@Monalisa, bij mij is S. sinds vorige week zelf naar om de 4 uur gegaan. Cb vond dat vorige week prima en ook de ha gister zei dat het oke was. Geef haar nu sinds gister 100ml per fles (ze krijgt totaal 6 voedingen per dag).
@marley, gecondoleerd met je tante
@lady bee, S. heeft dat vervellen ook gehad, nu alleen nog wat op haar handjes en voetjes.
@anticonceptie: twijfel nog erg tussen de pil en een spiraaltje. Weet ook nog niet of we hier voor een 2e gaan. Sowieso wil ik een jaar wachten ook vanwege de ks en daarbij heb ik nu in 1,5 jaar tijd 2x een buikoperatie gehad (ivm de bbz en de ks)
@eigen kleding, kon van de week wel weer mn spijkerbroek aan, al zat ie na een paar uur toch wel wat strak. Verder merk ik dat ik ter hoogte van mn maag nog wel wat dikker ben (gaat het bij mij altijd zitten). Heb vorige week op de weegschaal gestaan en moet nog 7 kilo kwijt en dan zit ik op mn gewicht van toen ik zwanger raakte.
@sex, hier nog niet gedaan en in de regels die ik mee kreeg na de ks stond ook dat het de 1e 6 weken niet mocht. Nu vloei ik ook nog steeds een beetje dus wordt het m toch niet. Hier dus maar helpen met het handwerk al moet ik zeggen dat ik wel weer zin krijg in het echte werk.
@ontmoeting, lijkt mij ook nog steeds erg leuk (zal zo het schema ff aanpassen)
S. is hier ook vanaf dag 1 al erg sterk in haar nek. Heb een filmpje van een uur na haar geboorte dat ze bij papa op zn buik lag en haar hoofdje al optilde. Verder slaapt ze best goed overdag, sowieso ligt ze aan het begin van de middag na dr fles in dr wieg en dan slaapt ze echt tot de volgende fles. Verder slaapt ze tussen de andere voedingen een uur tot 2 uur. Vaak wel het liefst in mama's armen of op mama dr buik. Maak haar wel wakker voor de laatste avondfles, maar verder komt ze zelf netjes om de 4 uur. Van de week 1 nacht gehad dat ze van 23 tot 4 uur heeft geslapen (ze had toen dr laatste fles om half 10).
Gister wel met S. naar de ha geweest. Vanaf dr geboorte niest ze al en sinds eind vorige week vond ik haar zo vol klinken. Daarbij van de week snachts wakker geschrokken omdat ze kokhalsde en het net leek of ze stikte in het slijm wat omhoog kwam. Huisarts heeft naar de longen geluisterd en die klinken helemaal schoon, hoog hoort hij wel wat slijm, maar dat kan geen kwaad en kan ze ook niet in stikken. Het heeft vooral te maken dat de weerstand die ze via mij heeft minder wordt en ze dr eigen weerstand aan het opbouwen is. Sowieso moet dat vol klinken heel snel overgaan. Hij vond haar verder echt een gezond meisje, dus was niet erg dat ik had gebeld. Huisarts heeft zelfs liever dat ik bij twijfel bel en langskom zeker op deze leeftijd. Dus dat was best een geruststelling en een fijne gedachte.
Volgende week voor het eerst langs de cb-arts, ben benieuwd wat ze dan weegt.
Verder is S. best een heel rustig en zoet meisje, huilt alleen als ze echt honger heeft of echt moe is.
Met mij gaat het elke dag steeds wat beter, ben deze week al elke dag een stukje gaan wandelen met de kinderwagen, kan nog niet echt ver want dan begint mn buik bij de wond zeer te doen, maar tis al erg lekker om buiten te zijn. Gister heeft mn moeder ons opgehaald en ben ik ff naar de kapper geweest en daarna nog ff bij mn ouders thuis. Ff weg uit mn eigen huis, want die 4 muren ben ik inmiddels wel zat. Mn vriend is sinds deze week weer aan het werk dus was afgelopen maandag voor het eerst echt alleen met S. thuis.
Merk ook dat ik sinds het weekend pas echt kan genieten en die roze wolk heb gevonden, die eerste 2,5 week sinds S. geboren is waren niet de makkelijkste en leukste 2,5 week en was de roze wolk ver te zoeken, dus ben blij dat ik nu eindelijk kan genieten.
Verder heb ik wel alles bijgelezen, maar weet niet alles meer. Probeer elke dag bij te lezen, maar die dagen gaan af en toe zo snel