Herkennen jullie het moeten afzeggen van leuke dingen voor ziekenhuisbezoeken? En hoe gaan jullie daar mee om?
Je kan ipv afzeggen ook de afspraak verplaatsen naar een andere datum. Dat is wat wij altijd deden. Mensen hebben er wel begrip voor, en hebben ze dat niet dan weet je meteen dat het dus niet zulke goede vrienden zijn dat dat je dacht.
Zo heb ik aardig wat schoonmaakacties gehouden in de vriendenkring. Mensen die zogenaamd goede vrienden waren maar met de bijbel gingen zwaaien toen we deze keuze maakten voor KID. Dat het menselijk ingrijpen was en we het aan god over moesten laten en dergelijke onzin.
Ook vrienden die boos werden om een afspraak die verzet moest worden heb ik radicaal gedumpt. In zulke mensen heb ik geen zin, dat kost alleen maar energie en van vrienden moet je juist energie krijgen.
Natuurlijk baal(de) ik ook wel eens omdat ik niet mee kon naar dat leuke concert of pretpark. Maar later als onze baby er is kunnen we alle pretparken enzo nog tot in den treure platlopen 😉
Kortom, voel je niet schuldig, je hebt nog jaren de tijd om alles in te halen wat je gemist hebt. En je mist het niet omdat je een scheet dwars voor de kont hebt. Je mist het omdat je levenswens zich aandient. Goede dingen komen altijd op slechte momenten. Dat is nou eenmaal zo.
liefs