Malou schreef:Dames, ik kom even inbreken op jullie forum 😉
Vorig jaar rond deze tijd was ik ook zwanger, en kwam er op 6 maart als ik me niet vergis pas achter dat ik zwanger was.
Ik had geen klachten behalve moeheid, en iets bloedverlies wat je geen ongesteldheid kon noemen.
Toen ik voor de 2e keer weer niet ongesteld werd besloot ik een test te doen. Raak! Dikke strepen 😃
Ik vermoedde dat ik dan dus al zeker 2 maand zwanger moest zijn, gezien beide ongie's niet je van het waren, en mijn moeheid ook sinds die tijd was.
VK gebeld en kon gelijk terecht voor een echo, nog voordat ik uberhaupt intake heb gehad 😃
Ik was toen 8 week en 2 dagen 😃
En nu zijn jullie aan de beurt, schitterend!
O ja Nan, het bloedverlies komt idd waarschijnlijk door de inwendige echo. Er is dan een adertje geknapt waarschijnlijk.
Ik had ook vaak wat bloed door mn slijm in t begin bijvoorbeeld.
Eerst was het nog wat innestelingsbloed, en daarna waren het adertjes die soms knapten.
Je baarmoederhals word meer doorbloed dan anders zeg maar, en dan kan er met bepaalde handelingen of door spanning soms een adertje knappen en heb je een klein beetje bloed bij je slijm, of gewoon een drupje.
Zolang je geen ernstige pijn hebt, en je goed voelt, moet je je geen zorgen maken zei mijn VK destijds.
Als het echt mis zou zijn, verneem je t wel, waren haar woorden.
Meiden, ik wens jullie allemaal een voorspoedige fijne mooie zwangerschap en een tip: Geniet er volop van, want voor je t weet zijn de 9 maand voorbij 😃
Doe nu nog samen wat je samen kan en wil doen, straks ben je met zn drieen en gaan dat soort dingen gewoon wat moeilijker.
En dan in oktober, bevallen, spannend, en vooral prachtig, omdat kleine wondertje, je eigen kindje in je armen te mogen sluiten. Het mooiste wat mij ooit is overkomen :D
Hoi Malou,
Wat fijn dat je even komt ‘inbreken’ en je verhaal vertelt.
Ik had je verhaal al eens gelezen toen ik het forum afstruinde naar vergelijkbare verhalen.
Ik heb nl. ook last van bloedverlies.
Het zijn steeds maar kleine beetjes, maar toch!
Het zit bij mij ook steeds vermengd met wat slijm.
De ene keer helder rood/rozig, de andere keer bruinig als het al wat ouder is.
Net heb ik toch maar even het ziekenhuis gebeld.
Helaas zei ze wat ik al dacht: het is nog te vroeg om een echo te maken.
Als ze nu een echo maken en geen hartactie zien (ben komend weekend 6 weken),
Dan kunnen ze nog niet zeggen of het goed is of niet goed.
Eventueel kon ik maandag al terecht, maar ik heb de vrijdag daarna een afspraak staan;
Dan ben ik bijna zeven weken en kunnen ze al veel meer zien.
Heb besloten om nog maar een weekje geduld te hebben.
Maar pfff…. Het wachten valt wel zwaar zeg.
Nog veel zwaarder dan de wachtweken na een terugplaatsing!
Ik wou dat het bloedverlies ophield!
Soms troost ik me met de gedachte dat ik ook altijd heel veel en hevig bloed tijdens een menstruatie;
Ik heb blijkbaar een gevoelige baarmoeder ofzo, bloed zeker makkelijk….
Waar ik me alleen wel zorgen om maak is dat ik verder nog weinig voel.
Wel wat steekjes, krampjes en soms wat ongi-gevoel,
Maar ben nog steeds niet misselijk, heb geen zere borsten….
Ooooo, die onzekerheid!!!!
Sannie, wat een verassing: TWEE!
Gefeliciteerd!!
Misschien moet ik me ook maar geruststellen met de gedachte dat het bloeden misschien komt omdat het er twee zijn, hahaha!
IreneM: hoe is het met jou?
Voor degenen die al een goeie echo hebben gehad: gefeliciteerd!
Voor de nieuwe zwangeren: ook gefeliciteerd!!