die naiviteit is er sinds vorig jaar helemaal af.
Wat ik wel heb gedaan: me aangemeld bij Moeders voor Moeders. Heb ik vorig jaar ook nog een aantal weken gedaan en dat voelde goed. Maar toen de informatiedame vroeg: hoe gaat het? heb ik toch maar gezegd, goed, want ik durf niet, zoals hier op het forum, meteen mijn relaas te doen over een beetje bloed en wat krampen...
Op die manier prent ik mezelf toch nog een beetje hoop in. Ik kan toch niet alle pech van de wereld in 1 keer krijgen, toch?! Wie weet loop ik over een paar weken wel dansend door het huis omdat het toch nog goed zit!
Eh, ja afronden maar he! :mrgreen:
Lekker he Dribbel, dat forum! Heerlijk dat je een ei had tussen de eieren in het hotel, vast een goed teken!
En tips? Gewoon lekker experimenteren, maar vooral zelf doen, en geen zorgen maken als het niet lukt. Probeer ook eens wat speeltjes als Tarzan ;), of kijk rustig rond wat Christine le Duc te bieden heeft, da's best een relaxed winkeltje.
Heel veel plezier!
En hoe is het met de andere meiden? Hoe vergaat het onze zwangere F? Oleander nog nieuws?
Heel veel liefs,
Fleur