ik ga ff proberen te reageren, maar ik ben zo moe... toen ik mij afvroeg hoeveel ik eigenlijk had geslapen... bleken dat maar 4 uur en 3 kwartier te zijn. Geen wonder dus... En gister zwaar gesprek met mijn man gehad, liep allemaal even niet zo lekker dus moesten toch even daarin de confrontatie met elkaar aangaan. Geen heftig geruzie hoor, maar wel veel gejank :). Soms ga je zo op in je dagelijks leven dat je zomaar langs elkaar heen leeft en je ding doet, dan is het wel goed om weer even verwachtingen en teleurstellingen uit te spreken naar elkaar. Kost alleen wel veel energie... en tja, als je dan uiteindelijk weer dichter bij elkaar komt ga je het goed maken, dus was het al kwart voor 12 toen ik kon slapen. Werd Jesse om half 1 wakker, net voor ik echt in slaap was gevallen. Hij is weer vreselijk verkouden (hoop dat zijn buisjes maar blijven zitten, die zitten nog los :(). Dus hup, aan de borst... Om kwart voor 1 gelukkig weer onder zeil, maar hij werd vanochtend om half zes alweer wakker.. En ook nog onrustig geslapen (Gedroomd over tandarts en boren, heel raar :)) dus da's niet zo fijn.
Maar genoeg geklaagd!
La Bella, bv geven tijdens zwangerschap kan wel, maar het 'droogt' langzamerhand wel op. Hoe snel dat gaat, verschilt per persoon, er zijn enkele vrouwen die de hele zwangerschap melk blijven houden, maar dat is best zeldzaam. Dus het wordt gewoon steeds minder! Terwijl mijn borsten wel weer steeds voller voelen, maar dat is weefsel voor de nieuwe bv-periode. Echt heel apart hoe dat werkt. En schijnt ook dat de bv steeds viezer wordt, bijna net zo zout gaat smaken als zweet (heb het niet geproefd hoor, maar een andere mdr vertelde dat) terwijl het normaal dus echt mierzoet is. En dan vinden de meeste kleintjes het niet meer lekker en stoppen ze zelf. Maar ik vraag me af of Jesse het vies vindt, hij komt een beetje over als een bv-verslaafde :). Maar dikke pech voor hem, zodra die verkoudheid over is ga ik echt kappen met die nachtelijke voedingen. Hij heeft ze niet nodig, en hij heeft als het goed is ook geen pijn meer. Dus mag manlief dat maar lekker gaan oplossen met bekertjes water, want zo houdt ik het niet echt vol.
Hier trouwens ook een Mutsy 4-rider. Ik ben er heel tevreden mee, alle banden kunnen eraf gehaald worden, de bak is wat aan de hoge kant wat ik een fijn idee vond ivm uitlaatgassen (heb zelf wat gevoelige luchtwegen gehad als kind, en Jesse dus ook,ben blij dat ik hier voor gekozen heb) en de handvatten zijn ook goed op mijn 1.61 af te stellen ;). Maar idd, zoals anderen zeiden, je kan het beste naar een winkel gaan en uitproberen. Ook ff met wat gewicht van tassen erin ofzo, want met gewicht rijden ze heel anders dan zonder. Er schijnen zelfs winkels te zijn met een heel parcours, maar vraag me niet welke. En ff googlen op reviews is ook wel handig, anders hadden wij een wagen gekocht waarvan we dus later lazen dat er snel een knik in het frame kwam als je van een stoepje af hobbelde... Gelukkig hadden we toen nog niets gekocht... Zijn er toen wel een hele middag mee bezig geweest, vond het zo ingewikkeld! Dus maak je borst maar nat 😉
Lisi, waarvoor moet je die 200 euro betalen dan? Hier trouwens ook meebetalen met kraamzorg, was iets van 3,nogwat per dag. Valt in totaal wel mee. Ik geloof dat medische indicaties vooral met bevallingen te maken hadden, of de baby verkeerd ligt of de placenta of als je bloeddruk niet zo goed is. Weet niet of je dat zo makkelijk krijgt. Of je vk moet daarin meewerken, want ik geloof dat die ook een medische indicatie mag aangeven? Weet wel dat onze vk zei dat als bleek dat verstandiger was dat wij in zh bevallen (omdat ons huis heel klein was, die moest de kraamzorg toen nog inspecteren) ze haar best zou doen met het minste of geringste een medische indicatie voor te stellen ivm de kosten. Gelukkig was dat allemaal niet nodig! Lekker thuis bevallen, maar goed, dat moet je wel willen, als het stress oplevert is dat alleen maar slecht.
Volgens mij hadden wij verder geen extra kosten.
Argh, ben de namen weer even kwijt, maar fijn om weer wat te horen van de dames die hier even wat minder zijn! Heerlijk, een goede echo, lekker zwanger maar geen klachten. Fijn van genieten!
Ik zou positiekleding kopen op het moment dat je het nodig hebt. Het is nu wel heel bijzonder om ze aan te hebben, bevestigd dat je zwanger bent, stil geheimpje... had ik 1e keer tenminste wel, kon niet wachten tot ik ze aan kon!! Alleen als ik dan weer bedenk hoe lang ik die stomme kleren aan moest... toen ik na 4 maanden weer ging werken liep ik nog steeds in die kleding, omdat ik mijn eigen broeken niet paste... En dat duurde heel lang, de laatste 3 kilo's bleven door de bv echt nog maanden hangen, die kreeg ik pas rond de 8 maanden na de bevalling eraf. En toen paste ik eigenlijk mijn eigen broeken weer! Maar ik vond het zo zonde van het geld om voor die tussenperiode te grote maten te kopen :(. Misschien dat ik dat nu wel ga doen, want zwangerschapskleding zit niet echt lekker als je niet meer zwanger bent, staat dan ook niet zo mooi meer. Maar goed... ik loop er dus al weer een paar weken in, omdat ik mijn lekkere strakke jeans niet meer pas door mijn opgeblazen buik. Gelukkig nog wel twee laag uitgesneden jeans met stretch, dus die heb ik dan ook zoveel mogelijk aan! En lekker jurkjes dragen, zoals enkelen anderen hier ook doen geloof ik:). Maar ach, is voor iedereen persoonlijk, ik kan me heel goed voorstellen dat je lekker gaat shoppen... voelt zo bijzonder als je tussen 'de' zwangere vrouwen staat te snuffelen in het kledingrek, al is je buik nog lang niet zo groot als sommige van die vrouwen om je heen :D.
Badeendje, balen van je klachten! Hoop dat het ook snel weer over gaat!
Nou, ik ga zo maar naar bed, ben echt kapot. Hoop dat de echo van...?... goed was! Ik kan niet wachten tot woensdag, dan mogen we weer!