Goedemorgen!
Daffie: Als laatste dan nog maar; volgens mij keurt niemand het af hoor hier, en zelfs al zou iemand dat doen? Wat dan nog? Het is jouw zwangerschap! Persoonlijk was ik wel geschrokken van je verhaal over je vele harde buiken, maar op vakantie gaan lijkt me dan beter dan werken hoor. En of jij nog wilt vliegen of niet, lekker doen waar je zin in hebt! Wel slim om na te gaan of de ziekenhuizen er goed zijn =) Heb ik ook gedaan voor de vakantie straks (Oostenrijk, prima geregeld daar).
Aphro: Ai, lastig hoor, je eigen moeder en schoonmoeder die zo pro zijn. Tja, wat iedereen zegt; als jij iets wilt doen dan moet je dat doen. Simpel als wat. Ik heb altijd geleerd dat je alleen borstvoeding moet geven als je dat zelf wilt, vooral ook omdat met tegenzin de melk niet goed op gang kan komen, je kind heel onrustig wordt van jou tijdens het drinken en vaker valse lucht mee zal happen of te weinig wil drinken en natuurlijk omdat je band met je kind heel vervelend kan worden omdat jij het gevoel hebt dat je kind de hele tijd móet drinken en dus eigenlijk niet zo gewenst is als het anders zou zijn wanneer je zelf mocht kiezen wat je ging doen. Dus, lekker aan de flesvoeding =)
Oh, ik zal mijn mama eens vragen of ze mijn naam een anagram voor kersen heeft gemaakt =) Hahaha, weet niet of ze dat doorhad toen ze die bedacht, lang lang geleden.
Bibi: lastig hoor wanneer je voor je gevoel zelfs je eigen dochter een beetje tekort moet doen. Wel eerlijk en slim om haar uit te leggen dat in het begin er inderdaad niet al te veel aan zal zijn voor haar, althans niet wat iedereen altijd zegt met samen spelen, flesje, badje, tutten, etc. En dat straks haar broertje zal willen voetballen met haar barbies, heb je dat ook al verteld? =)
Roos: Alweer wat minder moe/ lekker geslapen? Het is wel al bijna 1 juni zeg, nog een paar daagjes en je hebt al vakantie! Nou, momenteel lijkt me dat erg lekker moet ik zeggen, maar ik weet van mezelf dat ik straks als ik twee maanden vakantie heb voordat ik ben uitgerekend ik me nog dood ga vervelen.. Zeker als je dan niet kunt gaan sporten of zo, of eigenlijk steeds minder kunt gaan doen omdat je buik in de weg gaat zitten.. Heb je wel allemaal leuke dingen gepland voor je verlof tot aan de bevalling? Ik kreeg ook nog de tip om zoveel mogelijk afspraken te maken (vrijblijvende dan) als je voorbij je uitgerekende datum komt, omdat het anders twee hele lange weken thuiszitten gaat worden. Had ik nog niet zo over nagedacht eigenlijk, maar vond het wel slim klinken..
Deedee: Jakkes, zo'n dag. Zo rot dat je je verkouden-achtig voelt.. Eigenlijk jammer dat het dan niet doorzet en je je ziek kunt melden om in 1 of 2 dagen helemaal uit te zieken en je daarna weer goed te voelen. Is het nog gelukt met wat je aan moest trekken? Ik haat dat echt, als ik niet weet wat ik moet aantrekken..
Djinnie: Jaaa een streepkalender! Of een adventskalender met chocolaatjes =D Hahahahaha, ik vind het wel een goed idee, elke dag een kruisje, lekker voldoening na een dag werken (of een dag weekend). En dan per week een kadootje er bij.
Hier: vannacht werd ik wakker van een harde buik, heel raar, ik lag op mijn rug en voelde mijn buik gewoon omhoog komen en na een minuut of zo weer ontspannen, daarna even niks en toen weer een. Daarna geen een meer gehad. Ik was natuurlijk half suf van de slaap, dus dacht eerst in paniek dat mijn bevalling was begonnen (volgens mij was ik daar ook net over aan het dromen of zo). Duurt dan weer eventjes voor je echt wakker bent dus voordat je je uiteindelijk realiseert dat je beter rustig kunt ademen en helemaal proberen te ontspannen, waardoor de eerste harde buik langer duurde dan nodig, verwacht ik. De tweede kreeg ik weg door heel rustig te ademen en de buik warm te wrijven, die duurde echt minder lang.
Enfin, Braxton-Hicks contracties dus, oefenweeën. Nou moest ik wel erg naar de wc en een volle blaas schijnt het te kunnen triggeren, maar het kan ook gewoon voorkomen. Contracties, omdat ze 'regelmatig' terugkwamen, normaal heb ik wel eens een harde buik, maar dat is er dan 1 en die blijft even hangen, ontspant weer en komt niet meer terug. En jawel, de tweede was net weggetrokken, ik voelde mijn borsten en ging maar heel snel een shirtje aantrekken, want de sluizen gingen weer eens open. Zo fijn =(
Gisteren wel heel erg goed opgeschoten met mijn theoretisch kader van de scriptie, toch een van de grootste stappen (naast methoden, dat is ook echt rottig schrijven) en dat is bijna klaar in hopelijk uiteindelijke vorm. En naar de Hema geweest; bikini kopen. Ja, toch maar wel.. Ik houd niet zo van bikini's (of überhaupt blote buik), maar ja, ik wil toch graag gaan zwemmen omdat ik zo weinig dans. Dus, ik op zoek. Bikinitopje twee maten groter gekocht dan normaal, want anders passen mijn borsten er echt niet in.. Broekje een maat groter, dan knelt het niet en bij de mannenafdeling, jawel, een zwembroek (zo'n grote lange flodderbroek) in maat M, pas ik met buik en al in en kan ik nog goed in groeien ook! Ik heb altijd zo'n surfbroek aan en bikinitopje en hemdje daaroverheen, maar ja, mijn bikinitopje is nu van het formaat tepelsticker en mijn broek kan ik aan als ik de voorkant open knip of zo (en hij zat zo los ooit, tss). Vriendje vond de tepelstickers wel sexy, maar ik iets minder, dus nu moet hij het met deze keurige allesbedekkende bikini doen, hahaha.
En nu, tijd om aan de slag te gaan lijkt me zo.