Haihai!
We zijn afgelopen vrijdag weer teruggekomen uit Amerika, maar ik ben echt helemaal ziek van de jetlag! Volgens mijn zus is het wel logisch, omdat je lichaam al hard moet werken voor de zwangerschap en dan ook nog eens 9 uur tijdsverschil moet overbruggen. Maar ik blijf aan het overgeven en heb hoofdpijn doordat ik heel slecht slaap. Vanmiddag op de bank gelegen om voetbal te kijken, maar ben tijdens de tweede helft in slaap gevallen.
@ Poohtje: had jij geen last van de jetlag toen je terugkwam uit Amerika?
Verder heb ik een paar bladzijden terug de discussie gelezen over het wel of niet horen van de geluidsgolven van de echo door de foetus. Wat ik op internet heb gelezen, is dat pas vanaf 16 weken de baby wat begint te horen. Dus ik denk zelf niet dat de baby er voor die tijd last van heeft, daarna kan natuurlijk wel.
@ Kim: je schreef dat je nu meer misselijk was, terwijl je er eerder geen last van had. Ik heb precies hetzelfde gehad, pas vanaf 11 weken werd ik misselijk. En dus ook tot nu toe, maar dat komt waarschijnlijk meer door de jetlag. Maar je moet wel rustig aan doen hoor!! Goed naar je lichaam luisteren.
@ Do86: Ik ruik eigenlijk alle geurtjes sterker, de vieze en de lekkere. Ik heb het er wel geregeld met mijn man over, zo van: ruik je dit ook zo erg? Nee dus. En ik ben ook veel emotioneler dan normaal. Er hoeft maar iets te gebeuren of de tranen komen al.
@ Peach: Je hebt groot gelijk met doorbakken eten hoor! In pannekoeken zit vaak rauw ei en als je het niet doorbakken krijgt, kan je besmet worden met de salmonellabacterie. In Amerika heb ik een steak besteld, well done, maar kreeg hem nog rose van binnen. Die heb ik dus ook teruggestuurd, het moet wel goed doorbakken zijn allemaal!
@ Miesje84: Je kindje neemt het eerst wat ie nodig heeft, als je te weinig voedingsstoffen binnenkrijgt, zal dat eerst ten koste van jezelf gaan. Ben je trouwens misselijk of heb je gewoon geen eetlust? Ik weet niet of je dat al doet, maar misschien is het handig om vitaminepillen voor zwangeren te slikken. Ik heb trouwens via de volgende link een kortingsbon hiervoor gevonden:
http://www.davitamon.nl/pages/news.php? ... euws_id=64Ik ben normaal gesproken een buikslaper, maar als ik nu op mijn buik lig, voel ik toch echt al duidelijk dat mijn baarmoeder gegroeid is. Mijn huid zit ook strakker, dus de groei is er! Ben ook al volledig overgestapt op positiekleding, het zit een stuk comfortabeler.
Zijn jullie al aangekomen in gewicht?