da-silva schreef:Helaas is dit geen fase... Loek heeft inderdaad al vanaf zijn geboorte moeite met drinken. Maar nu wordt het alleen maar erger. Het lijkt wel of hij een aversie ontwikkelt tegen de fles. Lief dat jullie allerlei tips geven, maar we hebben al 5 maanden alle trucs geprobeerd. Soms werkte het even, maar dan moetsen we weer iets nieuws bedenken. We hebben de fles gegeven in het donker, zonder prikkels en steeds dezelfde plek. Ik loop rondjes en laat hem vanalles zien zodat hij afgeleid is en dan weer een paar slokken drinkt. Ik heb 4 verschillende flessen en spenen in huis, liedjes zingen, gekke bekken trekken, of juist geen contact maken. Ook pap maken en het met de lepel geven heb ik geprobeerd, maar dat vond hij heel erg vies. Door zijn koemelk allergie krijgt hij andere melk, die niet lekker is en dus al helemaal niet lekker voor in de pap. Bij het CB raden ze het af om er diksap doorheen te doen, mak denk dat ik dat toch eens ga proberen deze week. Ik heb er al eens vanillerijstebloem doorheen gedaan, maar dat werkte ook niet. Vorige week werkte het goed om hem eerst in slaap te wiegen of al in bed te leggen. Dan eruit halen en de fles geven. Maar ook dat heeft hij door en werkt dus niet meer. Ik zat er gisteren even helemaal doorheen. Ik voelde me zo machteloos dat ik hem niet kon helpen en kon laten drinken en dan maakte ik hem nog wakker ook. Vandaag ging ik met een vriendin naar de sauna en ik kom net thuis: heeft hij op de hele dag nog maar 170 gedronken!! Vanmorgen (in 3 fases en met moeite) kreeg ik er 130 in. Maar Thijs kreeg er vanmiddag dus maar 40 in en toen hij net naar bed moest helemaal niks! Thijs zat dus helemaal over de zeik op de bank, ik voelde me helemaal schuldig dat ik weg was geweest, gezellige boel hiero. Haha! Ik heb net het telefonisch spreekuur gebelt en die konden er ook niet veel meer van maken. Elke tip die ze aandroegen hebben we al geprobeerd. Morgen ga ik de arts maar weer bellen, misschien dat hij nog iets kan bedenken. Gelukkig pakte hij net wel de fles al slapend en heeft hij er weer 200 cc extra bij gedronken. Ik ben echt een beetje radeloos nu. Jullie kunnen me hierbij niet echt helpen hoor, maar het is altijd fijn om even je verhaal kwijt te kunnen.
heey da silva!
ik herken dat niet willen drinken zeker! mijn zoontje wilde vanaf week 2 niet echt goed drinken. het was niet altijd een probleem, de eerste paar weken gebeurde het misschien 1 keer per dag.. (het niet willen drinken.. hij wordt boos, draait zijn hoofdje weg, schopt met zijn voetjes, huilen enz..) toen werd dat dus steeds vaker.. 1,5 maand geleden was het zo erg dat hij bijna niks meer wilde! ik was radeloos! bahh, de voedingen waren een ramp! ik werd er helemaal ziek van! er waren zelfs dagen dat hij maar paar slokjes per dag nam en niet meer wilde! hij viel af.. groeide niet meer zo goed..
we hadden ook van alles geprobeerd.. eerst werkde het om de fohn, de mixer of keukenmachine aan te doen. dat leidde hem blijkbaar af en toen dronk die. daarna werke dat ook niet meer. toen liep ik ook rondjes tijdens het voeden, dat werkte! maar hij deed er zooo lang over, ik werd echt heel erg moe! wat ik dus ook ontdekt heb, dat ALTIJD bij hem werkt: in slaap wiegen, op de bank of bed neerleggen, naast hem liggen en dan de borst geven. in slaap pakte die de borst meteen en dronk echt super!
zo deed ik het dus een tijdje, als het voedingstijd is wiegde ik hem in slaap en dan geven. het werkte super! moet je ook eens proberen ! ben benieuwd!
nu drinkt mijn mannetje super! ineens uit het niets is het voorbij! raar he, het heeft toch wel ruim 3 maanden geduurt!
ik hoop dat het bij jullie ook over zal gaan! want ik weet hoe erg het is! verschrikkelijk!