@just me: gewoonweg kut 😞 :-(
@Liek: Deze website
http://www.twaalfhoek.be/geboorte_regeling.htm (ff naar beneden scrollen voor de maankalender) geeft nauwkeurig weer welk geslacht je zal krijgen a.d.h.v. de stand van de maan. Ik snap alleen die getallen niet helemaal die ertussen staan, je zou denken dat dat de tijd is, maar dat zitten er steeds gaten tussen, dus dat lijkt me niet.
Volgens deze website krijg jij dan ook een meisje! Bij ons kan het alle kanten op, want wij hebben seks gehad op zowel 30-12 (meisje) als op 1-1 (jongetje) vroeg in de middag en mijn ei was denk ik op 1-1 laat in de avond, of hooguit op 2-1. Mijn gevoel zegt trouwens dat het een jongetje wordt, maar wie weet heeft die het wel mis 😉
@Nikita: ik ben wel geneigd hierin met Liek (was het geloof ik) mee te gaan, jullie wens om te gaan proberen voor een kindje was er eerder... En er kan altijd wel een reden komen waardoor het minder uitkomt, bij ons zou het heel vervelend zijn geweest als ik bijvoorbeeld net eind december (drukste week van het seizoen voor ons) was uitgerekend, sowieso had het minder geweest als ik in het winterseizoen zou moeten bevallen, maar we hebben het gewoon aan het lot overgelaten en nu ben ik in een voor ons hele gunstige periode uitgerekend! 😊
Dus ik zou het van het lot en de natuur af laten hangen, maar dat is mijn mening, jij (jullie) moet doen waar je je het beste bij voelt!
Wat die metingen betreft, zolang de uitslag alleen een kansberekening is wil ik het niet, alleen als er een test is waarbij je een duidelijk antwoord krijgt, mits het doen van die test geen risico's met zich meebrengt voor de baby.
Misschien stom, maar ik wil hierin ook op mijn gevoel vertrouwen en mijn gevoel zegt dat dit een gezond kindje is. Mocht er iets op de echo's te zien zijn waardoor de artsen zouden aanraden om toch bepaalde testen te doen, dan zou ik daar in dat geval misschien weer wel voor kiezen.