hey Jasmien, ja ik heb uiteraard ook gestemd, ik voel mij altijd een beetje trots als ik ga stemmen, alsof ik op dat soort momenten pas echt besef dat we in een democratie leven en onze stem ertoe doet, dat vind ik een fijn en dankbaar idee.
Verder maak ik mij nog niet te druk, ik ben denk ik rustiger dan de vorige zwangerschap, misschien ook omdat ik niet schrik van wat ik voel, iets zekerder ben. Ik denk dat de onzekerheid pas komt als ons kindje en mijn buik gaat groeien. Ik hoop dat ik dit rustige gevoel even vast kan houden. Ik heb mijzelf wel echt voorgenomen ervan te genieten, elke dag. Er kan van alles gebeuren, dat weet ik inmiddels, dan wil ik in ieder geval van de dagen die er wel waren genoten hebben.
Wat betreft die ovutesten, ik nam het niet te nauw met de drinkvoorschriften hoor, als je weinig drinkt is er niets aan de hand en kan je prima testen. Test wel op steeds gelijke tijden, zodat je goed kan vergelijken. En test als je positief getest heb de dag erna ook! soms duurt het namelijk twee dagen voor het eitje springt, heb je twee dagen een positieve test.
Kim, wat goed dat je alle verhalen gelezen hebt, met mijn vader gaat het echt stukken beter, hij is alweer aan het werk gegaan onlangs, dat is fijn.
Wat betreft aan het werk gaan, neem je tijd. Ik ben zelf twee maanden thuis geweest, de ander gaat met een paar weken weer aan de slag, het is persoonlijk, maar neem de tijd die je nodig hebt. Als het nmog niet goed voelt, wacht dan even. Je merkt vanzelf wanneer je er weer ruimte voor hebt.
En ja, al die spulletjes opbergen, ik had er ook zo'n moeite mee! ik heb het pas na drie maanden gedaan. Mijn zwangerschapskleding heb ik wel meteen gedaan, net als jij....raar is dat he? ik wilde het ook meteen uit mijn kast hebben. Maar alle kaartjes, knuffeltjes, kleding en speeltjes die we gehad hebben...ik heb ze onlangs pas opgeruimd. En ik heb net als kersje een prachtige koesterdoos gemaakt, deze staat bij ons in de huiskamer, ik kijk er af en toe in, stop er soms nog wat bij. Ik ben zo blij met deze doos. hij is niet heel groot maar alles wat mij echt aan het hart gaat zit erin. Mijn testjes, zwangerschapskaarten, echo's, kaarten, tekeningen, luierpakje, foto's, voetadrukjes. Een doos vol liefde.
Het raakt mij dat je jezelf zo herkent in onze verhalen, ik wordt er verdrietig van te beseffen in welke tijd jij nu zit....echt verdrietig 😢 . Ik heb inderdaad zo veel aan de meiden hier gehad, hoe lief mijn vriend en familie ook waren, ik had en heb het gevoel dat alleen een moeder die hetzelfde heeft meegemaakt echt weet hoe het voelt, hoe je je voelt soms. En ze hebben allemaal altijd met zoveel liefde en geduld overal op gereageerd, ze zitten in mijn hart nu, soms vind ik het jammer dat we niet in dezelfde straat wonen 😃
hey kersje, ja raar dat gerommel van die eierstokken, ik had het voor het eerst deze laatste ronde...het bleef nog lang "nazeuren".....dus wie weet kersje, nog ongeveer een week tot nod...ik hoop het zo!
Het is inderdaad snel gegaan! ik ben 12/13 weken na de bevalling weer zwanger geworden. In de 3e ronde....wat een wonder. Ik ga denk ik als ik bij de gynaecoloog geweest ben een banner nemen. Bij de check-up controles van vorige keer vertelde hij mij dat als ik weer zwanger mocht worden, ik bij een week of zes weer even langs moest komen. Zou hij bedoelen een week of zes vanaf eisprong? of vanaf eerste dag menstruatie? :? ik denk het eerste...anders is er toch nog vrijwel niets te zien....toch? Ik heb niet zo de behoefte het in Hierperdepiep te zetten, misschien doe ik dat later...ik wil de kleine frummelhummel eerst gezien hebben.
Goed dat je weer gesolliciteerd hebt! ik ben wederom trots! :mrgreen: zit er banen bij waar je echt enthousiast van wordt?
Tam, ik kan ij voorstellen dat je de kinderen op school nog het moeilijkst vond, je zwangerschap was ook zo'n gedeelde gebeurtenis! jeetje dat moet echt moeilijk voor je geweest zijn toen. Fijn te horen dat ze zo blij zijn je weer te zien, kinderen zijn ook zo ontwapenend, ik heb van kinderen in mijn omgeving echt zulke lieve reacties gekregen. Ze waren zo vrij in alles, ik kan mij herinneren dat laatst een buurmeisje van mijn zus mij weer zag voor het eerst, ze rende op mij af en omklemde mijn buik en legde haar hoofd ertegen en zei "ik vind het zo zielig voor jouw baby". Zo ongeremd en eerlijk, moest er gewoon van huilen.
Ik hoop dat het gerommel laatst een eisprong was, begrijp ik nou goed dat jullie na de vakantie weer gaan bekijken of jullie weer "aan de klus" gaan? ik hoop het, en ik hoop zo voor goed nieuws van jouw kant.
Hey lieve Laura en beeb, wat dapper van je dat het zonder gaat proberen, ik kan mij wel vinden in wat je zegt, zo heb ik het de eerste keer ook gedaan en dat beviel (letterlijk en figuurlijk) prima! en ja, ben helemaal met je eens dat je vooral moet genieten van de zwangerschap, ik doe dat ook 😃 , ben zo trots en blij met mijn lijf nu, dat gevoel is een hele lange tijd weggeweest, het vetrouwen was zo geschaad. Ik ben in mijn hoofd nog wel sceptisch, hou er rekening mee dat het zo weer mis kan gaan, maar heb daar een soort van berusting in gevonden. Ik kan er toch niets aan doen, ik doe er alles aan om gezond te leven, gezond van geest en lijf, meer kan ik niet doen.
Fijn dat je wat slaap ingehaald hebt, hopelijk zit je verloskundige dichtbij, je moet er nu elke week heen denk ik? kan je nog fietsen? 😂
Hier gaat het verder prima, ik heb het mijn vader gisteren verteld, hij was heel blij! zo leuk. En ik ga vanavond met drie goede vriendinnen naar het theater, ik ga het denk ik gewoon vertellen, het moet eruit....ik wil het van de daken schreeuwen! 😃
Verder nog niet misselijk, daar geniet ik nu erg van, ik ben namelijk zo, zo misselijk geweest vanaf de 7e week...ik geniet nu van elke niet-misselijke dag. (kersje, volgens mij had jij dat ook he?)
Het is weer een heeeeeeel lang verhaal geworden meiden, dat was niet de bedoeling 😉
hele fijn dag allemaal en veel liefs,
Maria