mayo: ja heb dat ding (inbox) nog niet gevonden... nieuwe site...
Ja, hoera, Amy is er weer!
poehee, Meike, wat zwaar dat gehuil! Ik heb het hier tegenwoordig ook niet gemakkelijk 's nachts. Al meer dan een week elk uur eruit. Maar lang huilen is echt heel stresserend!
Jollyjo, overdag slapen gaat hier ook heel moeizaam hoor. Heel korte stukjes. Neus verstopt en wellicht tandpijn (handjes in de mond). En een kamertje heeft hij niet. Zijn bedje staat in de werkkamer, tussen het droogrek en ons bureau ;). We zijn ook net overgeschakeld op zomeruur, dus alles is lekker in de war.
Ook de kat moest dit weekend met spoed worden opgenomen in het ziekenhuis. Lever was niet goed. Die heeft een hele tijd aan het infuus gelegen. Hij is nu weer thuis, morgen naar onze gewone dierenarts. Hopelijk moet hij daar niet opgenomen worden. pff... Maar hij eet nu eindelijk wel goed. hehe. Allerlei pilletjes meegekregen, die moet ik er nog in proppen vanavond. bah.
Goh, ik word wel soms jaloers (meike, jij snapt het ook vast) van jullie verhalen dat de kindjes zo goed slapen en eten hoor. Soms wel frustrerend. Ik heb nu wel een oplossing, denk ik, voor het feit dat hij niet van een lepel wil eten. Hij wil niet GEVOERD worden. Als ik hem een vol lepeltje geef, neemt hij die van me over, en dan gaat het richting mond. Dan moet ik wel steeds bedelen om het lepeltje terug te krijgen, maar nu krijgt hij in elk geval iets binnen. Maar hij houdt wellicht nog zo van zijn melkje, dat die bijvoeding gewoon voor de lol is, en nog weinig betekent in de zin van calorische inname. Het 'echte' eten begint bij ons dus iets voor negen maanden, steeds iets meer. Hopelijk gaat hij dan ook beter slapen.
haha meike, inderdaad, hier ook een kereltje dat in zijn nopjes is als hij zonder kleren ligt.
amy: zwaaien met je eten? Klinkt leuk. Wist je dat je met aardappel kunt smeren? Eerst fijnknijpen in je vuistje en dan over de tafel smeren (zucht 😉 )
Sanel: spuugt hij vaak, of is het recent dat hij dat doet? Want hier heb ik een goede week als ik 3 keer word ondergespuugd! Een paar maanden geleden was het nog een paar keer per dag. En maar wassen!
Het bad, ja, dat is nu ook weer leuk. Toen hij 3 weken was, gingen we samen in bad (we hebben geen plaats voor een babybadje, en geen zin om er een te kopen en dan weer te moeten verkopen, als we verhuizen). Maar sinds een paar weken zit hij zo goed, dat hij niet meer omvalt. Dus zit hij alleen in bad, en ik zit op de rand, met mijn voeten in het water (en een voet achter zijn rug, voor het geval hij toch om zou vallen). Vanaf nu gaat hij ook elke avond in bad (mag ook nu hij zichzelf van eten voorziet). En maar spatten, en speeltjes grijpen, en het badboekje. Prachtig!
Latter? Een VROEG?ertje? Hier is het standaard 6 uur 's ochtends! Maar wij zijn net overgegaan op zomertijd, dus met een beetje geluk wordt het nu gewoon 7 uur. Ook 's avonds iets later naar bed is handig, dan hebben we na het eten nog tijd om in bad te gaan, en een verhaaltje te lezen.
Voor het geknoei heb ik net in Ikea schortjes gekocht. Heel handig, bedekken alles. Nu mag hij lekker knoeien met zijn eten. Het gaat erna een teiltje in, aan een haakje, en dan is het de volgende dag weer schoon.
Wat fijn, Latter, dat je ouders komen logeren. Heel wat anders dan skype he!
Gefeliciteerd, TESSA! met je halve verjaardag!