Ha dames,
wat veel geklets hier! Lees wel aldoor mee, maar ben zo moe dat ik geen puf heb om te reageren :S. Ben nu al 2,5 week verkouden, was over aan het gaan (dacht ik), toen ik de airco wat te koud had staan zaterdag. Prompt nog meer verkouden dan ik al was :S. Beetje heel erg balen, want je mag maar heel weinig gebruiken als je zwanger bent... zoutoplossing in je neus werkt niet zo goed, dus het is vooral maar even doorzetten en wachten tot het over is. Ben alleen ontzettend moe, zit ook al 3 weken in een vreselijk humeur waar vooral mijn man onder moet lijden... Hij kan echt niets goeds doen, en als hij dan niet reageert op mijn gebek en gemopper maar heel lief gaat doen krijgt hij ook nog een jankbui over zich heen... En ik weer *wel dat ik onredelijk ben en doe, maar ik houd het niet tegen.... Dus beetje niet zo leuk. Heb ook foto's bekeken van mijn vorige zwangerschap, daar -+straalde ik echt veel meer! Was ook met 15 weken, dus nog ruim 2 week verder, maar toch... Deze zwangerschap ben ik veel meer moe dan de vorige. Zit ook nog steeds onder mijn gewicht, varieert van 400 gram tot 1 kilo minder dan ik was voor mijn zwangerschap... Kan zijn dat het komt doordat mijn bv terugloopt (dat weegt natuurlijk ook wel een paar 100 gram!), maar wat ik ook probeer, ik kom niet echt aan. Ja, als ik behoorlijk wat chips heb gegeten ben ik de dag daarna op mijn oude gewicht, maar das vooral vocht wat ik door het zout dan voor 1 dag vasthoudt. Ik sta nu dus elke dag op de weegschaal om het in de gaten te houden, als het echt niet erbij komt ga ik toch maar weer ff met de (kinder)dietist overleggen over mijn dieet. Maar goed, eerst zelf maar proberen nog vaker vette vis te eten, kom nog niet aan de 2 keer per week (vis is zoo duur!!).
Zijn er meer meiden die wat onder hun gewicht zitten hier? Dat zou wel wat geruststellen, dat het niet aan het dieet hoeft te liggen!
Vorige keer was ik rond de 15 weken 2 kilo aangekomen las ik ergens terug, dan heb ik nog 3 weken 😉 Maar genoeg geklaag voor nu 😉
@Lisi, als de artsen zeggen dat het niet erg is zal dat wel kloppen lijkt mij! MAar kan me voorstellen dat het geen fijn idee is.
@Elize, hoop dat het gewoon dat opkrullen is, en idd kan je per meting sowieso soms een paar dagen verschil hebben... het gaat echt nog om mm, dat komt zo secuur! Dus ik hoop voor je dat het gewoon die combi is.... En misschien een klein kindje? Weet niet hoe groot jullie zijn? Jesse was ook aldoor niet al te groot, is nu nog steeds een klein jochie (volgt de lijn onder het gemiddelde), maar ja, wij zijn ook niet zo groot dus dat is niet zo gek. Daardoor zat de vk bij ons ook aldoor zo'n 4, 5 dagen later dan dat ik dacht en tadaaa... hij werd 1 dag geboren nadat ik dacht dat ik uitgerekend was. Dus wie weet meid! Wel fijn om je kleintje gewoon nog een keer te mogen zien, als alles dan goed is heb je toch een extra keertje kunnen kijken naar je kleintje!
@ La Bella, nog over dat 'breed dragen', ik dacht altijd dat dat ging over de vorm van je buik, wat je over een paar weken goed kan zien. De één draagt naar voren (zo'n puntbuik waarbij je van achter amper kan zien dat ze zwanger zijn), de ander naar binnen (dan zie je van achter én van voren weinig ;), ken zo'n iemand, die was veel verder dan ik maar had zo'n ieniemieniebuikje!) en de ander draagt breed, dus over de hele breedte van je buik. Had geloof ik te maken met de bouw van je lichaam en hoeveel ruimte er was voor je organen om een andere plek in te nemen (echt zo absurd, bijna alle organen 'wandelen' even voor 9 maanden naar een ander plekje in je buik!). Maar wat je nu al wel kan merken (had ik tenminste bij 1e zwangerschap wel) is dat je heupen veel breder worden! En dan niet vet (dat komt later pas :S) maar dat ze gewoon ook breder gaan staan omdat daar straks een kleintje uit moet komen. Daardoor ging toen bij mij de onderbroek behoorlijk knellen, ook omdat de baarmoeder boven het schaambot uitkwam (en daar zit nu net dat elastiekrandje, dat is niet prettig idd :S).
Maar lekker sporten kan geen kwaad! Ik wil volgende week of de week daarna beginnen met zwangerschapszwemmen om ook bewuster met deze zwangerschap bezig te zijn. Die andere uk hier houdt me zo bezig dat ik veel minder bewust aan het 'binden' ben met de kleine in de buik, terwijl ik daar de vorige keer heel bewust mee bezig was... Gewoon ff zitten met de handen op je buik en stil staan bij het leven dat daar zit. Wil gewoon dat ukkie zich vanaf het begin welkom voelt! Dus dan maar op die manier, wie weet krijg ik er ook nog meer energie en conditie door 😉
Nou, dat was het weer even, ga zo maar eten met Jesse en hem dan naar bed brengen... En mijzelf eens schoppen om toch wat in huis te gaan doen... het is weer zo'n week dat ik eigenlijk nergens puf voor heb....
Goede dag allemaal!