Daantje wat betreft huishouden kan ik niets verwachten van m’n ega, die is namelijk druk met de verbouwing naast z’n 40-urige werkweek. Maar het is inderdaad rond met de schoonmaakster, ze begint dinsdag. Drie uur per twee weken.
Het recept heb ik even opgezocht van de boerenkool oven schotel:
http://www.ah.nl/recepten/recept?id=688374&rq=boerenkool Ik heb zwangerschapsyoga gevonden bij ons in de buurt. Dat is misschien een kwartiertje rijden! Het zijn 10 lessen waarvan ik 1 niet kan (vanwege bruiloft) voor 110 euro. Maar ik denk dat het goed voor me zal zijn..
Maar 1 bloedvat in de navelstreng? Dat kan niet. Je moet altijd 1 ader (van placenta naar hart baby, zuurstofrijk) en 2 slagaders (van hart baby naar placenta, zuurstofarm) hebben in de navelstreng. Soms hebben baby’s van elk 1 (1 aders, 1 slagader) maar in totaal 1 kan niet voor zover ik weet.
Je bedoelt dus waarschijnlijk dat ze maar 2 bloedvaten hebben gezien in de navelstreng. Dit komt voor bij 1% van de baby’s. Meestal kan dit geen kwaad maar soms gaat het gepaard met aangeboren afwijkingen. Als er bij voorafgaand echografisch onderzoek (o.a. 20 weken echo) geen afwijkingen zijn gevonden dan is de kans verwaasloosbaar klein dat er iets met het kind aan de hand is.