@La Bella,
tja, als je al bij een berichtje zet dat je het goed bedoelt de adviezen, dat het vanuit zorg voor de ander geschreven is, had ik kunnen bedenken dat het misschien een te gevoelig onderwerp was dat ik dat er al bij zette. En dus beter niet had kunnen posten, met alle zwangerschapshormonen hier :). Ik wist ook echt niet meer wie het had gezegd, ik lees veel mee op de telefoon en dan is het onhandig om alle namen te zien en die vergeet ik dan wel eens wie bij welk berichtje hoorde. Het was dus ook zeker geen persoonlijke aanval! Ik bedoelde het echt niet verkeerd, maar zoals Susieq12 het verwoord was wat ik probeerde te zeggen. Alleen denk ik dat ik de juiste toon niet kon vinden, als ik mijn berichtje teruglees snap ik iig dat het je in het verkeerde keelgat is geschoten, zoals het er staat had ik het niet bedoeld, maar ja, wel geschreven. Merk aan de emoties waarmee je reageert dat het iig gevoelig ligt. Maar lieve La Bella, zoals jij je onzekerheid hebt heb ik die ook, alleen is mijn mechanisme om daar mee om te gaan anders dan die van jou en dat botste denk ik. Je meer onzeker maken was iig zeker niet de bedoeling!
Dat is ook het nadeel van een forum, ik zie bijv. niet hoe lang en slank je bent (ik zou met 5 kilo erbij tonnetje rond zijn, ben wat aan de kleine kant met mijn 1.61m ;)), en we horen niet van elkaar met welke intonatie we dingen zeggen (welke emoties er onder zitten) en dus bedoelen! Zou face-to-face misschien opgepikt hebben dat het gewicht gevoelig lag, maar nu uit een getypt berichtje helaas niet. Ik weet bijv. van MamaTess dat zij heel blij is met elke kilo die ze aankomt, omdat ze zo licht is, dus zo verschilt het echt per persoon. Ik val juist af en maak me daar wat druk om, omdat dit de vorige keer niet zo was en ik nu ook nog bv geef en op een streng koemelk- ei en sojavrij dieet zit voor Jesse. Dus dat ik te weinig voedingsstoffen voor Jesse, de baby en mezelf heb en daardoor te licht wordt.
Ik zal de volgende keer proberen wat minder impulsief dit soort dingen te typen, maar ook hier last van hormonen en daarmee teveel goede bedoelingen.
Ik hoop dat je begrijpt met deze wat uitgebreide reactie hoe ik het nu echt bedoelde. Ik wil jou, of Lisi, echt niet meer onzeker maken en ik vind het jammer als dat nu wel is gebeurd of dat ik jullie heb gekwetst. Gewicht is voor mij gewoon niet zo'n issue, vind het natuurlijk niet leuk als ik zonder zwangerschap wat zwaarder wordt. Of dat het na mijn vorige zwangerschap best lang duurde voordat ik mijn heerlijke 'eigen' broeken weer aankon. Maar ik heb er verder niet zoveel problemen mee of dat ik er heel onzeker van wordt. Als ik maar gezond blijf. En eigenlijk ken ik geen mensen in mijn directe omgeving, op mijn moeder na, die veel moeite hebben met hun gewicht of moeite doen om af te vallen en dan sta ik er gewoon even niet bij stil hoe groot probleem dat voor sommige mensen kan zijn. Zo zal ik wel weer mijn andere dingen hebben waar ik last van heb, wat een ander niet direct bedenkt.
Weet je, ik ben misschien wel al mama, dus weet hoe de vorige zwangerschap ging. Dat maakt iets minder onzeker, maar toen ik afgelopen week een beetje bloed in mijn afscheiding had zitten schrik ik net zo hard. Ik laat nu alleen mijn kop wat minder gek maken omdat ik tijdens de vorige zwangerschap bijv. veel meer bloed verloren had, en het toen goed was. Daardoor kon ik nu wat rustiger afwachten hoe het de dag daarna ging, besef ik misschien iets meer dat ik het niet kan tegenhouden als het misgaat. Al gaat heus wel gelijk het hele doemscenario door mijn en mijn man zijn hoofd. Met al die verhalen hier over mk's en moeilijke trajecten maakt dat ik des te meer besef wat voor wonder het is dat het tot nu toe goed gaat, en dat het altijd nog mis kan gaan. Dus het heeft voor nu misschien in eerste instantie wat voordelen, maar de spanning, emoties, onzekerheid rond echo's, controles etc. zijn er wel zeker! Maar ik denk wel dat je gelijk hebt dat ze minder intens zijn dan wanneer je zo'n zwaar en lang traject hebt gehad.
Als je behoefte hebt om toch nog verder te reageren of hierover door te praten, pb dan gerust! Zou het jammer vinden als ik het verkeerd over blijft komen, dan liever ff wat gerichter er met je over kletsen.
@Tanja, fijn dat je dat controlegedrag herkend, alhoewel, fijn... 😉 Het is niet de fijnste eigenschap, en je hebt er idd geen controle over, het is meer het idee dat je controle hebt over alle beheersbare onderdelen, maar ook dat is onzin. Ik weet het, ik weet het... Volg er ook gesprekken over om te leren dat meer los te laten en meer de emoties die daaronder zitten (kwetsbaarheid of idd onzekerheid) te accepteren als een feit en daar juist sterker mee te worden ipv met controle. Gaat op zich nu al veel beter dan in vorige zwangerschap, maar zo te zien kan ik nog wel wat leren 😊
Nou, knuffel voor iedereen, hoop dat het weer goed is!