kaatje85 schreef:@Iuno: Persona kost 89 euro geloof ik, maar ik weet niet wanneer ik moet testen voor mijn ovu, dus dan zou het een duur grapje worden en met de Persona is het duidelijk wanneer ik mijn ei zou gaan krijgen zonder dat ik elke keer op zo'n staafje moet plassen.
1 maand 16x geloof ik en de maand erna 8x en dan houdt hij het zelf bij.
maar ik hoop hem ook niet nodig te hebben!!!
Maare hij blijft wel mooi laag he mijn temp. in vergelijk met vorige maand.
Mag ik aan jou vragen of hij zo'n schema wil maken aan het einde van de maand???
Moet je dan nog meer weten als alleen mijn temp.????
Volgens mij blijf je bij persona staafjes nodig houden hoor. :?: Maar je hebt verder wel gelijk: als je ècht onregelmatig bent, weet je ook ondanks tempen nog altijd niet wanneer je moet gaan beginnen met ovu-tests, met het gevolg dat je waarschijnlijk vaak bijna je cyclus loopt te testen en als de persona je van te voren waarschuwt, scheelt dat na meerdere cycli natuurlijk wel...
Duim dat je temp. deze keer 'normaal' blijft doen!
Wat betreft de grafiekjes, die kan je zelf heel makkelijk bijhouden op
http://www.FertilityFriends.com (indien je engels aardig is) of op
http://www.urbia.de. Vooral Urbia is heel ongecompliceerd in het gebruik. Naast je temp. kun je ook dingen als meet-tijd, cervix slijm, cervix (bmm) positie, ovu-tests en andere factoren aangeven die invloed kunnen hebben op je cyclus/temp.
Ook kun je aangegeven wanneer je geklust hebt, zodat je goed kan zien of je een kans maakt die cyclus. 😃
Is dus handiger als je het zelf bijhoudt. Voor mij wordt het teveel werk als ik naast m'n eigen cyclus nog een cyclus volledig moet bijhouden, maar alleen de temp. aangeven is minder betrouwbaar als een combinatie van dingen (b.v. temp. gecombineerd met persona/ovu-test, cervix slijm en/of cervix positie). Zou dus gewoon eens kijken op FF of Urbia 😃 en als je er niet uitkomt, mag je me altijd PB-en!
Heb overigens eergisteren een temp. dipje gehad, dus als m'n temp. nu morgen weer zo hoog is als gisteren en vandaag (36.7), geeft FF m'n ei op dag 16, dus 2 dagen nà m'n eerste en dikste positieve ovu-test... :| Bij Urbia blijft hij op dag 15-17 staan...