Iet: fijn dat je neef iets voor je oma heeft kunnen betekenen. Ik geloof zelf niet in die dingen 😉 maar fijn dat het voor je oma wel werkt!
Finaly: ik kan je niet helemaal invoelen wat bv betreft, maar ik kan me wel voorstellen dat het echt een dik snik moment voor je is om het los te moeten laten! Het is echt een fase van afscheid nemen, en van loslaten, en dat hij alweer zo groot is, zucht... Je hebt het hartstikke top gedaan meissie! Je hebt doorgezet en je hebt er soms ook veel voor opgezegd om het te kunnen doen. Daar neem ik echt mijn petje voor af! Ik vind het echt super! Je mag dan ook echt terecht trots zijn op jezelf en je hoeft jezelf echt niet schuldig te voelen. Je hebt hem letterlijk het beste van jezelf gegeven 😊 Terwijl ik dit typ, denk ik, wauw.. het is echt wel mooi.. niet voor mij, maar je weet de reden daarvan, maar het is echt mooi. Je bent een dapper meissie!!
En wat betreft je moeheid.. tsja, helaas heel herkenbaar. Top dat je nu eindelijk naar de dokter gaat. Hopelijk krijg je ook een bloedonderzoek, dan kunnen ze hopelijk veel mee uitsluiten. Het zou ook kunnen dat als je stopt met de bv dat je opknapt, maar dat hoeft niet. Tligt erin hoe het je lijf sloopt. Slik je wel voldoende vitamines? Ik heb contact met iemand van dit forum die bij een homeopaat loopt en die adviezen volg ik nu ook, ik slik nu 5 tabletten op een dag. Ik voel me nu nog niet beter maar dan kan ook niet icm de pfeiffer, maar ik hoop dat ik er net als zij veel baat bij ga hebben.
Linnie: wat knap van Jenn! Super, daar mag je heel trots op zijn! Zolang je je geen zorgen maakt omdat ze zich verder prima ontwikkelt, is het goed hoor. Ik snap helemaal wat je tegen finaly zei, ik zie het ook niet als aanval. Het ene kindje is nu eenmaal sneller als het andere. Liz is in veel dingen snel, maar qua eten loopt ze weer achter. Ze kan niet zelf een koekje oid dergelijks eten en ik hoef maar iets aan haar etenspatroon te wijzigen en ze is van slag. Voordat zij met de pot mee eet en zelf wat naar binnen kan smikkelen, dat duurt hier nog wel even. Maar zij kan wel weer kruipen. Don't worry!!
Over de melk: ik heb dat advies niet gekregen hoor van die 400 cc.
Dit is mijn advies met 8 maanden:
ontbijt: 180/6/6 scheppen pap uit een bordje geven
tussendoor: fruit
lunch: 1 bh met beleg en boter en een fles van 150/5
tussendoor: eierkoek, ontbijtkoek, soepstengel, rijstwafeltje, koekje of nog een klein beetje fruit met wat drinken zoals diksap, thee, water, roosvicee
diner: groente, aardappels, pasta/rijst, vlees/vis en een beetje naturel yoghurt/kwark na
voor slapen gaan: fles 180/6
Zo krijgt zij 510 cc melk op een dag binnen en 50 cc kwark (naturel kwark want ze wil geen yoghurt). Raar weer dat de cb's elkaar tegenspreken..
Ik zou me nog niet zo druk maken over die melk hoor Linnie, want jij geeft geen brood of granenpap dus dan heeft ze sowieso meer melk nodig. Hier gaat de fles voor het slapen gaan er vanzelf af en verschuift het avondeten dan naar iets later en krijgt ze daar wat te drinken bij maar geen melk.
Ze mogen met 10 maanden al gewone melk. Dat ga ik ook niet doen. Als zij een jaar is ga ik ze ook nog niet met ons mee laten eten en ik denk dat ik ze nog een poosje dreumesmelk ga geven voordat ik op gewone melk overga. Ze heeft een erg gevoelig maagje en ik wil gewoon niks forceren.
Zo zie je maar, ieder kindje zn eigen tempo!!
Trouwens, ik ga nu wel vitamine D bijgeven, dat hoefde niet als ze 500 cc melk binnen krijgen, staat op het pak van Nutrilon, maar ze krijgt nu 510 dus vind het een grensgeval, heb het al in huis gehaald dus dat gaan we morgen eens introduceren!