@ amy: ik geef lucas als tussendoortje vaak een halve soepstengel of betterfoodkoekje (zoals liga bij jullie), wat hij beide met veel enthousiasme helemaal opeet haha, mijn klein vretertje :). Maar dat geef ik hem niet standaard, alleen als hij tussenin wat honger krijgt of wanneer hij niet veel gegeten heeft, gewoon als ik merk dat hij nog iets extra nodig heeft dus. Ik gaf hem eerst ook af en toe een broodkorstje maar dat doe ik nu niet meer omdat ik nu (in overleg met K&G) 's morgens begonnen ben met broodpap, en dan vind ik anders het wel te veel brood op een dag.
@ jollyjo: de werken gaan goed vooruit! Ik had wel gehoopt wat verder te staat nu na een weekje, maar geen kwaad woord over benny, hij heeft echt de hele week hard gewerkt, alleen is het echt zoveel werk. Wel jammer dat we de muur voorlopig nog niet kunnen behangen omdat er grote stukken opnieuw bepleisterd zijn en dat heeft natuurlijk de nodige tijd nodig om te drogen. Dus voorlopig moet lucas het wel nog stellen met kale oude muren met hier en daar een mooi wit nieuw bepleisterd stuk tussen. Maar ach, hij weet dat toch niet en dat lossen we straks wel eens in een weekend op, dat is nu wel het minste.
@ nina: leuk je nog eens te horen!!! Wat fijn dat je mannetjes het zo goed doen! Maar sneu dat ze allebei ziek geweest zijn :(. Lijken ze eigenlijk veel op elkaar qua karakter of zie je nu echt al duidelijk hun eigen apart karaktertje?
Qua drank tussendoor krijgt hij eigenlijk niet echt iets extra. Ik geef hem nu 's nachts (tss 3 en 4u) en de eerste voeding 's morgens (tssn 6 en 7u) nog bv en 's avonds om 18u en 20u30 ook bv. Dan haal ik voor overdag ca. 180cc mm uit de vriezer en zorg dat dat gedurende de dag ook opraakt (ca. 80 à 100cc voor broodpap en dan nog 2x 40à50cc gedurende de rest van de dag). (Lijkt mss wat raar om 2x zo weinig melk te geven maar dat kan ik hem meestal nog laten drinken uit een flesje, meer echt niet en dan heeft hij dat toch ten minste binnen).
@ meike: haha ik zei het deze week ook nog tegen benny: je ziet je kleintje natuurlijk vanaf dag 1 doodgraag en je denkt dat je gewoon niet nóg meer van iemand kunt houden, maar toch is dat houden-van alleen maar meer en meer geworden. Die vele ontwikkelingen nu en die onvoorwaardelijke liefde die je nu ook echt terugkrijgt vind ik echt zo geweldig!
Wat leuk trouwens dat hij opeens zo fantastisch goed gaat slapen zeg!! Dat heb je ook wel verdiend na die zware maanden! Maar kan me wel voorstellen dat alle vermoeidheid er nu opeens uitkomt hoor!
@ canacat: hoe gaat het nu met het slapen? Ik las dat je wakker geworden was met arthur bij je in bed? haha dat heb ik echt al vaak gehad, maar eigenlijk bijna alleen als ik alleen slaap. Als Benny bij mij slaapt (hij valt vaak in slaap in de zetel voor tv), dan ga ik (onbewust) meer waken en val ik minder snel zelf in slaap tijdens het voeden. Benny weet namelijk echt niet wat hij doet 's nachts en zou gewoon op lucas rollen of dekbed over hem heen trekken of wat dan ook. Maar ik ga ook bijna nooit liggend voeden met benny erbij, dan kan ik ook niet zo in slaap vallen met lucas...
@ sasje: dat met die slaapzak en de mouwen naar binnen, dat was niet ik hoor, dat van die flesjes wel haha. Lucas slaapt hier in een slaapzak zonder mouwen, al van in het begin. Flesjes drinkt hij nog steeds niet. Soms verrast hij me wel eens en gaat dan bvb om 16u als hij uit bed komt plots 80cc drinken, maar dat komt echt zelden voor. Meestal is het ofwel helemaal niets ofwel zo'n 40 à 50cc. Maar nu krijgt hij 's morgen om 9u broodpap met mm, en dan bij het middageten (gp) en vieruurtje (fp) nog es 40 à 50cc melk, en wat hij niet uitdrinkt daarvan roer ik gewoon door zijn hapje 😊
whaha ik zie dat jij ook dacht aan de mogelijkheid opnieuw zwanger te zijn, maar uiteindelijk toch gewoon een griepje o.d. was? Hier dus ook, maar ik ga pas overmorgen een testje wagen denk ik. Maar ik voel me niet ziek of misselijk ofzo dus ziek ben ik niet, alleen echt zo heel erg oververmoeid en hoofdpijn en vaak duizeligheid, vandaar toch voor de zekerheid maar es een testje 😊
hier: ik ben er dus ook al ff niet meer geweest hier, maar alles dus wel zn gangetje hier. Lucas doet het echt heel goed, maar ik heb het gevoel dat ik hem haast niet meer bij kan houden, hij gaat echt zo hard!! Hij doet nu echt zo hard zijn best om echt op zn knietjes te kruipen maar beland telkens weer mt zn neus op de grond wat best wel zielig is, maar al doende leert hij he :), maar hij gaat ook wel verrassend vlug vooruit al tijgerend hoor haha, hij achtervolgt me gewoon van de woonkamer naar de keuken en de badkamer, gaat dan op verkenningstocht onder tafels, stoelen en wasrek 😊 en probeert zich overal aan op te trekken. M.a.w. we moeten nu echt extra aandachtig gaan zijn dat hij nergens bij kan dat hij niet mag, en scherpe kantjes en hoekjes gaan afdekken. Zijn bedje hebben we intussen ook verlaagd want het was echt niet veilig meer zo, had echt schrik dat hij echt plots over de rand ging vallen zoals hij bezig was.
Verder wil hij ook voortdurend aan de handen stappen, wat ook wel grappig zicht is, maar hij zou beter eerst nog wat evenwicht leren zoeken voor hij wil gaan stappen, dat slaat hij beter niet over :). Sinds vorige week heeft hij van de ene dag op de andere ook plots een heel andere manier van kletsen ontwikkeld, wat echt ineens zoveel menselijker geworden is. Maar luid roepen hoort er nu ook bij, wat soms ook wel beschamend is als je -zoals daarnet- op restaurant zit en je kleine begint echt luidkeels om aandacht te roepen....met de nodige boze blikken van de uitbater tot gevolg haha (Nuja als de bediening wat sneller was geweest waren de daar allang weggeweest voor het roepen begonnen was dus tja :))
Maar hij doet nu ook veel lieve dingen zoals mij omhelsen, dan slaat hij echt zo ineens zijn handjes rond mijn nek en gaat met zijn hoofd op mijn schouder liggen, kusjes geven doet hij ook als ik het vraag (zo van die leuke kwijlkussen met de mond helemaal open) en handjes uitsteken naar mij ook...en tjah mama smelt dan natuurlijk helemaal...en papa lacht dan dat ik het nooit over mijn hart ga kunnen krijgen om hem in de crèche achter te laten, want nog 9 dagen en ik moet weer aan het werk 😞 :( :(.
Een hele opsomming geworden dus en ws ben ik wel nog een paar dingen vergeten, maar alles gaat ineens echt zo snel...
Het enige wat hij nog steeds niet doet is terugdraaien van buik naar rug haha, maar er is geen haast bij, hij amuseert zich veel te veel op zijn buikje 😊
ik hoop dat ik niemand vergeten ben, maar heb nog niet alles teruggelezen, maar nu ga ik echt gaan slapen, want zit hier weer met een bloedrode kop van vermoeidheid...