Hoi dames,
Alles goed? Ik ben gesloopt (nee, niet van het klussen 😉 ). Ik heb de hele dag op mijn neefje gepast van 1,5. Zo'n lief kereltje, maar ben nu toch een beetje moe :? .
Mijn eitje is gisteren gesprongen, hoor. Nou maar hopen dat we eer van ons werk zullen hebben... 😂 We hebben in ieder geval erg ons best gedaan, haha. Mijn vriend zegt: "En? Ben je zwanger?" Ja, als ik dat nou al zou weten! Ik heb wel een drukkend gevoel in mijn buik (die had ik bij de eerste zwangerschap ook vrij snel na de eisprong), maar vorige maand had ik ook een gevoel dat daar een beetje op leek (en was toen echt niet zwanger he). Dus zolang er geen aanwijzingen bijkomen, blijft het afwachten. :roll:
Maria, ik heb via internet een koesterdoos besteld (op
http://www.koesterdoos.nl). Het is inderdaad geen grote doos, maar ik ben er wel heel blij mee. Alle kaarten heb ik daar in gedaan (en kaartjes die nog binnen blijven druppelen stop ik daar steeds bij). Ook de andere kleine aandenkens bewaar ik daarin. Op de deksel heb ik een mooie afbeelding van de laatste echo in een hart (heeft mijn schoonmoeder gemaakt, zij is kunstenares). En dat vind ik echt prachtig. De doos staat in de woonkamer. Ik kijk er vaak even naar. Het dagboekje dat ik heb geschreven voor mijn dochter bewaar ik daar ook in en ook de gedichten die voor haar zijn geschreven. Het is een pakketje liefde.
Alle cadeautjes en spulletjes die ik al in huis had heb ik samen met mijn vriend opgeruimd. Het staat nog wel in het kamertje dat de babykamer zou worden, maar niet direct in het zicht. Mijn zwangerschapskleding ligt daar ook bij. Ik heb dit allemaal al voor de geboorte opgeruimd. Ik vond het zelf prettig om niet steeds met die spullen geconfronteerd te worden. Ik werd er verdrietig van. Maar ik kan het zo weer tevoorschijn toveren als ik weer zwanger ben en als ons kindje dan gezond blijkt te zijn. 😊 Ik herken wel wat je zegt over nog niet klaar zijn om het achter je te laten (wat zo zou lijken als je alles opruimt). Maar voor mij voelt het juist prettig. Omdat die doos belichaamt dat ik aan haar denk en haar bij me wil hebben. Die ruim ik dus ook niet op, die blijft lekker in de kamer staan :!:
Jasmien, nog 6 dagen en dan kun je testen 😃 !Hopelijk heeft je chef een voorspellende gave :shock:
Laura, bedankt voor de tip over wat je kunt zeggen als mensen vragen of het de eerste is. Ik had daar nog niet bij stil gestaan, maar het is mij toen ik zwanger was inderdaad ook vaak gevraagd 😞 Hopelijk zijn we snel weer zwanger en kunnen we goed voorbereid antwoord geven als het weer gevraagd wordt 😊
Liefs,
Kersje