Goedemorgen dames,
Er is weer lekker gekletst in het weekend zie ik, ik lees altijd wel mee maar vanaf mn telefoon en dan is reageren wat lastiger.
Maar iedereen zit op wacht haha. Hier nog niet hoor. Ben nog volop aan het werk en vind het heerlijk. Voel me nog prima, kan het allemaal ook prima volhouden en het idee dat ik over (bijna) 3 weken thuis zou mogen bevallen staat nog heel ver van me af. Als ik me zo blijf voelen ben ik bang dat ik me ga rotvervelen thuis tijdens mn verlof. Maar goed dat is van latere zorg.
Afgelopen weekend lekker opgeschoten thuis. De berkentak met uiltjes opgehangen (zal een foto maken vanavond) in de babykamer, strijkgoed (hydrofiel luiers ed) weggewerkt, gestofzogen, boven badkamer en toilet schoongemaakt, wasjes gedaan, boodschappen en de kattenbakken uitgesopt, zaterdagavond de tafeltjes in onderhoudslak gezet en gister lekker in de tuin gezeten. Mn vriend was druk met zn vader aan het schuren (buitenkant huis moet geverfd) maar hebben vanwege de regen zaterdag klusjes in huis gedaan. Het komt allemaal nog wel goed voor de bevalling haha.
Controle afgelopen vrijdag was goed. Had het inderdaad goed dat de pijn van woensdag de indaling was, kindje is al ingedaald. Pijn kan nog wel terugkomen gaf de verloskundige aan omdat het hoofdje nog wel kan draaien in de bekken. Bloeddruk was goed, urine goed, en ik was 800 gram gegroeid in 3 weken dus dat was ook keurig. Over 2 weken weer controle en dan de bevalling bespreken, die week erna de liggingsecho.
Hebben jullie nog wensen doorgegeven? Ik vind het maar lastig waar ik dan allemaal aan zou moeten denken. Mijn vriend wil wel graag de navelstreng doorknippen en ik wil graag de beschikking hebben over een bed én een baarkruk, dan kan ik daar proberen wat me het beste bevalt.
Kennen jullie trouwens de sluitband? Dat lijkt me ook wel wat, de hippe sluitlaken is dat om na de bevalling de buikspieren e.d bij elkaar te houden en de bekken te ondersteunen. Lijkt me zo gek dat je buik zo ineens leeg is terwijl de huid en spieren nog wel allemaal opgerekt zijn. Zijn hier moeders met ervaring?
@Allegra; ik zou zo op voorhand ook gewoon naar oma’s verjaardag gaan hoor, ze is er nu nog. En de meeste 1e bevallingen gaan niet zo snel dat je niet meer terug kunt naar huis. Mocht je nog ’s morgens een erg rommelend gevoel hebben, kun je altijd nog kijken wat je doet toch?
@tweety; gefeliciteerd met je neefjes, wat heerlijk he dat kleine spul 😊 en fijn dat alles goed is met moeder en kids.
Hoe is het nu met je schouder? En ga je er nog wat mee doen? Masseur/ chiropractor/ fysio o.i.d.? of laat je het zo?
Je buik is trouwens mooi gegroeid in die 10 weken zeg!
Wat komt de kraamzorg nog bij jou doen dan? Je had toch al wel je intake gehad? Of doen ze bij jullie nog ‘huiscontrole’ om te kijken of alles wel op orde is?
@Elmo; wauw meid je hebt de 37 weken gehaald!! Als die vleesboom nu nog moeilijk doet hoeft je kindje daar niet onder te leiden! Ben benieuwd wanneer je meld dat je wederom moeder bent geworden 😉
@Lucinda; hoe is het vannacht met slapen gegaan? Wel wat beter? En lig je dan ook wakker nadat je wakker bent geworden? Ik word namelijk ook iets van 3x per nacht wakker, maar dan ga ik plassen en ga ik weer liggen en ben ik gelijk weer vertrokken, heb er dus weinig hinder van.
Maar jij schiet ook alweer mooi op richting de 37 weken toch?
@Butterfly; dat lijkt me idd ook wel gek zo’n bed in de woonkamer, maar ach als je graag smiddags even wilt liggen, misschien ook wel lekker 😊 hoef je niet op de bank 😊 en je kunt zelfs overdag tv kijken vanuit bed zonder dat je beneden dingen hoeft te missen haha
T is niet anders meid, voor je het weet is ie weer de woonkamer uit.
@Lin; wauw het verhuizen komt nu echt snel dichtbij! Mag natuurlijk ook wel, voor je het weet is jullie uk er ook al! Wel lekker dat je steeds kleine beetjes vast kunt inpakken en dat je ook weet dat je die ingepakt kunt laten tot je overgaat naar jullie echte nieuwe woning.
@Jeuk; komt vaak doordat je of vocht vasthoudt maar ook doordat je lever anders gaat werken en daarmee hangt een of ander stofje van je gal samen wat voor jeuk zorgt. Maar het is niet heel erg hoor, is heel normaal tijdens de zwangerschap. Je kunt ook allemaal rode bultjes daarvan krijgen, is ook niet gek. Pas als het de spuigaten uitloopt kan het iets anders betekenen.
@Zoe; wat fijn dat jullie kleine uit stuit gedraaid is, dat had ik ook gemist, maar dat is wel heel fijn!
@Supermama; nog gefeliciteerd met jullie trouwdag! Leuk dat jullie een weekendje er tussen uit zijn geweest, dat voelt altijd als een hele vakantie vind ik. Waar ben je geweest?
Zo heb ik weer genoeg gezegd en ga ik weer snel aan het werk, iemand moet het doen he :p