art schreef:hmm Jolanda???
Hier ben ik!! 😃
Hoe is het meis? Hou je het nog een beetje vol??
Wij vandaag een heel ziekenhuis avontuur gehad.
Ik wist dat onze eigen gyn er niet zou zijn vandaag op het spreekuur omdat ze afgelopen weekend nachtdiensten gewerkt had.
Naja, baalde er goed van, omdat ze vorige week al zei dat ze graag wilde praten over hoe verder als ik nog niet bevallen was. Dit moest dan vandaag met iemand anders die ik misschien nog nooit had gezien.
Moest ook aan de ctg. En degene die me daar aan legt is werkelijk zo'n schaap!! Echt ongeloofelijk!!! Ik was gewoon kwaad op haar vandaag. Ze legt me steeds fout aan, waardoor de hartslag van de baby af en toe weg valt, en we hele rare ctg uitslagen krijgen. En ik elke keer een uur of langer ipv een half uurtje moet liggen. Ze komt zomaar aan me buik (en dan niet eens zachtjes!!) En dat terwijl ze ook maar een suf verpleegstertje is die helemaal niets te zeggen heeft. 😈
De reden dat ze dat in me bij aan het duwen was, was om de baby wat wakkerder te maken, en wat meer beweging te laten zien op de ctg. Tja.. geeft een beetje een vertekend beeld of niet dan? Wij vonden het zo vreemd allemaal, en dat hebben we later ook met de gyn besproken.
Ook dat was overigens niet echt een aardige vrouw. We hadden behoorlijk wat vragen waar ze niet gelijk een antwoord op kon geven en dat irriteerde ons nogal. (logisch toch als het om de gezondheid van je ongeboren kindje gaat?) Toen ze ging kijken met de echo voor de hoeveelheid vruchtwater kon ze eigenlijk niets vinden en daar deed ze een beetje vaag over.. Wij zijn ook niet gek, hebben al zoveel echo's daarvoor gehad.
Naja, eind van het gesprek, alles pluspunten en minpunten tegen elkaar opgezet ging ze toch fftjes overleggen met een andere gyn.
Die had snel genoeg beslist dat hij vond ons niet langer te laten lopen op deze manier en dus de bevalling in te leiden.
Ze vroeg of ik hier blij mee was.. Nee! Natuurlijk niet, ik wil het liefst dat de bevalling natuurlijk begint!! En het feit dat ik nu weet wanneer ik alles moet ondergaan, geeft helemaal een hoop stress vind ik. Maargoed.
Onze datum is dus bekend. Ben een beetje bang als ik die hier vertel dat mensen het gaan lezen omdat ik niet erg anoniem ben natuurlijk. Dus die houd ik toch maar voor ons zelf. Jullie merken het vanzelf 😉
Al met al.. best met een dubbel gevoel het ziekenhuis verlaten.
Wilde graag wat afleiding dus we zijn lekker de stad in gegaan, hebben wat geshopt, totdat ik niet meer vooruit kwam 😃 en zijn toen nog gaan lunchen. Vanmiddag ff een uurtje op bed gelegen, en vanavond bij mijn schoonouders gegeten. Was erg gezellig gelukkig, dus heb de rest van de dag niet meer teveel gedacht aan wat komen gaat.
@ miek, een hele dikke knuffel voor jou! Ik geloof dat het zwaar is. Je staat er al regelmatig alleen voor, en dan ook nog een meisje wat huilt om een reden die jij niet kent. Lijkt me zo moeilijk! Belangrijk is dat je aan jezelf denkt! Heb jij geen zin in bezoek, bel je het lekker af, dat kan later ook nog wel als jullie beide in een beter vel zitten!
@ alle mama's, leuk om te lezen hoe ieder zijn eigen manier heeft om een ritme te vinden, lekker naar buiten te gaan. En hoe het verschilt wat de 1 al makkelijk kan, en de ander nog niet. Belangrijkste is dat jullie allemaal een gezond kindje hebben en lekker genieten! 😊
Weltruste allemaal!!