hier gaat hij ook van hand tot hand en vind ik ook niet erg, tot in een bepaalde mate, waarmee ik bedoel dat wanneer ik zie dat lucas zelf geïrriteerd raakt en het niet leuk meer vind dan is het genoeg, maar zolang hij het ok vind, dan laat ik ze maar, doet ook wel eens deugd hem niet de hele tijd aan mijn benen te hebben hangen :). Nu heeft hij daar 's avonds ook wel niet zoveel last meer van maar tot voor enkele maanden had ik idd ook heel erg dat hij 's avonds en 's nachts helemaal uit zijn doen was, maar ja aan de andere kant, mijn familie ziet hem ook niet zoveel en we zijn met zovelen thuis haha, dus natuurlijk willen die lucas allemaal eens wat aandacht geven 😊
haha ik hoor van zoveel meiden dat hun kindje van ca. 9mnd ineens eenkennig wordt, terwijl bij lucas die fase (gelukkig!) over is, hij heeft het héééél erg gehad van zo'n 4.5mnd tot 8mnd, o was echt om gek van te worden, maar nu is het echt helemaal over, hij kijkt me zelfs vaak niet eens meer aan als ik hem bij iemand achterlaat haha of gaat vrolijk 'dada' wuiven. Alleen 's morgens in de crèche af en toe nog es wenen maar ja dan is die ook nog niet goed wakker en dat wenen duurt max 10sec tot hij al dat speelgoed en die kindjes in de gaten heeft haha
maar dat mensen , het mag dan nog familie zijn, zomaar zoetigheid gaan geven zonder te vragen, of als het toegelaten werd maar je zegt dat het nu wel voldoende is en er wordt niet geluisterd, daar kan ik ook niet zo goed tegen. 2mnd geleden gaf mij eigen moeder hem ook wat patisseriepudding van tussen een taartje, terwijl ik haar zei dat ze het niet mocht doen, deed ze gewoon lachend verder en zei dat het wel geen kwaad kon. Toen ze eens zei dat lucas best wel es een dagje mocht komen logeren als ik wat tijd voor mezelf wou of eens een rustige nacht wou, dan heb ik daar gewoon vrij droog op geantwoord dat ik dat mss wel zou willen maar dat hij mss volgepropt wordt met allerlei zoetigheden dat ik niet wil of dergelijke meer. Vandaag hadden we weer een verjaardagsfeestje maar durfde ze toch niets meer geven hoor haha. Nu ben ik daar wel iets minder streng op hoor en laat hem wel eens meeproeven van wat ik eet
@ amy: knap van tygo hoor, leuk dat hij ineens zo recht staat naast je hihi, en meteen ook een stapje zet dan nog!
dat van die douche heb ik hier nog nooit gehad, lucas gaat gewoon altijd in bad bij mij of benny of een heel enkele keer alleen in bad terwijl ik er naast zit, dan spoel ik zijn haartjes gewoon met een bekertje water af en daar kan hij -mits de nodige overdreven 'help water in mijn oogjes'-reactie - wel tegen.
Hihi lucas gaat hier steeds langer zelfstandig los staan. Hij durfde vanavond ook voor het eerst gewoon zelf zijn handjes loslaten en blijven staan. Tot nu toe was het gewoon wanneer hij bij ons aan de hand stond dat wij zijn handje dan loslieten en hij bleef staan; maar vanavond durfde hij het aan gewoon zelf zijn handjes los te laten en stak ze dan ook gewoon heel vrolijk hoog in de lucht haha. (moet morgen es de foto ervan op hyves zetten). Heel lang blijft hij nog niet staan hoor, want dan wordt hij onzeker en laat zich voorzichtjes door zijn knietjes zakken om te gaan zitten. Hij is gewoon nog wat bang maar kan het wel, want als hij wat voorover of achterover gaat buigen denk ik altijd dat hij gaat vallen maar vind hij zelf zijn evenwicht terug dus wel sterk zou ik zo zeggen (haha hoezo trotse moeder ? :))
Verder doet hij niets anders dan 'mama' zeggen, hoe hard B hem ook probeert papa te laten zeggen, het verste dat hij komt is dan 'mapa' of 'pama'.
ZO en nu ga ik slapen en hopen op opnieuw zo'n goede nacht! We hebben zonet zn bedje naar het andere eind van de kamer verplaatst zodat hij ons niet zo goed kan zien liggen, in de hoop dat hij dan niet zo overdreven hysterisch gaat huilen 's nachts en gewoon weer gaat slapen als hij wakker wordt. Zal wel ijdele hoop zijn maar het proberen waard :). In ieder geval, B heeft dit weekend eindelijk es wat serieuzer doorgewerkt aan de kinderkamer dus zal uiteindelijk wel in orde komen. En dan mag hij beginnen aan de tweede kinderkamer haha, want bij ukje nr 2 wil ik toch het kamertje af hebben tegen dat hij/zij er is hoor, geen genade meer 😊
maar nu ga ik echt slapen!
oja Noa: hoe is het met jou?? al ongi of nog getest???