Dag lieve dames,
jouw gevoelens zijn zo herkenbaar. de tijd wordt opeens zo belangrijk als anderen zwanger raken en ik niet. misschien is het ook wel uit een soort zelfbescherming. als je eerder zwanger wordt, doet het geen pijn als anderen daarna zwanger worden.
en, weet je, het klinkt hard, maar de kans dat je nichtjes eerder zwanger worden is (statistisch) groter, omdat ze gewoon jonger zijn.
@Illuminate, het klopt helemaal wat je hier zegt. Het is een soort zelfbescherming, het doet geen pijn als vrouwen uit de omgeving na mij zwanger worden en daarom hoop dat ik dat dan ook iedere keer.
Ik ben gisteren bij dat nichtje geweest die nu 1,5 maand ongeveer zwanger is. Met haar en haar moeder (zus van mijn vriend) gingen we winkelen, gingen ze nu al naar zwangerschapskleding kijken. Ik dacht bij mezelf is dat niet nog te vroeg? 2 april heeft ze pas haar eerste echo, misschien ligt het ook aan mij. Toen andere familieleden allemaal op bezoek kwamen, ging het natuurlijk regelmatig over de zwangerschap, bevallen e.d........ik hield me rustig, probeerde grapjes mee te maken, maar buiten dat vond ik het toch erg moeilijk en toch ook wel weer blij. Het is allemaal ook zo dubbel.............
@Fleur wat een vreselijk nieuws! Ga je de punctie nog doen? Ik hoop zo heel erg dat je het gezonde kindje kunt behouden en uitdragen. Heeft het misschien nog kans dat ze in je baarmoeder gaan draaien? Dat het gezonde kindje niet bij de uitgang ligt? Wat moet dit moeilijk voor je zijn meid. Eerst al die spanningen rond de bloedingen en nu dit, terwijl je ondertussen ook zo blij bent dat je zwanger bent.
Veel sterkte meis en een dikke knuffel van mij en ik zal voor je duimen.
@Anna82, volgens mij heb je nu een dubbel gevoel. Je weet nu eindelijk meer, je wordt nu geholpen en je komt voor IVF in aanmerking, dat betekent actie! Maar aan de andere kant baal je natuurlijk dat je alleen op die manier zwanger zou kunnen worden, dat het echt zo is dat zijn zaad niet goed genoeg is om het zelf naar je eitje te laten zwemmen. Neem even een moment voor jou en je partner om dit te verwerken en samen weer met goede moed verder. Het is toch een bepaalde teleurstelling die je te verwerken hebt. Ik hoop dat je snel zwanger raakt middels IVF!
Ondertussen ben ik hier ook een eind opgeschoten. Op mijn werk is de rust dan toch eindelijk wedergekeerd. Ik ben afgelopen donderdag tot een deal gekomen met mijn werkgever. Het was wel een gespannen dag, ik werd die dag door één van de kernondernemers bij zich geroepen, hij zei zo komen we er niet uit. Hij had mijn voorstel gelezen en die was hetzelfde als de vorige, net zoals zij hetzelfde voorstel hadden verstuurd. De hot issues waren, wanneer ga ik stoppen met werken en het ontwikkelbudget wat we ieder jaar krijgen. Nu ben ik met ze overeengekomen dat ik tot 1 juli in dienst blijf. Per 1 juni neem ik mijn vakantiedagen op. Verder gaan ze 2500 euro bruto mij tegemoet komen in de studiekosten voor professioneel webdesigner. Het is iets minder dan wat de cursus kost, maar ik had geen zin om daar over te gaan zeuren. Ik kan het ook van de belasting terug vragen. De rekening moet ik dan naar mijn werk sturen, dus dan heb ik 2500 euro tot mijn beschikking. Ik ga nu 9 maandagen les volgen, eerste les is op 6 april. Ik doe dit werk al thuis naast mij werk, maar ik heb hier nog meer verdieping in nodig. Ik ben zo opgelucht, mijn werkgever ook, we hebben er nog een wijntje op gedronken. De rest van de avond was ik doodop en de dag er na ook, maar ik ben wel opgelucht, het kostte me zoveel energie en ik ging dit niet lang meer volhouden. Dit duurde al sinds 28 januari, toen heb ik mijn ontslaggesprek gehad.
Verder heb ik dit weekend mijn eisprong gehad, tenminste ik kan dat wel van de staafjes aflezen, de twee streepjes. Zaterdag was het dag 15, zondag dus dag 16. Normaal heb ik op dag 15 of 16 mijn eisprong, beide dagen zie ik dan ook het eisymbool, maar nu heb ik geen eisymbool gezien en op dag 16 had ik al geen twee strepen meer.
Sinds de kijkoperatie heb ik geen eisymbool meer gezien en ik voel mijn eisprong ook niet, maar ik zie wel duidelijk op de staafjes dat die wel is geweest. En ik ben ook regelmatig ongi. Ik wacht maar weer af, misschien komt dat allemaal wel weer terug, de eisprong voelen en eisymbool op het schermpje.
We hebben in ieder geval goed en regelmatig geklust hihihi........Paar keer om de dag voor de eisprong, dag voor de eisprong, dag van de eisprong en de dag erna. Theoretisch moet dit voldoende zijn om zwanger te worden, nu maar afwachten of het praktisch ook zo uitpakt.
Ik moet nog wel steeds denken wat die tarotlezeres tegen me zei. Dat gedoe met mijn werkgever, klopt helemaal. Ze vertelde ook dat ik eerst een cursus moet gaan volgen, daarna kom ik in aanmerking voor twee banen. Die cursus klopt, nu die banen nog.
Dus nu heb ik stille hoop, dat haar verwachting dat ik dit jaar nog zwanger wordt snel uitkomt! 😃
(en soms ben je toch ook even blij dat je niet zwanger bent, ik was van de week van de trap afgevallen. We wonen in een nieuwbouw huis, de trap hebben we geschilderd maar daar moesten nog van die halve maantjes opgeplakt worden. Dat was nog niet gebeurd en we liepen alleen met sokken op de trap. Van de week had ik haast, ik wilde gaan sporten, ik was de poes aan het zoeken. Ik wilde de zoldertrap afrennen, halverwege glee ik uit en ging onderuit en denderde met mijn rug over de treden zo naar beneden. Ik had enorme pijn, vooral aan mijn stuitje en elleboog beschadigd en pijn aan mijn schouderbladen. Dat was het moment waarop ik dacht, gelukkig ben ik niet zwanger anders had ik me daar enorm druk om gemaakt. Vandaag hebben we de halve maantjes op de trappen geplakt.)
Liefs Roosie