Hee meiden,
heb een hoop gemist zie ik, maar dat is ook alweer opgelost.
Tammie, fijn dat David nu overdag wel goed gedronken heeft. Het kan idd gewenning zijn, maar nu zit ie in het goede ritme (overdag drinken en 's nachts slapen) dus hopelijk kun je het nu zo houden.
Dat afwennen heb ik ook gehad met de late voeding 's avonds. Na een paar avonden laten jengelen (brullen doet ze niet gauw) was het over. Als hij huilt idd misschien even troosten, maar geen eten geven, en dan weer z'n bedje in. Hier werkte het!
Als het idd gewenning is, hoef je die Forte ook niet te gebruiken, toch?! Ik zou het eerst met gewoon bv (desnoods in een fles, zodat ie meer drinkt) proberen, anders moet je straks die Forte weer gaan afwennen. Dan blijf je bezig!
Een beurs gevoel, hmmm, toch geen begin van een borstontsteking?! Ik roep maar wat hoor, heb het zelf, gelukkig, nooit gehad. Misschien voor de zekerheid je borst even goed masseren, zodat een eventuele verstopping van een melkkanaaltje opgelost word. En goed leegkolven, maar dat doe je misschien al??
Klinkt mij verder niet bekend in de oren, dus kan je verder ook niet helpen.
Marieke, hoe gaat het bij jou nu?
Susanna, hier laat ik mijn dochter zelf bepalen hoeveel ze eet. Ze geeft perfect zelf aan wanneer ze genoeg heeft. Zelf heb je ook niet iedere dag even veel honger, toch?! Als ze echt honger zou hebben, zou ze zich wel laten horen toch, of niet? Wat ik ook nog wel eens doe, als mijn dochter voor mijn gevoel te weinig eet, is haar iets anders te geven. Als ze haar warm eten niet/nauwelijks wil, smeer ik een boterham met haar favoriete beleg (pindakaas in dit geval) en dan geef ik haar die. Wil ze die ook niet, dan heeft ze écht geen honger. Één dagje geen warm eten is ook geen ramp hoor, zeker als ze nog bv krijgt, daar zit tot 9 mnd alles in wat ze nodig heeft. En ze heeft zelf inmiddels waarschijnlijk ook al reserves opgebouwd, dus....don't worry!!
Heb je haar groeicurve ook op bv.com ingevuld? Die curve loopt anders dan de curve op het cb nl! Heb net even vergeleken, mijn dochter was met 7,5 mnd 7450 gram en 70 cm, dus Jynthe doet het volgens mij prima!
Bij (blijvende) twijfel even je ha of cb raadplegen.
Hier is het wondje weer zo goed als genezen. Heb haar 1,5 dag flesjes gegeven, zodat het wondje even 'rust' kreeg. Vannacht is ze uit logeren geweest, dus ook vandaag maar weinig gedronken bij mij, en het wondje is nu bijna helemaal weg.