Zo daar ben ik weer, lekker om regelmatig ff bij te lezen!
Lin klinkt alsof je een goed bezoek aan de vk had, superfijn dat ze zo begripvol reageren... Het is ook niet meer dan logisch dat zoiets als met je collega je aangrijpt aangezien je al zo ver in je zwangerschap bent, maar er zullen er ook best zijn die zich er vanaf maken met 'dat komt zo weinig voor, daar hoef je je echt geen zorgen over te maken'...
Geeft ook wel een fijn gevoel om nu een beetje dingetjes te kunnen gaan inpakken denk ik he? Dat je niet alles op het laatste moment nog in dozen hoeft te gaan kwakken...
Tej doe je het voedingskussen tussen je onderbenen? Misschien is het je bekken dat je rug scheef trekt, dan schijnt het te helpen om met iets tussen je benen te slapen! Heb gelukkig zelf geen last van mijn rug, alleen als ik te lang heel rechtop heb proberen te zitten, wordt mijn onderrug vrij stijf (heb ik met de yoga en bodybalance vaak).
Lucinda haha het is op zich wel grappig dat je vriend midden in de nacht in zijn slaap besluit dat hij je moet knuffelen. Iets minder dat jij vervolgens de rest van de nacht wakker ligt alleen 😖
Miek de yoga was tot nu toe een beetje bleh, ik had echt yogahoudingen verwacht, beetje actiever, maar het is voornamelijk heen en weer wiebelen om te ontspannen en dingen soepel te maken en ademhalingsoefeningen. De lerares is een beetje een zweverig type dat in eerste instantie onze namen niet kon onthouden, en er werd ook niet veel gepraat. Maar gisteren waren er mensen grapjes aan het maken en de lerares had wat leuke anekdotes waardoor de sfeer meteen een stuk leuker werd... Op zich ga ik er met niet veel zin heen, maar ik denk wel dat wat ik er leer, heel nuttig gaat zijn bij de bevalling, en de kleine reageert er altijd heel goed op; zo gauw mijn lichaam begint te ontspannen, gaat hij/zij lekker bewegen, heb echt he3t idee dat hij/zij het fijn vindt...
Oh ja, weet niet meer wie het vroeg maar ik vind het ook wel moeilijk om om het geslacht heen te praten zeg maar, en ook wel heel jammer dat ik nog niemand alle leuke kleertjes kan laten zien, we hebben zulke schattige dingetjes, kan niet wachten tot onze kleine ze straks aan mag 😃
Wat betreft bezoek, ik wil de eerste week alleen onze directe familie zien (en mijn ene broer is ws in Amerika op dat moment en de broer van mijn man woont in Amerika, is momenteel op vakantie in Toscane maar is ws als onze kleine wordt geboren, dus dan blijft er nog 1 broer van mij over die toch niet zo goed zal weten wat hij met zijn kleine neefje/nichtje aan zal moeten), en mijn twee beste vriendinnen. En verder maakt iedereen maar mooi een afspraak voor de weken daarna. Behalve dat ik denk dat het ontzettend wennen gaat zijn met de beeb in huis, wil ik gewoon lekker in mijn pyjama door het huis kunnen hobbelen en lekker gaan rusten als mij dat uitkomt, ben sowieso heel erg gesteld op mijn eigen tijd en dat wordt alleen maar meer na zoiets heftigs denk ik...
Ik weet ff niet meer wie het vroeg maar mijn man en ik zijn eigenlijk nauwelijks apart geweest vanaf het moment dat we wat met elkaar kregen. Ik ben een maand langer in Australie gebleven nadat hij weg was, omdat zijn visum verlopen was, en toen ik hier terug kwam, is hij een week later langsgekomen en was het wel duidelijk dat we bij elkaar wilden blijven... Hij is toen een week hier geweest, daarna vanuit Engeland gaan solliciteren, en in september is hij hierheen verhuisd (ik was in juni teruggekomen). Kan me eigenlijk weinig van die maanden apart herinneren, volgens mij heb ik alleen maar heel veel gewerkt toen haha!
Ik ben net ook bij de vk geweest, bloeddruk prima, weer een kilootje aangekomen sinds twee weken terug dus zit nu op 12 kilo erbij, en de beeb ligt keurig ingedaald dus alles is klaar voor de start. Ik heb ook de instructies meegekregen voor de bevalling, schrok wel dat ik pas hoef te bellen als ik om de 3 minuten weeen heb (1 mninuut wee, 2 minuten rust). Tegen de tijd dat ik dan bel, moet ik een cm of 2 ontsluiting verwachten. Dacht dat de weeen de eerste cm veel minder vaak zouden komen. Maar goed, we zien wel.
Meteen ook nog even nagevraagd van die matrasbeschermer, de vk gaf aan dat omdat de baby al ingedaald is, er hooguit een half kopje vruchtwater vrij zou komen, het hoofdje van de baby werkt als een soort stop dus. Dus in principe zou het genoeg zijn om een badlaken onder het laken te leggen. Gelukkig maar, ik had al helemaal geen zin in zo'n zweterig onderding dus ik ga het idd met een badlaken doen! Ik hoef ook pas over 2 weken weer langs te komen, misschien ben ik dan al wel bevallen 😮
Nou straks nog naar de tandarts, hopelijk gaat dat net zo snel en probleemloos als de vk...