Mariekepiek schreef:Ik vind het niet netjes om te zeggen dat FV-mensen niet het beste willen voor hun kind.
Dat is hier, voor zover ik weet, ook niet gezegd! Er worden nu dingen verkeerd geïnterpreteerd volgens mij!
Wat er wél gezegd is (correct me if i'm wrong): Wij (mama's die bv geven) kijken anders tegen fv aan en snappen misschien de beweegreden niet altijd waarom anderen wel fv geven, maar er is nergens gezegd dat jullie niet het beste willen voor je kind.
Dat wij bv het beste vinden voor ónze kindjes, wil niet automatisch zeggen dat jullie dan niet het beste willen voor jullie kindje. De redenering/denkwijze/beweegreden tussen mama's die bv en mama's die fv geven zijn blijkbaar gewoon anders.
Wij vinden bv iets natuurlijks (het is er niet voor niks), het is gratis (ook mooi meegenomen), en het levert gezondheidsvoordelen op voor zowel moeder als kind, dus waarom dan fv gebruiken, vraag ik me af? (tenzij je bv niet kunt of mag geven, dan snap ik het wel) Maar goed, dat is mijn mening!
De mama's die fv geven zullen daar ook hun reden voor hebben...toch?!
Hetzelfde verhaal geldt ook voor 'potjes' vs 'vers eten', 'op verzoek voeden' vs 'op schema voeden', 'op vaste tijden slapen' vs 'slapen bij vermoeidheid', etc. Iedereen heeft z'n eigen reden om een bepaalde keus te maken. Dat een ander die keus niet helemaal begrijpt...tja, dat kan gebeuren...dat is dan niet per definitie negatief bedoeld.
Volgens mij speelt dat 'probleem' hier nu ook tussen de bv en de fv mama's: wij snappen jullie keus voor fv niet helemaal, andersom verklaren jullie ons met onze bv misschien ook wel voor gek?!
Maar dat maakt niemand een betere of slechtere moeder, toch?!
Snappen jullie wat ik bedoel?
Het enige wat ik me wel eens afvraag, en ik wil hier geen ruzie of discussie mee uitlokken, het is gewoon nieuwsgierigheid van mijn kant:
waarom vanaf dag 1 al (bewust) de keus voor fv maken, als je bv kan en mag geven? Is het vanwege het gemak, dat papa of iemand anders ook een fles kan geven? Of hoop je dat je baby sneller de nacht doorslaapt, wat vaak, maar niet altijd, het geval is bij fv vergeleken met bv? Of wil je geen kind aan je borst hebben hangen? (wat ik overigens een vreemde reden vind als je het nog nooit geprobeerd hebt. je kunt niet oordelen over iets wat je nog nooit gedaan hebt, is mij altijd verteld!) Of is er een andere reden?
Het is bewezen dat bv gezonder is voor een baby, dat is iedereen toch hopelijk wel met me eens, waarom word bv dan vaak niet eens geprobeerd, vraag ik me af? Wat heb je te verliezen als je het probeert? Overstappen naar fv kan altijd nog als het niet lukt, dan is fv toch een mooi alternatief!
Dat mensen met bv stoppen na spruw, een borstontsteking of andere problemen snap ik wel (alhoewel ik daar, gelukkig(!!), geen ervaring mee heb)
Maar het nooit geprobeerd hebben snap ik niet, wat houd je dan tegen vraag ik me af...maar misschien kan/wil een van die mama's het mij proberen uit te leggen??
Nogmaals, dit is gewoon interesse van mijn kant, ik wil hiermee niemand kwetsen of aanvallen!!
En nu...ga ik slapen! Welterusten allemaal!