epat schreef:@mevrouw bril
Als het zaad wordt behandeld, dan zijn er inderdaad vaak opeens voldoende goede zaadcellen qua percentage, daarmee zouden ze misschien tot IUI over kunnen gaan, dat ligt eraan wat het resultaat daarvan is. Ben benieuwd meid, vervelend hè dat lange wachten. Wij waren ook al in december vorig jaar bij de huisarts geweest en eigenlijk vorige maand pas de eerste echte actie, een IUI behandeling. Daarvoor alleen maar onderzoeken en wachten op de volgende afspraak. Maar als dat achter de rug is, dan gaat het ook wel snel qua behandeling (vind ik althans). Ik zit ook nog in de mmm, de eerste IUI is mislukt en volgende week hopelijk de tweede IUI, maandag heb ik een echo dus dan weet ik meer.
Ik heb zo mijn twijfels over het genoeg aan spermacellen. Er zijn namelijk qua motiliteit 0% klasse A (beste klasse), 2% klasse B, 7% klasse C en 91% klasse D cellen aangetroffen. Met een totaal van 8 miljoen cellen houdt je zo minder dan 1 miljoen goede cellen over. Maar goed, er is tot nu toe nog geen arts geweest die bovenstaande cijfers goed heeft uitgelegd. De huisarts kon alleen zeggen dat het niet goed was en de gynaecoloog heeft er geen uitspraak over gedaan. Ik hoop inderdaad heel erg dat het wel voldoende is voor IUI, omdat anders alleen IVF/ICSI overblijft. Als ik daar nu over nadenkt, dan schiet ik gelijk in de paniekstand. We krijgen dan maar 3 kansen om zwanger te worden en dat komt op het moment zó oneerlijk op mij over.
@epat: Jij moet inderdaad ook wel erg lang wachten telkens. Maar voordat er bij ons iets gaat gebeuren zijn we ook minstens een half jaar na ons eerste huisarts bezoek. Lang he! Ik snap wel dat dingen een tijdje duren, maar dat er telkens zo veel tijd tussen twee ziekenhuisafspraken inzit, dat vind ik erg vervelend en frustrerend. Daar zul jij vast wel over mee kunnen praten.
Ik zal voor je duimen dat je maandag een goede echo hebt. Is dat telkens een inwendige echo voor IUI?
@de rest: dank jullie wel allemaal voor jullie lieve woorden.
@annemiek: Je temp kan inderdaad zakken als je zwanger bent. Volgens mij had Jamilah79 dat ook. Zij is toen, om zich niet zenuwachtig te maken, gestopt met tempen en heeft nu een mooi zoon. Volgens mij is het dus verstandig om te stoppen met tempen.
Ik ga geloof ik niet mee tempen deze ronde. De gyn heeft het me niet expliciet gevraagd en ik ben nu al op dag 2 van de nieuwe cyclus. Ik was zo verdrietig en down dat ik het niet zag zitten om dat ook nog te doen (terwijl het inderdaad een kleine moeite is). Misschien volgende maand, maar ik blijf wel mee lezen 😊