Haaaai! Mijn pc doetutnogsteeds!
Ik doe alleen maar dingen waar ik positieve energie van krijg. Als ik geen zin heb om naar vrienden te gaan dan ga ik gewoon niet en ik ga me ook niet schuldig voelen. Ik heb op dit moment andere dingen aan mijn hoofd en als vrienden of familie dat niet begrijpen hebben ze pech. Van sommige dingen krijg ik echt positieve energie en dan ga ik daar gewoon voor. En het helpt mij wel om zo te denken. Ik heb op dit mijn eigen zorgen en problemen en ik heb ervoor gekozen om me een beetje terug te trekken in mijn sosiale leven.
Lucky, een hele goede keuze! Ik heb diezelfde keus een aantal jaren terug gemaakt. Heb toen ook radicaal alle figuranten uit mijn leven gewist.
Want dat vrat energie, kostte veel tijd en uiteindelijk had ik geen band met die "soortvan"vrienden.
Ik ga ook alleen maar om met mensen waarvan ik energie krijg, en dat ben ik na die keus toen dus blijven doen. Ik krijg jeuk van leegzuigers, kan er niet meer tegen.
Het is goed om rust in je leven in te bouwen, de ECHTE vrienden blijven wel. De "soortvan" vrienden zoeken wel een ander slachtoffer.
Susanne, wat goed meid dat je eerder terecht kan! Jippie!!
Wondertje, grappig dat je dat zegt qua gevoel tonen etc.
Ik ben nml een echt gevoelsmens, zo typend komt dat ws anders over. Dat je zegt dat ik me sterk hou dat klopt wel. Maar dat doe ik voor mezelf. Ik ben opgevoed met: niet klagen maar dragen.
Dat krijg ik slecht uit mijn systeem. Ik voel wel vanalles, maar uit dat weinig omdat ik mezelf ,alvorens ik heb kunnen uiten, al een trap in mijn hol heb gegeven en door ben gaan zetten.
Alleen als iets mijn wereld helemaal op de kop zet kan ik nog wel eens spastisch gaan doen. Maar meestal hou ik me dan ook in, en trap mezelf maar weer eens in mijn hol.
Jolien, wanneer ga je ook alweer met vakantie? Jaááá shoppen!! Leuk leuk leuk! Natuurljk moet je het ervan nemen. En straks als je nergens meer inpast mag je ook weer zonder schuldgevoel nog meer kleren gaan kopen! 😃
liefs