cindy:
he vervelend he, dat bijten. Dat deed Arhtur ook een hele tijd toen hij er last van had, nee, hij heeft nog geen tandjes, maar kon met zijn tandvlees ook erg goed bijten! Bij mijn boze NEE, ging hij ook lachen. Minder grappig vond hij het om niet verder te mogen drinken. Ik denk dat hij nu het woord NEE ook al beter begrijpt dan eerder, want we gebruiken het nu duidelijk als er weer eens iets niet mag ...
wortel is hier ook favoriet. Maar vaak heeft hij geen honger meer als hij al heeft gedronken (ik bied tot 9 maanden eerst BV aan, erop volgend de hapjes), dus veel eet hij nog niet. Pap ging er gisteren wel goed in na het drinken, misschien omdat het avond was (heeft dan meer honger).
Die slaaptraining moet maar even wachten. Ik ging ervan uit dat hij vrij vaak op dezelfde tijd wakker wordt, maar dat bleek niet zo. Ook doet hij het ineens veel beter met zichzelf in slaap krijgen, mede omdat we hem overdag lieten mekkeren als hij moest gaan slapen, zonder hem veel te sussen en te voeden. Ik moest er vannacht maar 2 keer uit, sliep binnen 10 minuten na de eerste kik weer, dus dat is goed te doen, zeker omdat ik nog niet aan het werk hoef. Lijkt me zwaar.
Latter, ik let er niet op, wat zoet is of niet. Borstvoeding is mierzoet, proef het maar eens. Ik meng ook de hapjes met wat BV, dus tja, hier is alles wel zoet, geloof ik 😊
Overdag komt het hier ook neer op voeden elke 2.5-3 uur. Met iets vaker 's ochtends vroeg en 's avonds net voor en nadat hij is gaan slapen.
Ja, leuk he, die complimentjes bij het uit eten. Wij gaan regelmatig uit eten, en dat gaat meestal erg goed. Hij krijgt dan gewoon te eten voor wij eten, en erna als we weer thuis zijn. We gaan wel om 17. 00 uit eten, dan zijn we tegen bedtijd weer thuis.
Ik twijfel nog of ik hem een korstje zou geven. Hij kokhalst erg. Een keer kwamen de worteltjes er zelfs langs zijn neus weer uit... Dat is erg pijnlijk. Maar ik heb ergens gelezen om de korstjes te bevriezen, lekker koud voor de pijn, en wat ervan af geknabbeld wordt, is papje. Denk dat ik dat maar ga proberen.
over overgaan op kunstvoeding: als je dat besluit, hoop ik dat ze het willen drinken. Je hoort wel vaker dat ze de smaak niet lekker vinden. Dat zou wel sneu zijn.
cindy: je schema klinkt me bekend in de oren, alleen doe ik dus altijd eerst BV en dan hapje.
Dat: "mam, even een slokje en verder spelen", ken ik ook! Grappig he.
Ik maak gewoon wat (hapjes), en geef tot hij niet meer wil. Hij zal met BV toch niet te veel eten, als hij het erg lekker vond, en wat veel gegeten heeft, drinkt hij wel wat minder BV volgende keer. Ik denk dat je alleen met flessen moet uitkijken, als ze het altijd helemaal op drinken. Ik denk dat wat ze zelf moeten eten, dat ze zelf goed kunnen bepalen hoeveel ze hebben gegeten. Hier is de stelregel: jij bepaalt wat en wanneer je kind eet, het kind bepaalt of het eet, en hoeveel.
Sasje: Ja, die Rapley heb ik goed bestudeerd. Eerst leek het me wel wat, maar ik ben er wel voorzichtig mee. Een gulden middenweg van: soms zelf happen, andere dingen ruw geprakt, lijkt voor ons wel goed. Welke voeding wanneer, te combineren met Rapley: daar heb ik een handig schema voor: is voor BV, maar kan prima voor flesvoeding ook.
http://www.borstvoeding.com/files/voedselintroductieschema.5.pdf