:oops:oeps... wou even reageren, heb ik een half boek geschreven...
He, cindy, vervelend dat bijten. Hier heeft hij het een paar keer gedaan. Maar vanaf dat ik AU zeg, schrikt hij en laat hij los, en gaat soms huilen. Dat is een paar keer gebeurd, en sindsdien zuigt hij goed! Maar ik ga nu naar de apotheek voor iets voor zijn tanden. Hij lijkt geen last te hebben van de tandjes die (net niet) doorkomen, maar van de voorbereiding. Hij gaat zo kauwen op zijn vingers dat ik me afvraag of hij nu huilt van de pijn in de tanden of die in de kiezen. Het probleem is dat hij dat zo vaak doet, dat we hem eigenlijk constant iets tegen de pijn moeten geven, maar dat wil ik eigenlijk niet.
Wat goed dat je weer ongesteld bent geworden! Spannend hoor, je kunt ook zo zwanger zijn. Doe je wel elke maand of zo een testje? Hier wil ik de nachtvoedingen gaan afbouwen, om mijn cyclus een beetje normaler terug te krijgen. Fijn te lezen dat Lucas ook een anticonceptie- effect heeft 😉 We lachen er hier ook om. Als we eindelijk eens niet te moe in bed belanden, en Arthur wordt wakker, dan leggen we hem goed uit dat hij op die manier "nooit een broertje of zusje krijgt". haha. (hier nog wel veilig, nog een maand of zo, dan lopen we het risico wel om onverzekerd (voor zwangerschap) zwanger te worden, een enkel doktersbezoekje kan er wel vanaf, maar de 12 weken echo willen we toch wel terugbetaald.
Het liefst wil ik dan zwanger zijn en doorvoeden, als dat lukt. Maar dat zien we nog wel. Wij stoppen liefst niet met BV na een jaar.
Fijn dat ze toch wel naar Lucas luisteren op de creche, zoals je merkte met de auto's. Dat stelt je als ouder dan weer gerust, niet?
o, hopen dat hij snel beter wordt! Ik zat ook te bedenken dat hij misschien, net als Arthur ineens veel actiever wordt, waardoor het babyvet een beetje gebruikt wordt. Dat zie ik hier in elk geval ook gebeuren.
Meike: oeps, wat een luiers! (ken er alles van, van die dunne luiers: Borstvoeding). Maar niet leuk als het komt doordat hij een beetje ziek is! En ze ruiken vast ook niet zo vriendelijk als BV luiers. Extra bad als beloning gekregen? , enne... we duimen dat je snel van het wachtbankje af gaat hoor!
jollyjo: haha, een houdini kindje!
Latter: leuk he, dat spelen. En spannend, zo'n weekendje. Toch fijn om eens iets anders dan de normale week te doen. Wij plannen nog een weekendje New York of Montreal, voor we verhuizen. Moeten wel opschieten... Maar we wachten ook op wat vriendelijker weer. We zijn nog net niet van de nachtvorst af. Toch zomerkleertjes shoppen morgen. Stom, hier zijn alle kleertjes maat 3-6 maanden of 6-9. Denk dat het toch 6-9 maanden zal worden, nu hij zeven is, want hij past nog in de 68 maat uit Nederland, haha, ons dwergje.
Amy: wat een goede slaper zeg! O, en ja, verbouwing geeft een hoop ellende he. Maar fijn dat je even op vakantie kunt!
Lotje: tja, dat CB... die schema's.... Kan er niet veel over zeggen, geen kunstvoeding hier. Maar ik zou het niet te streng opvatten, dat advies. Kijk naar je kind, of ze goed groeit, tevreden is, etc. Wat te geven is afhankelijk van hoe goed ze wat eet. (die van ons wil bijna geen gepureerd voedsel, en kokhalsde nog flink met 6 maanden...). Maar goed, als je advies wilt, zal ik dat aan de anderen overlaten 😊
Hier: de no-cry- sleep solution (Boek) geleend, en het ziet er heel goed uit. Heel goede adviezen over het afbouwen van nachtvoedingen op een heel kindvriendelijke manier en hoe het zelf terug inslapen aan te leren, zodat ze langere stukken slapen. We gaan er nu mee aan de slag. Eerst bijhouden wanneer hij slaapt en hoe lang en wat daarvoor nodig was. Maar ik begin nu al met hem iets eerder in bed te doen (stond dat dat ook helpt om langer te slapen), en met sleutelwoorden gebruiken: telkens als hij bijna in slaap is: slaap slaap of shhhshhh zeggen. Dat kan dan later gebruikt worden om hem duidelijk te maken dat het slaap tijd is. En 's nachts bij de voedingen hem na een korte zuig tijd eraf halen. Als hij protesteert, weer aanleggen, en zo door tot hij niet meer protesteert. Dat gaat dan steeds minderen.
o ja, en bijvoeding, dat is toch echt niets voor Arthur. Hij likt en sabbelt een beetje, maar dat is het dan. Het gaat iets beter dan een maand geleden, maar volgens mij houdt hij nog erg veel van zijn melkje! Dat is gelukkig ook prima. (bijkomstig voordeel: ben laatste maanden 1.5 kg afgevallen, ondanks al het extra's dat ik naar binnen werk). Maar goed, liever dat hij toch wat meer vaste voeding gaat eten hoor. Welke baby kan even aan die van ons uitleggen dat het echt lekker is, en dat je bijvoeding dus ook kunt gebruiken om je buikje te vullen??? o ja, graag ook even advies laten geven dat eten niet bedoeld is om fijn te knijpen en op de grond te gooien. 😃