Heey meiden!
Maj, wel blijven hoor, ik lees ook zoveel mogelijk, maar reageer meestal alleen op "vragen" omdat het echt heel veel is, maar ik vind het wel heel leuk/interessant om andermans ervaringen te lezen!
H83, zeker met een meisje dat soms heel wakker is (op vervelende tijden) is bijlezen al een taak, dus dan gewoon van je af typen 😉
- over de slaapzakjes: Gijs slaapt hier al behoorlijk wat weken in een slaapzak, maatje 70 (hij is nu 56,5 cm) en ik stop hem in, aan de achterkant tussen het matras. De gaten zijn wat aan de grote kant, maar hij trappelt soms met zijn voetjes, zichzelf omhoog, nog nooit naar beneden 😉 Hij slaapt gewoon in zijn klaartjes, met een lakentje&dekentje.
- over de maxicosi: die staat op de achterbank, achter de passagiersstoel. Gewoon omdat ik dan niet afgeleid word.
- Over het overstappen van bv naar fv -->
http://www.ggd-nijmegen.nl/pool/1/documents/JGZ103.01.pdf- Over krampjes: Ik ben vanmorgen weer naar de babymassage geweest en daar ging het ook over krampjes. Naast het buikje masseren met de klok mee (wat best "hard" mag) nog 2 tips gekregen waar sommige van jullie misschien wat aan hebben:
* onder de voetjes kan je ook masseren, in het middengedeelte van de voetjes zitten de energiebanen van de darmpjes.
Het zit wel in beide voetjes, dus die kan je ook masseren.
* als het vooral na het drinken is (omdat ze te snel drinken) 1 minuut laten drinken, dan 4 minuten laten sabbelen (op een speen of een pink) 1 minuut drinken, 4 minuten sabbelen en dan verder gewoon laten drinken. Die 4 minuten zullen vast niet zonder (boos)huilen gaan, maar de krampjes moeten er wel echt minder van worden, dus dan heb je nu 8 minuten huilen en misschien nog iets erna, maar geen uren meer. Het hielp misschien niet meteen de eerste keer, maar als je het een paar keer probeert moet het echt beter gaan. Hier heeft de kleine man geen krampen, dus hoef het zelf niet te proberen :oops:
Nu snel de was afhalen/opvouwen en de nieuwe was ophangen!